  • 281. Data: 2023-02-08 16:48:03
    Temat: Re: No co za pszypadeq [708_000 PLN za "przepraszanie" Radka Sikorskiego przez Kaczyńskiego]
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 8 Feb 2023 16:16:16 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Przyczyny większej umieralności w jednym zespole, niż w innym można
    > upatrywać w wielu różnych czynnikach:
    > - celowej działalności;
    > - niekompetencji ratowników;
    > - braków w wyposażeniu konkretnej karetki;
    > - ukopletowaniu sprzętowy karetki;
    > - specyfiki działania na konkretnym terenie
    > i pewnie jeszcze szeregu innych, które mi do głowy nie przyszły.

    I bardzo mozliwe, ze nikogo to nie zainteresowalo - nie robili
    statystyk skutecznosci, to nie zwrocili uwagi, ze jedna ma wyraznie
    gorsze.

> [...]
    > większości przypadków. Której używa ratownik?

    > Przede wszystkim takiej, jaką ma. A jaką ma? Jak dłużej w stacji
    > pracuje, to ma taką, jaką zamówi. Ale wielu ratowników dorabia i jak
    > zaczynasz dyżur, to przegadasz, co masz, bo plecak jest firmowy. Może
    > się zdarzyć, że masz rurkę, której od kursu nie próbowałeś zakładać.
    >
    > Jedne rurki się łatwiej wkłada, drugie trudniej, a środki zwiodczające
    > mogą to ułatwić. Jak dostaniesz rurkę, którą niej umiesz używać, to
    > spora szansa, ze zaczniesz nadużywać środków zwiodczających. Czy się to
    > przełoży na śmiertelność - z założenia nie powinno.

    A tu wlasnie mozna wyczytac,
    "stosuje się jako środek zwiotczający mięśnie poprzecznie prążkowane w
    czasie zabiegów chirurgicznych w znieczuleniu ogólnym oraz podczas
    intubacji dotchawiczej."

    I ja sie nie znam - jedne zespoly nie stosują nigdy,
    a w innym moze byc jakis zwolennik, ktory stosuje, z dobrym skutkiem?

    Bo zdaje sie ze to nie bylo "wieksze żużycie". To było bardzo duże
    zuzycie, leku, który w karetce prawie w ogóle nie powinien być
    używany.
    Przynajmniej tak mi sie wydaje - i to wlasnie kogos zaciekawilo - po
    co im ten pavulon.
    Jakby bylo np 2x wieksze, to moze by nikt nie zwrocil uwagi.
    Albo wydal zalecenie oszczedzania.

    > Dochodzi do tego aspekt, że ratujesz ludzi umierających, Jak ktoś umrze,
    > to nie ma tak, jak w wypadku Policji, ze jest afera. W szpitalu umiera
    > pewnie kilkanaście osób dziennie i nie wszczyna się w każdy wypadku
    > śledztwa. Nawet, jeśli jest podejrzenie błędu w sztuce medycznej, to
    > raczej nikt nie rozważa celowego mordowania pacjentów.

    Ano nie, choc temat eutanazji sie przewija ...

    J.

  • 282. Data: 2023-02-08 17:25:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > - ukopletowaniu sprzętowy karetki;
    > - specyfiki działania na konkretnym terenie
    > i pewnie jeszcze szeregu innych, które mi do głowy nie przyszły.

    Na przykład uważali że defibrylatorów nie należy używać aż nie wystąpi
    płaska linia bo szkodzą.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 283. Data: 2023-02-08 17:26:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Zarzutów się nie stawia bo się sądzi, że rodzić zamordował :)

    Znaczy stawia się dlatego, że sądzi się że nie zamordował? Emotek pominę
    bo akurat dla mnie temat stawiana zarzutów rodzicom dla ich dobra był
    mało śmieszny...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 284. Data: 2023-02-08 17:34:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.02.2023 o 16:32, J.F pisze:

    > I bylaby to prawda, gdyby pismaki siedzieli w archiwum i sprawdzali.
    > A nie siedzieli, bo nikt ich nie wpusci (teraz RODO).

    A jednak pismaki z mniejszymi uprawnieniami niż funkcjonariusze sobie
    radę dali a funkcjonariusze nie. Funkcjonariusze narzekają na pismaków:P

    > Zainteresowani sie przeciez nie chwalili.

    Przestępcy zwykle się nie chwalą. A jednak okazuje się często potem że
    całe mnóstwo ludzi wiedziało.

    > Trudno, zeby policjanci cos podejrzewali, zanim jakiejs informacji nie
    > dostali.

    A dziennikarze?

    > Bo obywatel jest niegroźny, w odróżnieniu od przestępcy ?

    Bo obywatel albo pismak domaga się żeby kulson ruszył dupę a przestępca
    wręcz przeciwnie. To kto bardziej uciążliwy dla kulsona?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 285. Data: 2023-02-08 17:53:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 8 Feb 2023 17:34:49 +0100, Shrek wrote:

> [...]
    > radę dali a funkcjonariusze nie. Funkcjonariusze narzekają na pismaków:P

    > Przestępcy zwykle się nie chwalą. A jednak okazuje się często potem że

    A dziennikarze tez raczej dostali od kogos na tacy.

    No chyba, ze komus krewny zmarl w karetce, wydało mu sie podejrzane,
    i zaczął drążyc. Ale o niczym takim nie piszą.

    > Bo obywatel albo pismak domaga się żeby kulson ruszył dupę a przestępca
    > wręcz przeciwnie. To kto bardziej uciążliwy dla kulsona?

    Nie, jak obywatela troche ponękasz, to moze sie obrazi, moze do
    pismaków cos napisze, ale generalnie niegrozny.
    A z przestępcami to nie wiadomo jak sie skonczy ... choc ogolnie to
    jakby czują respekt.
    I cieszyc sie z tego, czy martwic? :-)

    J.

  • 286. Data: 2023-02-08 19:28:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.02.2023 o 17:53, J.F pisze:

    > A dziennikarze tez raczej dostali od kogos na tacy.

    Z tego co mówili to nie tak do końca na tacy i od razu. Faktem jest, że
    pismaki wywęszyły a kulsony nie a kulson cały czas na pismaków jedzie,
    że oni zmyślają i kłamią. Ja cały czas mówie - jak mam zdanie pismaka
    choćby z faktu i kulsona i mówą co innego, to można w ciemno założyć że
    kulson kłamie. I nie jest to zasługa wysokiego poziomu pismaków z faktu:P

    > Nie, jak obywatela troche ponękasz, to moze sie obrazi, moze do
    > pismaków cos napisze, ale generalnie niegrozny.

    No właśnie jest groźny - potem pismaki piszą, czasem nawet wydział
    wewnętrzny dupę ruszy. Zwróć uwagę, że robert narzeka na pismaków a nie
    przestępców:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 287. Data: 2023-02-08 22:50:25
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-02-08, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Znaczy stawia się dlatego, że sądzi się że nie zamordował? Emotek pominę
    > bo akurat dla mnie temat stawiana zarzutów rodzicom dla ich dobra był
    > mało śmieszny...

    Znaczy się, bo wygląda, że sam już zapomniałeś, że zarzut stawia się dla
    dobra takiego rodzica. Jakby naprawdę sądzić, że rodzic zamordował, to
    takiego zaruztu nie powinno się stawiać.

    --
    Marcin

  • 288. Data: 2023-02-08 23:28:54
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.02.2023 o 16:48, J.F pisze:
    > I bardzo mozliwe, ze nikogo to nie zainteresowalo - nie robili
    > statystyk skutecznosci, to nie zwrocili uwagi, ze jedna ma wyraznie
    > gorsze.

    Nie wiem, jak tam u nich było, ale u nas nie ma stałych zespołów. Tzn.
    generalnie oczywiście stara się planować grafik stałymi zespołami, ale
    ni zawsze to możliwe. Ci ludzie mają swoje życie, a i często pracują w
    kilku firmach, bo marnie płacą.

    > A tu wlasnie mozna wyczytac,
    > "stosuje się jako środek zwiotczający mięśnie poprzecznie prążkowane w
    > czasie zabiegów chirurgicznych w znieczuleniu ogólnym oraz podczas
    > intubacji dotchawiczej."

    Większość tych rurek jest dotchawicznych.

    > I ja sie nie znam - jedne zespoly nie stosują nigdy,
    > a w innym moze byc jakis zwolennik, ktory stosuje, z dobrym skutkiem?

    Dokładnie takie jest założenie. Nikt nie zakładał, ze ludzi mordują.

> [...]
    > co im ten pavulon.
    > Jakby bylo np 2x wieksze, to moze by nikt nie zwrocil uwagi.

    Za słaba jest moja wiedza. Ale i podejrzewam, ze to była lekka
    dywersyfikacja odpowiedzialności. Leków nei rozlicza i nie zamawia lekarz.

    > Ano nie, choc temat eutanazji sie przewija ...

    A tłumaczyłbyś się, ze zabiłeś dla prowizji?

    --
    Robert Tomasik

  • 289. Data: 2023-02-09 06:09:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Znaczy się, bo wygląda, że sam już zapomniałeś, że zarzut stawia się dla
    > dobra takiego rodzica.

    Nie zapomniałem.To jest zdanie roberta. Robert pierdoli od rzeczy nie
    pierwszy i nie ostatni raz (a może wtedy jednak pierwszy). Zarzuty
    zostały postawione, bo kulsony były po prostu debilami z zerową empatią,
    nieponoszącymi konsekwencji swoich decyzji i działań "najwyżej się
    umorzy lub zmieni". Powinny mieć za to postępowanie dyscyplinarne.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 290. Data: 2023-02-09 11:01:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 9 Feb 2023 06:09:10 +0100, Shrek wrote:

    > Nie zapomniałem.To jest zdanie roberta. Robert pierdoli od rzeczy nie
    > pierwszy i nie ostatni raz (a może wtedy jednak pierwszy). Zarzuty
    > zostały postawione, bo kulsony były po prostu debilami z zerową empatią,

    No ale widzisz - RPO Bodnar kulsonom zwrocil uwage, ze nie nalezy
    podejrzanego przesluchowic jako swiadka
    Bo podejrzany ma swoje prawa, a swiadek tylko obowiazki.

    Wiec nie wiem co kulsony maja zrobic - najpierw porozmawiac z matką
    poza procedurami, czy w ogole nie rozmawiac - zaczac sledztwo w
    sprawie bez podejrzanego, czy w ogole odpuscic sprawe i poczekac na
    pismakow - niech oni wyjasnią.

    A w zaleznosci od sprawy rodzicom grozic moze zarzut chocby braku
    opieki.

    > nieponoszącymi konsekwencji swoich decyzji i działań "najwyżej się
    > umorzy lub zmieni". Powinny mieć za to postępowanie dyscyplinarne.

    Czyli co - odpuscic, i co najwyzej dac cynk pismakom, ale to
    prywatnie?

    Bo widziales dalej - bez okreslenia przestepstwa, to organom nie wolno
    nawet sledztwa zacząc - czyli w ogole nic nie mogą zrobic :-)

    Wiec trzeba wpisac "podejrzenie nieumyslnego spowodowania smierci".

    J.