  • 41. Data: 2024-09-14 18:09:51
    Temat: Re: Droga dla pieszych i rowerów prędkość rowerzysty
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 14.09.2024 o 18:08, io pisze:

    > "Pierwsze w pełni polskie przepisy ruchu drogowego zostały zawarte w
    > ustawie z dnia 7 października 1921 r. o przepisach porządkowych na
    > drogach publicznych (Dz.U. 1921 nr 89 poz. 656).
    > http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU1921089
    0656 Dokument
    > zapisany na zaledwie 6 stronach (obecna ustawa ma 181 stron), stworzył ..."
    >
    > https://info-car.pl/infocar/artykuly/historia-prawa-
    jazdy-czesc-1.html

    https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU19
    210890656/O/D19210656.pdf

  • 42. Data: 2024-09-15 02:48:29
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-09-14, nadir <n...@h...org> wrote:

    > Ale to samo dotyczy rowerów poruszających się jezdniami dla samochodów
    > gdzie obowiązuje jakiekolwiek ograniczenie 20\30\40 km/h, to już
    > rowerzysty problem.

    Bo to wygląda na niespotykany absurd jedynie na pierwszy rzut oka. A jak
    rowerzyści i inni kierujący mają określać zawartość alkoholu we krwi? A
    konsekwencje są tu dużo poważniejsze. Mogą nie pić w ogóle (unikać
    ścieżek z ograniczeniem prędkości). Mogą szacować, pijąc w
    kontrolowanych warunkach jedno piwko po schabowym (obserwować innych
    uczestników ruchu i dostosować prędkość). Mogą sobie kupić wreszcie
    alkomat (zainstalować licznik za kilkanaście zł z Ali-E).

    Są zresztą przecież i bardziej ogólne konstrukcje: "dostosować jazdę
    do warunków na drodze", "zachować ostrożność". Też nie ma mierników, a
    obowiązuje to wszystkich. Bo powierzchnia była mokra. Bo łaziło wielu
    pieszych. Bo nastąpił wysyp madek z bombelkami.

    --
    Marcin

  • 43. Data: 2024-09-16 13:15:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 14 Sep 2024 18:08:09 +0200, io wrote:

> [...]
    0656 Dokument
    > zapisany na zaledwie 6 stronach (obecna ustawa ma 181 stron), stworzył ..."

    Obecna ustawa została podzielona na dwie, bo jeszcze "o kierujących
    pojazdami". Jak dodasz jeszcze rozporządzenie o znakach, oraz drugie
    rozporządzenie o znakach, to już sie chyba z 1000 stron uzbiera.

    A to nie koniec, bo jakaś ustawa o drogach publicznych, rozporządzenia
    homologacyjne, o badaniach technicznych, itp.

    > https://info-car.pl/infocar/artykuly/historia-prawa-
    jazdy-czesc-1.html

    J.