  • 21. Data: 2024-06-19 11:56:59
    Temat: Re: Tworzenie prawa w PL i wykopki.
    Od: Trybun <M...@t...cb>

    W dniu 18.06.2024 o 16:27, alojzy nieborak pisze:

    > Bolszewizm widzę i zwykłą zazdrość.

    Nic na to nie poradzę że tak wygląda prawo, sprawiedliwe prawo. Ziemia
    wody czy powietrze należą do wszystkich. I jeżeli to bolszewizm to
    jestem za bolszewizmem.

    > Ale ktoś poświęca swój czas. Jakie to dobro chłopie? Zwykle koszt
    > paliwa przekracza 10x koszt znajdków. Nie licząc czasu poświęconego na
    > hobby.

    Traci czas na to aby okraść innych z dóbr należących do wszystkich.

    > W twojej głowie.

    Proponuje przemyśleć gruntownie sprawę sprawę i przejrzeć wreszcie na
    oczy. A zobaczysz że ustawodawca miał rację jak cholera jasna.

    > I gitowo.
    >
    > Grzyby i jagody też są dobrem wspólnym, zakazać bo jeden zarobi 20 zł!

    Są, i dlatego każdy je może zbierać. Tu się nie da nic zawłaszczyć jak
    złotego czerwieńca z 10wieku czy samorodka złota na własność.

  • 22. Data: 2024-06-19 11:57:29
    Od: Trybun <M...@t...cb>

    W dniu 18.06.2024 o 16:45, J.F pisze:

    > Jak dobre prawo, to dobrze, jak złe, to ....

    Jest też (martwe) prawo które zabrania utrudnianie dostępu do jezior,.
    Jednak czy kiedykolwiek doczekamy się działań policji w tej sprawie, to
    wątpię. Tak że cieszmy si e i radujmy choćby z tego że chociaż
    grabieżców skarbów ziemi zaczęli ścigać.

    > dobra kopalne, tzw kopaliny, typu ropa, węgiel, miedź, złoto
    > naturalne, ale też piasek i glina,
    > to w zasadzie dobrze, ze dobro wspólne.
    > Tylko na to są osobne przepisy, geologiczno-kopalniane, bo nikt tego z
    > wykrywaczem w ręku nie szuka.
    > Choć do tego szukania też używa się różnych wykrywaczy, tym razem
    > chyba dopuszczalne
    >
    > Wiec tu chodzi oficjalnie o zabytki.

    Jasne, na wszystko to trzeba mieć koncesję. I przecież są możliwości
    wykupienie pozwolenia na poszukiwania wykrywaczem metali. Ale trzeba
    zapłacić. I oczywiście znaleziska zabytkowe trzeba oddać,. Znalazca może
    tylko dostać tzw znaleźne.

    > Jakbys na swoim polu zakopał złote monety, a ktoś ich szukał,
    > to mógłbyś nazywać złodziejem. Jakby dziadek zakopał, a PRL mu pole
    > odebrało, to być może też.
    >
    > Ale jak ktos szuka np pozostałości wojennych ... no dobra - państwo
    > zwycięskie ma prawo do łupów wojennych :-)
    >
    > A jak ktos znajduje złoto zakopane przez nie wiadomo kogo kilkaset lat
    > temu?

    Chyba trochę mylisz międzynarodowe prawo morskie z tym u nas obowiązującym.

    > A rozłożyc płachty na zbieranie deszczówki też mu zabronisz?
    > Deszcz dobro wspólne?
    >
    > Ta woda z deszczów pochodzi, ewentualnie deszczami będzie uzupełniona,
    > więc nie tak jak z węglem, ze jak zabierzesz, to więcej nie będzie.
    >
    > Fakt, że taka studnia głębinowa potrafi osuszyc okolicę, więc może i
    > sąsiadom się coś należy ...
    >
    > J.

    To nie ja zabraniam. Z deszczówką też są uwarunkowania, ale raczej tu
    licznika zamontować się nie da. Nie znam tych warunków.

  • 23. Data: 2024-06-19 12:52:13
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    W dniu 2024-06-19 o 11:56, Trybun pisze:

> [...]

    > Są, i dlatego każdy je może zbierać. Tu się nie da nic zawłaszczyć jak
    > złotego czerwieńca z 10wieku czy samorodka złota na własność.

    Może dlatego jak pis wszędzie widzisz złote pociągi:)

  • 24. Data: 2024-06-19 13:04:19
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 19.06.2024 o 11:56, Trybun pisze:

    > Większość Polaków źle interpretuje prawo własności. Np bardzo wielu
    > wydaje się że można być właścicielem ziemi.

    A Indianom nie?

  • 25. Data: 2024-06-19 13:09:12
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Są, i dlatego każdy je może zbierać.

    Kiedy w wielu krajach nie można. My ocaleliśmy, ale można to zmienić od
    ręki.

    > Tu się nie da nic zawłaszczyć jak
    > złotego czerwieńca z 10wieku czy samorodka złota na własność.

    Zgubę należy zgłaszać, ale jest znaleźne i nie zabrania się zguby szukać
    bo niby czemu by się miało. Jakaś paranoja z tymi wykrywaczami.
    Poszukiwacze z reguły jakieś pierdoły znajdują bez większej wartości a
    do tematu przyssały się te nieroby co to nie umieją łapać prawdziwych
    przestępców i na zwykłych obywatelach żerują.

  • 26. Data: 2024-06-19 13:12:54
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    W dniu 2024-06-19 o 11:57, Trybun pisze:

    Pośrednio odpowiem mr.J.F. Sorki.

> [...]
    > wykupienie pozwolenia na poszukiwania wykrywaczem metali. Ale trzeba
    > zapłacić. I oczywiście znaleziska zabytkowe trzeba oddać,. Znalazca może

    I pracownik np. muzeum sam przechwyci znajdka i sam go opchnie:)
    Jak obrazy w muzeum narodowym w l. 80 czy 90 :)

  • 27. Data: 2024-06-19 13:18:40
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 19.06.2024 o 11:57, Trybun pisze:

    > Jest też (martwe) prawo które zabrania utrudnianie dostępu do jezior,.
    > Jednak czy kiedykolwiek doczekamy się działań policji w tej sprawie, to
    > wątpię.

    W jakim sensie martwe? Faktycznie właściciele nie zabraniają dochodzenia
    do zbiorników tylko np dojeżdżania. Podejrzewam, że ich po prostu ktoś
    przećwiczył i wiadomo, że wystarczy zadzwonić po policję by dostęp uzyskać.

    > Tak że cieszmy si e i radujmy choćby z tego że chociaż
    > grabieżców skarbów ziemi zaczęli ścigać.

    E tam, co to za grabież jak to wspólna własność jest nad którą tylko
    nikt nie chce się pochylić.

> [...]
    > wykupienie pozwolenia na poszukiwania wykrywaczem metali. Ale trzeba
    > zapłacić. I oczywiście znaleziska zabytkowe trzeba oddać,. Znalazca może

    No i dlaczego tak pierdołowata kwestia jak używanie wykrywacza wymaga
    pozwolenia? W życiu bym nie wpadł, że ci co chodzą z wykrywaczami na
    plażach i jeziorach mogliby odpowiadać karnie. Raczej kpina.

    [...]

  • 28. Data: 2024-06-19 13:31:50
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    W dniu 2024-06-19 o 13:18, io pisze:
    > No i dlaczego tak pierdołowata kwestia jak używanie wykrywacza wymaga
    > pozwolenia? W życiu bym nie wpadł, że ci co chodzą z wykrywaczami na
    > plażach i jeziorach mogliby odpowiadać karnie. Raczej kpina.

    Na plażach można tuptać bez zgłaszania. Przynajmniej w PL.

    A w innych miejscach: szukamy zagubionego pierścionka, a bo teściowa
    gdzieś o tu zapodziała, albo szukamy meteorytów/złomu.

  • 29. Data: 2024-06-21 14:58:13
    Od: Trybun <M...@t...cb>

    W dniu 19.06.2024 o 13:04, io pisze:

    > A Indianom nie?

    Nikomu, dobrodzieju.

  • 30. Data: 2024-06-21 14:58:56
    Od: Trybun <M...@t...cb>

    W dniu 19.06.2024 o 12:52, alojzy nieborak pisze:

    > Może dlatego jak pis wszędzie widzisz złote pociągi:)

    Jeszcze raz powtarzam, to nie ja, tylko mądre prawo, które ja tylko w
    całej rozciągłości popieram.