  • 221. Data: 2023-02-03 22:50:09
    Temat: Re: No co za pszypadeq [708_000 PLN za "przepraszanie" Radka Sikorskiego przez Kaczyńskiego]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > No właśnie przykładowo pomówienia są ścigane karnie.

    Kiedy ostatnio dziennikarza *i jego gazetę* skazano "poważniej"?
    Może skoncentrujmy się na praktyce.

    --
    A. Filip

  • 222. Data: 2023-02-03 23:21:48
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.02.2023 o 22:50, A. Filip pisze:
    > Kiedy ostatnio dziennikarza*i jego gazetę* skazano "poważniej"?
    > Może skoncentrujmy się na praktyce.
    Bo coraz mniej ludzi ich poważnie traktuje po prostu.
    --
    Robert Tomasik

  • 223. Data: 2023-02-03 23:44:55
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-02-03, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > strzal w ciemno ... przy tych kwotach i tak sie oplaci.

    To musiałaby być jakaś całkiem solidna organizacja. Transport,
    przechowywanie, badanie zgodności tkankowej, też kosztuje i
    niekoniecznie jest trywialne.

    > Komus z drugiej strony tez sie spieszy.

    Masz tego kogoś czekającego na organ i co, koordynuje swoje potrzeby z
    jakąś bandą podejrzanych sanitariuszo-grabarzy? To musiałaby być
    międzynarodowa organizacja z bazą danych potrzebujących.

    > prawie tak, jak normalnie - pacjent schodzi, i sie zaczyna szybkie
    > szukanie biorcy. Tylko na nieoficjalnej liscie.

    Gdzie? Kto miałby szukać, jak?

    --
    Marcin

  • 224. Data: 2023-02-04 00:05:56
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-02-03, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    > On Fri, 3 Feb 2023 06:37:54 +0100, Shrek wrote:
    > Tak czy inaczej - policjanci raczej nie mieli powodow chronic
    > sanitariuszy (*), wiec nie wiem, czy dziennikarskie dzialania
    > byly tu takie wazne. Choc na pewno popędziły kota paru osobom,
    > i sledztwo nagle ruszylo z kopyta - tzn zatrzymania, aresztowania
    > itp.

    W najbardziej ogólnym wypadku, jak coś jest nagłośnione to nic już się
    nie da zrobić. A jak nie jest to ktoś może gdzieś się starać posmarować
    (w tym kolegom z pracy), lub jeśli ma jak, naciskać np. na umorzenie
    gdzieś wyżej. Nie sugeruję, że tak było, ale to kwestia samych
    możliwości działania. Poza tym, póki nie jest nagłośnione można np.
    niszyczyć/zmieniać dokumentacje. Późnie przełożeni/zainteresowani mogą
    już być zbyt czujni.

    --
    Marcin

  • 225. Data: 2023-02-04 03:29:08
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-02-03, Olin <k...@a...w.stopce> wrote:

    > Najtrudniej po prostu poszukać:
    > https://kultura.onet.pl/fragmenty-ksiazek/opozniali-
    udzielenie-pomocy-chorym-ujawnil-nieznane-fakty-o-lo
    wcach-skor/ckybv7q

> [...]
    > ampułek rocznie. W poborze leku przodowały trzy załogi wyjazdowe karetek
    > W-1, W-2 i R-7, choć zarzut dotyczył wielu innych zespołów. Zniknęło też
    > około 200 fiolek skoliny -- tu wszelkie tropy prowadziły z kolei do zespołu
    > R-6 -- oraz co najmniej tyle samo fiolek chlorku potasu.
    > Okazało się, że w ambulansach, których obsady zużywały najwięcej
    > podejrzanych leków, pacjenci umierali najczęściej. Od początku 2001 roku do
    > końca sierpnia 2001 trzy zespoły wyjazdowe W-1, W-2 i R-6 odnotowały w
    > sumie tyle samo zgonów co pozostałe wszystkie dwadzieścia cztery w łódzkim

    Ten chlorek potasu jest ciekawy. Pavulon, i skolina zdaje się również,
    mają bardzo krótkie okresy półtrwania. Chlorek potasu nie i potrzeba go
    dużo. Nie kojarzę, aby cokolwiek o tym było w prasie. No i też dziwne,
    że pobierali fiolki z tym chlorkiem jak jest on powszechnie dostępny np.
    jako suplement.

    --
    Marcin

  • 226. Data: 2023-02-04 03:33:41
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-02-03, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > wątpił, ze wszyscy mogli uczestniczyć w procederze, ale z tego fragmentu
    > wygląda na to, ze były różne sposoby przyspieszania zgonu. I żeby tak
    > zespołowo R-7 mordowało Pavulonem, zaś R-6 chlorkiem potasu i Skoliną?
    >
    > Piszą też, że to było kilkanaście ampułek w roku. To tego leku nie używa
    > się do ratowania ludzi? Bo jeśli nie, to po co im to dawali? Z tym, że z
    > tego co ja wiem, to się używa akurat. Oczywiście jedno zabójstwo w takim
    > wypadku jest problemem, ale nie demonizowałbym zagadnienia. może by
    > wystarczyło jakoś uczciwie nadzorować te załogi i przeglądać

    Pavulonu i skoliny używa się do intubacji, więc pewnie i w karetkach.
    Ale niekoniecznie intubuje się aż tak częśto, bądź też nie każda
    intubacja wymaga (?).

    Pewnie wystarczyłaby jakaś odpowiednia procedura, ale nikt się nie
    spodziewał, bo to nie (np.) narkotyk.

    --
    Marcin

  • 227. Data: 2023-02-04 07:03:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.02.2023 o 22:50, A. Filip pisze:

    > Kiedy ostatnio dziennikarza *i jego gazetę* skazano "poważniej"?
    > Może skoncentrujmy się na praktyce.

    Trzymając się praktyki zastanówmy się kiedy ostatnio pismaki się myliły
    w sprawie kulsonów:P

    Robert usilnie próbuje stworzyć narrację, że pismaki pomawiają kulsonów
    o jakieś złe rzeczy, a prawda jest taka, że kulsony po prostu to robią a
    pisamki opisują. Więc nie wina pisamaków a kulsonów.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 228. Data: 2023-02-04 07:05:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > dużo. Nie kojarzę, aby cokolwiek o tym było w prasie. No i też dziwne,
    > że pobierali fiolki z tym chlorkiem jak jest on powszechnie dostępny np.

    To niekoniecznie były ajsztajny.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 229. Data: 2023-02-04 09:44:00
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Shrek <...@w...pl> pisze:

> [...]
    > kulsonów o jakieś złe rzeczy, a prawda jest taka, że kulsony po prostu
    > to robią a pisamki opisują. Więc nie wina pisamaków a kulsonów.

    Jak pisali _wiele_ o sprawach nie dopiero po ich zakończeniu w końcu po
    wielu latach prawomocnym wyrokiem sądu to gdzieś pomylić/"pomylić" się
    musieli - czysta statystyka. Ty piszesz najwyżej o sprawach z dużym
    nasileniem złej woli albo sporych+ brakach w należytej staranności.
    W końcu nasz dyżurny obrońca policjantów nie oburza się (*tylko*)
    na artykuły w _100%_ obiektywne IMHO. Jakby policja "odpuszczała"
    _wszystkie_ takie sprawy to dla mnie byłaby strategiczna głupota.
    "Proście a będzie wam dane"

    _Moim_ zdaniem więcej racji jest po twojej stronie _ale nie cała_ ,
    Zapal diabłu ogarek ;-)

    --
    A. Filip

  • 230. Data: 2023-02-04 12:15:47
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Pavulonu i skoliny używa się do intubacji, więc pewnie i w karetkach.
    > Ale niekoniecznie intubuje się aż tak częśto, bądź też nie każda
    > intubacja wymaga (?).

    Zresztą, jak zachodzi konieczność intubacji, to - powiedzmy sobie
    szczerze - nie jest to robione z tego powodu, ze ktoś jest zdrowy.

    > Pewnie wystarczyłaby jakaś odpowiednia procedura, ale nikt się nie
    > spodziewał, bo to nie (np.) narkotyk.

    Toteż właśnie podejrzewam, że na sprawę wpadli przez przypadek. Za
    najbardziej prawdopodobne uznał statystyczne sprawdzanie, czy ktoś tego
    nie wynosi albo po prostu z głupoty nie nadużywa.

    Poszczególni ratownicy maja z całą pewnością swoje przemyślenia. Jeden
    idzie w stronę EAD. Inny będzie masaż serca stosował. Generalnie pewnie
    da się jakoś statystycznie to zbadać, bo to nie jest matematyka i nie da
    się tego ściśle określić. I właśnie dziwi mnie to rozbicie na różne
    zespoły jeżdżące tę samą karetką. Że na jednej karetce jedno, a na
    drugiej drugie. Bo tak zdroworozsądkowo, jeśli nawet tam wszyscy
    mordowali, to jednak przecież nie omawiali tego przy flaszce i

    --
    Robert Tomasik