  • 1. Data: 2024-06-18 12:49:37
    Temat: Tworzenie prawa w PL i wykopki.
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    2015. Pojawił się "złoty pociąg", pismaki z rządem dostali małpiego rozumu.

    2017 PISy: nu musim coś zrobić. Co? Karać, karać, karać od 500pln do 500
    tys. Mandat i do 2 lat więzienia. Z wykroczenia zrobim przestępstwo!!!

    2018. Wchodzi zaostrzone prawo. Podobne do karania więzieniem za gram
    marihuany:) Jest wyjście, wykopki trza zgłosić do konserwatora zabytków.

    2018-2022. Na pozwolenie trza czekać do roku czasu, urzędy konserwatorów
    zapchane. Ludkowie mają to w dupie. 1% szukających zgłasza poszukiwania.
    W międzyczasie ciągają ludków po sądach bo kulsony zatrzymały i
    przykładowo konserwator z Opola uznał łyżkę aluminiową z GS`oskiego baru
    za zabytek:) Takich łyżek na alle jak i innych innych "zabytków" jest
    masa, najczęściej kosztują do 10 pln.

    2023. Nu, musim coś zrobić. Wprowadzim aplikację do zgłaszania.

    https://www.prawo.pl/prawo/poszukiwanie-skarbow-z-wy
    krywaczem-metali-a-ochrona-zabytkow,522002.html

    Dalej nie grzebałem.

    Wniosek.
    Przyszli i spierdolili:)

    OT.
    Znajdki najlepiej wozić do niemca.

  • 2. Data: 2024-06-18 13:06:23
    Temat: Re: Tworzenie prawa w PL i wykopki.
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 18.06.2024 o 12:49, alojzy nieborak pisze:
> [...]
    >
    > https://www.prawo.pl/prawo/poszukiwanie-skarbow-z-wy
    krywaczem-metali-a-ochrona-zabytkow,522002.html

    Kto rozsądny powierza swoje losy w ręce obłąkańców.

    > OT.
    > Znajdki najlepiej wozić do niemca.

    Bo?

  • 3. Data: 2024-06-18 14:18:10
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 18 Jun 2024 12:49:37 +0200, alojzy nieborak wrote:
> [...]
    >
    > 2017 PISy: nu musim coś zrobić. Co? Karać, karać, karać od 500pln do 500
    > tys. Mandat i do 2 lat więzienia. Z wykroczenia zrobim przestępstwo!!!

    IMO - temat jest znacznie starszy.
    Chyba "od zawsze", tzn od PRL, skarby należą do Państwa, wiec jak
    chcesz coś znaleźć, to u nieżyjącego dziadka na strychu :-)

    > 2018. Wchodzi zaostrzone prawo. Podobne do karania więzieniem za gram
    > marihuany:) Jest wyjście, wykopki trza zgłosić do konserwatora zabytków.

    Chyba od dawna odpowiednie "środowiska" (państwowe) alarmowały,
    że im amatorzy podkradają skarby.

> [...]
    > https://www.prawo.pl/prawo/poszukiwanie-skarbow-z-wy
    krywaczem-metali-a-ochrona-zabytkow,522002.html

    Ale to nawet nie "wykopki", tylko chodzenie z wykrywaczem metalu po
    polu jest teraz karalne.

    > Wniosek.
    > Przyszli i spierdolili:)

    Ale kto i kiedy?

    > OT.
    > Znajdki najlepiej wozić do niemca.

    No i właśnie dlatego jest zakaz wożenia, wywożenia, kopania, szukania
    i chodzenia z wykrywaczem...

    J.

  • 4. Data: 2024-06-18 14:59:12
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    W dniu 2024-06-18 o 14:18, J.F pisze:

    > IMO - temat jest znacznie starszy.
    > Chyba "od zawsze", tzn od PRL, skarby należą do Państwa, wiec jak
    > chcesz coś znaleźć, to u nieżyjącego dziadka na strychu :-)

    W rzekach ludkowie zapuszczają magnesy i wyłapują złom:)
    Państwo powiadasz?
    Państwo posłało swoich na jakie wykopaliska/stanowisko archeologiczne.
    Po zakończeniu prac poszli tam amatorzy i wykopali drugie tyle, mieli
    lepszy sprzęt. "Państwo" przeoczyło 50%.

    > Chyba od dawna odpowiednie "środowiska" (państwowe) alarmowały,
    > że im amatorzy podkradają skarby.

    Możliwe, pewnie jacyś profesjonaliści.

    krywaczem-metali-a-ochrona-zabytkow,522002.html

    > Ale to nawet nie "wykopki", tylko chodzenie z wykrywaczem metalu po
    > polu jest teraz karalne.

    Chyba że właściciel cię pogoni.
    Oranie pługiem jest dozwolone?

    > Ale kto i kiedy?

    Pisy z Kukizami w 2017 po sraczce ze złotym pociągiem postanowili się
    wykazać. Peło lubi pruską dyscyplinę i prawa nie cofnęło.

    > No i właśnie dlatego jest zakaz wożenia, wywożenia, kopania, szukania
    > i chodzenia z wykrywaczem...

    Ale z czasem zgnije se w ziemi i stan znajdków się pogorszy.

  • 5. Data: 2024-06-18 15:10:54
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    W dniu 2024-06-18 o 14:18, J.F pisze:
    > Ale to nawet nie "wykopki", tylko chodzenie z wykrywaczem metalu po
    > polu jest teraz karalne.

    Faktycznie gógiel zwraca trochę wyników z zatrzymanymi na polach:)
    Widać kulsony sprawę wzięły na serio.
    To tak jak ze swego czasu nielegalnym CB.

    Do tego mętne określenie zabytku. Zabytkowe pole, zabytkowy las.
    Nie wolno i już. Na Białorusi jednak wolno:)

  • 6. Data: 2024-06-18 15:57:28
    Od: Trybun <M...@t...cb>

    W dniu 18.06.2024 o 15:10, alojzy nieborak pisze:

> [...]
    >
    > Do tego mętne określenie zabytku. Zabytkowe pole, zabytkowy las.
    > Nie wolno i już. Na Białorusi jednak wolno:)

    Nie wiem o co Ci chodzi, policja zaczęła egzekwować prawo, to chyba
    dobrze? I w tym prawie nie chodzi tylko o zabytki, wszystko co w ziemi
    to dobro wspólne.. Gość z wykrywaczem metali to po prostu złodziej.
    Pewnie też by Ci się nie podobała sytuacja gdy facet na swojej posesji
    wykopał studnię głębinową, i aż szczeny rozwarł gdy przyszedł urzędas i
    przy tej jego pompie, na jego posesji założył licznik. Woda w ziemi to
    też nie jego osobista własność. Osobiście podoba mi się takie prawo.

  • 7. Data: 2024-06-18 16:20:17
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    W dniu 2024-06-18 o 14:18, J.F pisze:

    > No i właśnie dlatego jest zakaz wożenia, wywożenia, kopania, szukania
    > i chodzenia z wykrywaczem...

    Na ogół jest to:
    https://www.youtube.com/watch?v=sHky2RvjSMY&t=697s

    Tu przynajmniej kulsony nie wygłupiały się, choć internety podają za
    2019 r 44 zatrzymanych.

    Meteorytów dalij można szukać podobnie jak i złomu, można szukać
    własnych zagubionych przedmiotów lub na zlecenie kogoś np. "zagubionego
    kolczyka" jak na pow. filmie.

    A tu jak wparowali do domu popadli w ekstazę "my znależli znaleźli
    celtyckie monety" ... kupione w indiach (pewnie jakie kopie/odlewy) i
    temat się zesrał.
    https://www.youtube.com/watch?v=J5g5xNTSdxY

  • 8. Data: 2024-06-18 16:24:25
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 18.06.2024 o 15:57, Trybun pisze:

> [...]
    > przy tej jego pompie, na jego posesji założył licznik. Woda w ziemi to
    > też nie jego osobista własność. Osobiście podoba mi się takie prawo.

    Ale, że nie ma własności prywatnej a tylko wspólna? Popier...ło?

  • 9. Data: 2024-06-18 16:27:12
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    W dniu 2024-06-18 o 15:57, Trybun pisze:
    > Nie wiem o co Ci chodzi, policja zaczęła egzekwować prawo, to chyba
    > dobrze?

    Bolszewizm widzę i zwykłą zazdrość.

    > I w tym prawie nie chodzi tylko o zabytki, wszystko co w ziemi
    > to dobro wspólne.

    Ale ktoś poświęca swój czas. Jakie to dobro chłopie? Zwykle koszt paliwa
    przekracza 10x koszt znajdków. Nie licząc czasu poświęconego na hobby.

    > Gość z wykrywaczem metali to po prostu złodziej.

    W twojej głowie.

    > Osobiście podoba mi się takie prawo.

    I gitowo.

    Grzyby i jagody też są dobrem wspólnym, zakazać bo jeden zarobi 20 zł!

  • 10. Data: 2024-06-18 16:45:48
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 18 Jun 2024 15:57:28 +0200, Trybun wrote:

    > Nie wiem o co Ci chodzi, policja zaczęła egzekwować prawo, to chyba
    > dobrze?

    Jak dobre prawo, to dobrze, jak złe, to ....

    > I w tym prawie nie chodzi tylko o zabytki, wszystko co w ziemi
    > to dobro wspólne..

    dobra kopalne, tzw kopaliny, typu ropa, węgiel, miedź, złoto
    naturalne, ale też piasek i glina,
    to w zasadzie dobrze, ze dobro wspólne.
    Tylko na to są osobne przepisy, geologiczno-kopalniane, bo nikt tego z
    wykrywaczem w ręku nie szuka.
    Choć do tego szukania też używa się różnych wykrywaczy, tym razem
    chyba dopuszczalne

    Wiec tu chodzi oficjalnie o zabytki.

    > Gość z wykrywaczem metali to po prostu złodziej.

    Jakbys na swoim polu zakopał złote monety, a ktoś ich szukał,
    to mógłbyś nazywać złodziejem. Jakby dziadek zakopał, a PRL mu pole
    odebrało, to być może też.

    Ale jak ktos szuka np pozostałości wojennych ... no dobra - państwo
    zwycięskie ma prawo do łupów wojennych :-)

    A jak ktos znajduje złoto zakopane przez nie wiadomo kogo kilkaset lat
    temu?

> [...]
    > przy tej jego pompie, na jego posesji założył licznik. Woda w ziemi to
    > też nie jego osobista własność. Osobiście podoba mi się takie prawo.

    A rozłożyc płachty na zbieranie deszczówki też mu zabronisz?
    Deszcz dobro wspólne?

    Ta woda z deszczów pochodzi, ewentualnie deszczami będzie uzupełniona,
    więc nie tak jak z węglem, ze jak zabierzesz, to więcej nie będzie.

    Fakt, że taka studnia głębinowa potrafi osuszyc okolicę, więc może i
    sąsiadom się coś należy ...

    J.