  • 271. Data: 2023-02-08 01:59:00
    Temat: Re: No co za pszypadeq [708_000 PLN za "przepraszanie" Radka Sikorskiego przez Kaczyńskiego]
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-02-07, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > Przede wszystkim może być też specyfika wezwań. To że załogom wypadkowym
    > częściej pacjenci umierają, niż transportowym (przykładowo)
    > niekoniecznie musi być przejawem złej woli. A i nikt nie jest doskonały
    > i pomiędzy celowym zabójstwem, a mniejszym profesjonalizmem jest istotna
    > różnica.

    No zakładam, że różnice były też w tej samej kategorii i nie porównywano
    wypadkowych do transportowych. Nadal jest to rzecz trudna do
    wyobrażenia. Jak się coś dziecku stanie w przedszkolu, czy więcej dzieci
    zacznie umierać w szpitalu, to nikt jako pierwszej myśli nie będzie
    miał, że te dzieci są tam mordowane.

    --
    Marcin

  • 272. Data: 2023-02-08 06:17:17
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ratowanie ludzi nie jest prostą i oczywistą czynnością. Niby istnieją
    > pewne algorytmy, ale zmiennych jest tak wiele, że istnieje spory
    > margines na własną inwencję.

    Na przykład, że użycie AED szkodzi i trzeba poczekać aż pokawa całkiem
    stanie - prawda?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 273. Data: 2023-02-08 06:19:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Podejrzewam też, że połączenie danych z rejestru z umieralnością wcale
    > nie musiało być trywialne. A potem, no faktycznie schodzi, i, faktycznie
    > umierają, ale czy ktoś morduje? Zobacz jaki to jest kaliber. Ci co mają
    > pomagać zabijają swoich podopiecznych. To nie jest coś z czym się tak
    > łatwo w dowolnym środowisku ktokolwiek godzi. Łatwiej przyjąć, że jakieś
    > załoga ma pecha lub taki zbieg okoliczności.

    Jak pismaki opublikowały to policja nagle w tydzień zebrała dowody
    wystarczające do aresztu tymczasowego. Więc albo mieli wcześniej albo
    nie było ich tak trudno zebrać.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 274. Data: 2023-02-08 06:20:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > wyobrażenia. Jak się coś dziecku stanie w przedszkolu, czy więcej dzieci
    > zacznie umierać w szpitalu, to nikt jako pierwszej myśli nie będzie

    Jesteś pewny? Skoro rutynowo się ponoć stawia zarzuty nieumyślnego
    spowodowania smierci rodzicom którym umrze dziecko?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 275. Data: 2023-02-08 06:38:25
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-02-08, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Jak pismaki opublikowały to policja nagle w tydzień zebrała dowody
    > wystarczające do aresztu tymczasowego. Więc albo mieli wcześniej albo
    > nie było ich tak trudno zebrać.

    Bo technicznie to nie musi być trudne, ale nikt normalnie nie siada i
    nie wertuje rejestrów, po czym szuka korelacji (achtung!) z wytrupieniem
    pokaretkowym.

    --
    Marcin

  • 276. Data: 2023-02-08 06:49:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Bo technicznie to nie musi być trudne, ale nikt normalnie nie siada i
    > nie wertuje rejestrów, po czym szuka korelacji (achtung!) z wytrupieniem
    > pokaretkowym.

    I własnie dlatego potrzebne są te znienawidzone przez roberta pismaki.

    Widać dziennikarz śledczy >> policjant. Policjantowi się nie śniło, mimo
    że tyle osób było w to zamieszanych, że nie ma bata, żeby nikt z policji
    "nie słyszał" ale bez problemu mu się wyśniło, żeby postawić zarzuty z
    dupy matce której zmarło dziecko. I tyle w temacie.

    Niestety stanem naturalnym kulsona jest opierdalanie się do emki i to co
    mu w tym przeszkadza to nie przestępcy (który mu w sumie bezpośrednio
    nie przeszkadzają) a obywatele i takie pismaki, co domagają się żeby
    dupę na tych przestępców i patologię ruszył a nie z nudów nie nękał
    obywateli.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 277. Data: 2023-02-08 09:18:17
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-02-08, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Jesteś pewny? Skoro rutynowo się ponoć stawia zarzuty nieumyślnego
    > spowodowania smierci rodzicom którym umrze dziecko?

    Zarzutów się nie stawia bo się sądzi, że rodzić zamordował :)

    --
    Marcin

  • 278. Data: 2023-02-08 11:27:44
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 7 Feb 2023 19:20:38 +0100, J.F napisał(a):

    > Nie, nie - napisal jeszcze, ze przeciez ze oni przeciez juz i tak
    > prawie zmarli ...

    Tak całkiem przypadkowo akurat w 3 zespołach zdarzało się 8 razy więcej
    zgonów niż w pozostałych. Po prostu trafiały im się pechowe zlecenia od
    dyspozytora wyjazdów.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 279. Data: 2023-02-08 16:16:16
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.02.2023 o 11:27, Olin pisze:
    > Tak całkiem przypadkowo akurat w 3 zespołach zdarzało się 8 razy więcej
    > zgonów niż w pozostałych. Po prostu trafiały im się pechowe zlecenia od
    > dyspozytora wyjazdów.

    Przyczyny większej umieralności w jednym zespole, niż w innym można
    upatrywać w wielu różnych czynnikach:
    - celowej działalności;
    - niekompetencji ratowników;
    - braków w wyposażeniu konkretnej karetki;
    - ukopletowaniu sprzętowy karetki;
    - specyfiki działania na konkretnym terenie
    i pewnie jeszcze szeregu innych, które mi do głowy nie przyszły.

    Większe zużycie środka zwiodczającego może być wynikiem celowego
    uśmiercenia ofiary, ale równie dobrze może być spowodowane innymi
    nawykami ratowników. Na kursie ratownika uczysz się przykładowo używania
    bodaj 4 rodzajów rurek do intubacji. Generalnie większość można użyć w
    większości przypadków. Której używa ratownik?

    Przede wszystkim takiej, jaką ma. A jaką ma? Jak dłużej w stacji
    pracuje, to ma taką, jaką zamówi. Ale wielu ratowników dorabia i jak
    zaczynasz dyżur, to przegadasz, co masz, bo plecak jest firmowy. Może
    się zdarzyć, że masz rurkę, której od kursu nie próbowałeś zakładać.

    Jedne rurki się łatwiej wkłada, drugie trudniej, a środki zwiodczające
    mogą to ułatwić. Jak dostaniesz rurkę, którą niej umiesz używać, to
    spora szansa, ze zaczniesz nadużywać środków zwiodczających. Czy się to
    przełoży na śmiertelność - z założenia nie powinno.

    Dochodzi do tego aspekt, że ratujesz ludzi umierających, Jak ktoś umrze,
    to nie ma tak, jak w wypadku Policji, ze jest afera. W szpitalu umiera
    pewnie kilkanaście osób dziennie i nie wszczyna się w każdy wypadku
    śledztwa. Nawet, jeśli jest podejrzenie błędu w sztuce medycznej, to
    raczej nikt nie rozważa celowego mordowania pacjentów.

    --
    Robert Tomasik

  • 280. Data: 2023-02-08 16:32:13
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 8 Feb 2023 06:49:15 +0100, Shrek wrote:

    > I własnie dlatego potrzebne są te znienawidzone przez roberta pismaki.

    I bylaby to prawda, gdyby pismaki siedzieli w archiwum i sprawdzali.
    A nie siedzieli, bo nikt ich nie wpusci (teraz RODO).

    Ktos to odkryl - lekarz prawdopodobnie, moze wlasnie po tym pavulonie,
    sprawdzil w archiwum ... i komu powiedzial - policji, dziennikarzom,
    czy dyrektorowi?
    A dyrektor komu powiedział ?

    > Widać dziennikarz śledczy >> policjant. Policjantowi się nie śniło, mimo
    > że tyle osób było w to zamieszanych, że nie ma bata, żeby nikt z policji
    > "nie słyszał"

    Zainteresowani sie przeciez nie chwalili.
    Ze ludzie w karetkach umierają, to nikogo nie dziwi.
    Albo i nie w karetkach, bo przyjezdzali na gotowego trupa.
    Choc nie tylko - bo tych 600 pavulonow zeszlo.

    Trudno, zeby policjanci cos podejrzewali, zanim jakiejs informacji nie
    dostali.

    > ale bez problemu mu się wyśniło, żeby postawić zarzuty z
    > dupy matce której zmarło dziecko. I tyle w temacie.

    Matce sie stawia dla jej dobra.

> [...]
    > nie przeszkadzają) a obywatele i takie pismaki, co domagają się żeby
    > dupę na tych przestępców i patologię ruszył a nie z nudów nie nękał

    Bo obywatel jest niegroźny, w odróżnieniu od przestępcy ?

    J.