  • 21. Data: 2005-12-21 22:02:38
    Temat: Re: Jestem złodziejem!!!
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Fizzzi" <f...@...i.eszcozrob.op.pl> napisał w wiadomości
    news:op.s15jkersttlqcg@aarn216.neoplus.adsl.tpnet.pl

    >Czyli klonowanie to tez kradziez ?

    Nie strasz po nocy! Chcesz przemusia głupola klonować??? ;)))

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 22. Data: 2005-12-21 23:18:35
    Od: Fizzzi <f...@...i.eszcozrob.op.pl>

    On Wed, 21 Dec 2005 23:02:38 +0100, Leszek <l...@p...fm> wrote:

    > Użytkownik "Fizzzi" <f...@...i.eszcozrob.op.pl> napisał w wiadomości

    > Nie strasz po nocy! Chcesz przemusia głupola klonować??? ;)))

    ooo nieeeeeeeeee , nieche Pan Bog strzeze mnie przed tym ;)

  • 23. Data: 2005-12-22 13:31:06
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > to mamy inna moralnosc. Dla mnie poprostu uzywanie legalnego
    > oprogramowania jest w dobrym tonie.
    > Nie popieram piractwa. ale nie uwazam tego za kradziez.

    napsiales kiedys oprogramowanie? Wiesz ile pracy zangazaowania i czesto
    pieniedzy to wymaga ?

    Twoim zdaneim moga skubnac komus mercedesa gdy bede chodzic na nauke prawa
    jazdy ?
    P.

  • 24. Data: 2005-12-22 13:32:18
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > kradnac komus samochod, zabierasz mu go i nie moze on go uzywac. A
    > kopiujac oprogramowanie powielasz produkt. Zwiekszasz jego liczebnosc.
    > Nie widzisz roznicy ? Miedzy kradzieza a kopiowanie. Czyli klonowanie to
    > tez kradziez ?

    czlowkeu prawnie o moralnie to to samo, technicznie inaczej, co absolutni
    nic nie zmienia. Napisz
    jeden duzy program i wtedy pogadamy jak jaki ciul go ukradnie i pozbawi cie
    tym smaym chleba

    P.

  • 25. Data: 2005-12-22 21:52:28
    Od: "Gargamel" <s...@d...pl>

    > czlowkeu prawnie o moralnie to to samo, technicznie inaczej, co absolutni
    > nic nie zmienia. Napisz
    > jeden duzy program i wtedy pogadamy jak jaki ciul go ukradnie i pozbawi
    > cie tym smaym chleba

    czytając wątek stwierdzam że sprawa tak naprawdę dotyczy banalnej sprawy,
    tzn. "złodziej złodziejowi rower zapindolił" i nagle wielkie halo się
    zrobiło,
    ludzie , czy wy macie choć trochę zielonego pojęcia o ekonomi?
    pewnie że złodziejstwo jest złe, ale jak mam do wyboru ukraść, albo zostać
    okradzionym, to sprawa wygląda inaczej (np. jak z polskimi podatkami, albo
    płacisz i nie kradniesz, albo nie płacisz i nie dajesz się okraść)

    pewnie że tworzenie oprogramowania kosztuje, tak jak wykonywanie każdej
    innej pracy, ale zauważ że to oprogramowanie jest sprzedawane po cenach
    wręcz złodziejskich, jak byś chociaż ciut poczytał o ekonomi to wiedział byś
    że żaden pirat (czyli złodziej oprogramowania) nie ma szans konkurować z
    producentem oprogramowania, bo:
    primo - dysponuje bardzo drogimi nagrywarkami, oraz koszt kopii takiego
    oprogramowania jest o niebo droższy od np. wytłoczenia płytki)
    secundo - nie jest w stanie wyprodukować kopii w tak dużej ilości jak
    producent, bo ryzykuje ogromne straty gdy tego nie sprzeda
    po trzecie - koszty programistów i innych dupereli to tylko koszty stałe,
    nawet jak znaczne to można je obniżyć poniżej kosztów płytki (masowa
    produkcja)
    a po czwarte - czynnik psychologiczny, klient zawsze wybierze towar
    oryginalny (no chyba że jest cholernie drogi, jak to zwykle bywa)

    i te wszystkie kłótnie to bzdety, o rany złodziej okrada złodzieja i wielka
    krzywda się dzieje, pirat to pożyteczne zwierze, pojawia się zawsze tam
    gdzie pojawia się złodziejstwo na wielką skalę, jak monopole, zamykanie
    granic, akcyzy, no i oprogramowanie w obecnej formie.

  • 26. Data: 2005-12-23 13:36:08
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

> [...]

    > kopiujac oprogramowanie powielasz produkt. Zwiekszasz jego liczebnosc.
    > Nie widzisz roznicy ? Miedzy kradzieza a kopiowanie. Czyli klonowanie to
    Porównywanie czy wręcz analogizowanie zaboru samochodu (czy innego mienia
    materialnego czyli przedmiotu) z nabywaniem, użytkowaniem bądź
    udostępnianiem oprogramowania w sposób niezgodny z licencją to uproszczenie
    graniczące z prymitywizmem pojęciowym. Nikt w miarę rozgarnięty nie będzie
    takowego czynił.
    Bardziej adekwatne byłoby odniesienie do innych niematerialnych obiektów
    podlegających ochronie w sferze praw autorskich - szczególnie dziełami
    muzycznymi. One również nie występuja jednostkowo (przedmiotowo) lecz
    instancyjnie.

    Jotte

  • 27. Data: 2005-12-25 21:08:12
    Od: "Przemysław Sobociński" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Gargamel" <s...@d...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > gdzie pojawia się złodziejstwo na wielką skalę, jak monopole, zamykanie
    > granic, akcyzy, no i oprogramowanie w obecnej formie.

    Dlaczego ceny oprogramowania i muzyki są takie wysokie? Czy jest to
    uzasadnione, czy przyczyną jest zachłanność producentów? A może to sytuacja
    ekonomiczna w Polsce?

  • 28. Data: 2005-12-25 22:57:25
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Przemysław Sobociński" <p...@o...pl> napisał
    w wiadomości news:5857a$43af1341$540a23ed$24277@news.chello.pl...

> [...]
    >>

    > Dlaczego ceny oprogramowania i muzyki są takie wysokie? Czy jest to
    > uzasadnione, czy przyczyną jest zachłanność producentów? A może to

    a moze wystarczy sie zastanowic ile wiedzy ic zasu wymaga napisanei takiego
    programu
    a nie przekladac to na cene nosnika, argumentacja gargamela po rpostu mnie
    powalila ...

    P.

  • 29. Data: 2005-12-25 23:20:36
    Od: "Gargamel" <s...@d...pl>

    > a moze wystarczy sie zastanowic ile wiedzy ic zasu wymaga napisanei
    > takiego programu
    > a nie przekladac to na cene nosnika, argumentacja gargamela po rpostu mnie
    > powalila ...

    może poprostu luki w edukacji i nie jesteś w stanie zrozumieć tej
    argumentacji?
    w jakim momencie widzisz jakieś błędy? czy w ogóle nic nie widzisz?

    w takim razie przedstaw swoją argumentację, uwzględniając wiedzę, czas i co
    tam jeszcze chcesz (matematyka wyniesiona ze szkoły podstawowej w zupełności
    wystarczy, więc jej użyj, wtedy będę mógł podyskutować z twoją argumentacją)

  • 30. Data: 2005-12-25 23:28:45
    Od: "Gargamel" <s...@d...pl>

    > Dlaczego ceny oprogramowania i muzyki są takie wysokie? Czy jest to
    > uzasadnione, czy przyczyną jest zachłanność producentów? A może to
    > sytuacja
    > ekonomiczna w Polsce?

    przyczyn jest kilka,
    na pewno zachłanność producentów, a podsyca ją krajowy monopol na te
    produkty, paradoksalnie chroniony naszym prawem.
    (dla niewtajemniczonych: monopol nie ma nic wspólnego z wolnym rynkiem, jest
    to przestępczość gospodarcza, a prawo powinno chronić swoich chlebodawców,
    czyli obywateli, a nie konsorcja i pazernych producentów)

    jaśniutko ?