  • 131. Data: 2024-09-17 11:02:10
    Temat: Re: Dla Kfiata Olina
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Nie do końca rozumiem, dlaczego nie da się tu stworzyć rozsądnego
    > systemu, gdzie ci imigranci mieliby szanse zostać wartosciowymi
    > członkami społeczeństwa. Dlaczego nie można wprowadzić np. powszechnego
    > obowiązku pracy?

    Bo to bardzo realne źródło tworzenia patologii.
    Raj dla nieuczciwych pracodawców.
    Zaczynając od fałszywych zaświadczeń o pracy (za odpowiednią opłatą...),
    poprzez "na papierze wpiszemy minimalną, a damy 1000, jak nie to
    spierdalaj" czy jakoś tak, a skończywszy na nierównym traktowaniu ludzi.
    Obywatele nie mają mieć przymusu pracy, a imigranci mają mieć?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 132. Data: 2024-09-17 11:22:22
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 16.09.2024 o 19:43, J.F pisze:

    > Płaca minimalna. Taka sama, jak dla "swoich".

    Skoro jest niewystarczająca na normalne życie, nawet dla swoich... to
    coś jest nie tak z płacą minimalną.

    Może gdyby była wystarczająca, to i swoi chcieliby tam pracować?
    Z jakiegoś powodu nie chcą i wysługują się głównie imigrantami.

    > Ale socjał jest wypłacany tym, co im się pracować nie chce.

    Oczywiście... jakie to proste...

    > Więc może słusznie płaczą.

    Skoro to taka fajna i dobrze płatna praca, to dlaczego sami nie spróbują?

    > Ale czy im zarzucają, ze są biedni?

    A po co? Żeby dostać poparcie wystarczy powiedzieć, że tamci są czarni
    albo ciapaci...

    > Raczej, ze pracować im się nie chce,

    ...a im się nie chce, bo czarni albo ciapaci.

    Po chuj drążyć, że czarny odbija się od drzwi, bo czarny, a jak już
    dostanie robotę za gówniane pieniądze, to gonią jak psa, bo czarny i na
    słabszej pozycji, bo imigrant bez obywatelstwa?

    > No i co - jakoś imigranci się nie garną?

    Swoi też się nie garną, to skąd to zdziwienie?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 133. Data: 2024-09-17 11:28:50
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 16.09.2024 o 22:48, J.F pisze:

    > Tylko co Kviatek na to ? :-)

    Czyli jak?
    Pobudować mury z wieżyczkami na granicach?

    Bo wtedy powstanie pytanie, kto tak na prawdę jest tym murem od świata
    oddzielony...
    Chciałbyś mieszkać w państwie otoczonym murem, za każdym razem, gdy masz
    ochotę pojechać na urlop prosić urzędnika o łaskawą zgodę?
    Myślałem, że ten cywilizacyjny etap w myśleniu mamy już za sobą... i
    raczej powinniśmy zmierzać w przeciwnym kierunku, bo tamten się nie
    sprawdził.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 134. Data: 2024-09-17 11:41:21
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 17.09.2024 o 06:46, Shrek pisze:

    > I powiedzieć Polakom że migranci z Afryki są lepszym sortem obywatela i
    > im się należy a Polak ma brać kredyt n 20 lat i spłacać mieszkania i
    > socjal migrantów.

    A nie da się tak, żeby nie mówić, że migranci są gorszym sortem
    człowieka, więc nie zasługują na wynagrodzenie za pracę, które pozwoli
    na kredyt na 20 lat na spłatę mieszkania?

    Czy "swoich", którzy pracują za minimalną i też ich nie stać na kredyt i
    spłatę mieszkania, albo też żyją z socjalu, należy wykopywać za granicę?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 135. Data: 2024-09-17 11:53:22
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Niewykwalifikowanych robotników to chyba jednak potrzeba i to dużo?

    Ale tanio. Na tyle tanio, żeby nie było ich stać na spłatę mieszkania i
    nie było u nich chęci na założenie rodziny i normalne życie, a na tyle
    dużo, żeby nie zdechli z głodu.
    Potem można nie łączyć kropek i narzekać, jak to ludzie pany
    wspaniałomyślnie dają pracę, ale leniom się nie chce pracować.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 136. Data: 2024-09-17 12:04:30
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-09-17, Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> wrote:

> [...]
    > Potem można nie łączyć kropek i narzekać, jak to ludzie pany
    > wspaniałomyślnie dają pracę, ale leniom się nie chce pracować.

    A socjal, który otrzymują jest na jakim poziomie? Bo nadal wydaje mi
    się, że lepiej żeby pracowali na ten social, nawet jakby to miał być
    social+, żeby ich było na rodzinę stać, niż żeby nic nie robili i brali
    pieniądze na życie gdzie również nie stać ich też na rodzinę. Taka jest
    alternatywa a wiadomo, że w wersji czysty social nie działa.

    --
    Marcin

  • 137. Data: 2024-09-17 12:12:24
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-09-17, Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> wrote:

> [...]
    > Zaczynając od fałszywych zaświadczeń o pracy (za odpowiednią opłatą...),
    > poprzez "na papierze wpiszemy minimalną, a damy 1000, jak nie to

    Wirzę, że jest to do ogarnięcia i nie jest to większa patologia niż
    tworzenie czy powiększanie get.

    > spierdalaj" czy jakoś tak, a skończywszy na nierównym traktowaniu ludzi.
    > Obywatele nie mają mieć przymusu pracy, a imigranci mają mieć?

    Obywatele mają z założenia wieksze prawa i nie ma w tym nic ani
    egzotycznego ani niestosownego. Ludziom potrzebującym z innych państw
    powinno się starać pomóc, ale nie znaczącym kosztem obywateli. Szansa,
    że mogą dostać pracę, niechby i lichą na początek, ale wystarczającą na
    godną egzystencję to już MZ olbrzymia pomoc. Do tego powinno się
    zapewnić darmową edukację oczywiście. To jest MZ wystarczająco
    sprawiedliwe wyrównanie szans, których nie mieli urodziwszy się tam
    gdzie się urodzili.

    --
    Marcin

  • 138. Data: 2024-09-17 13:06:44
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    W dniu 2024-09-17 o 11:28, Kviat pisze:

    > Czyli jak?
    > Pobudować mury z wieżyczkami na granicach?

    Toć mury w Hiszpanii stoją od 30 lat na co łunia zresztą kasę dała.

  • 139. Data: 2024-09-17 13:21:36
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 17 Sep 2024 08:51:30 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Roboty drogowe, sprzątacze ulic i terenów publicznych, podstawowe prace
    > budowlane. Fabryka samochodów to już bardziej wykwalifikowani.

    Fabryka samochdów nieco starsza, to tych kwalifikacji wielkich nie
    trzeba. Podzespół wjezdza na wysięgniku, kilka śrubek trzeba
    przykręcic pneumatycznym kluczem, i następny proszę.

    Choc ponoć w maluchach kiedys zaczęły koła odpadać.
    Się okazało, ze pracownica podkładała sumiennie każdą piastę pod
    maszynę napełniającą piasty smarem, tylko nikt jej nie powiedział,
    ze smar w maszynie trzeba uzupełniać.

    > No przecież już się im płaci, tylko nic nie robią.

    No ale trzymają w tych obozach.
    Ale po co im jacys problematyczni przestępcy - gdzie ich mają potem
    deportować? To drogie będzie :-)

    > Nie trzeba MZ Putina.

    Putin wrzuci do kolonii karnej, i tam szybko nauczą pracować.
    A jak nie dadzą rady, to nikt się nie przejmie.

    A jak nie Putin ... Chiny, Korea Połnocna, Kuba?
    Wiele takich nie zostało.

    J.

  • 140. Data: 2024-09-17 13:59:47
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > A socjal, który otrzymują jest na jakim poziomie?

    https://www.gov.pl/web/rodzina/pomoc-spoleczna-dla-c
    udzoziemcow-na-jakie-wsparcie-w-polsce-moga-liczyc

> [...]
    > social+, żeby ich było na rodzinę stać, niż żeby nic nie robili i brali
    > pieniądze na życie gdzie również nie stać ich też na rodzinę.

    Ale zmuszać do pracy nie wolno, bo to brzydko pachnie niewolnictwem.

    > Taka jest alternatywa a wiadomo, że w wersji czysty social nie działa.

    Najwyraźniej z tymi proporcjami socjal-minimalne wynagrodzenie za
    pracę/zlecenia coś jest fundamentalnie nie tak, skoro nawet "swoim"
    często nie opłaca się/nie widzą sensu pracy, czy nie chcą podejmować się
    trudniejszych prac.
    I nie sądzę, że chodzi o to, że socjal jest za duży.
    Myślę, że to raczej kwestia myślenia, że bez pracy wegetacja z socjalem
    i z gówno płatną pracą też wegetacja bez perspektyw, więc skoro nie ma
    różnicy...

    Zlikwidowanie socjalu do zera, to znowu grunt pod patologię, również dla
    nieuczciwych pracodawców.
    Socjal wymyślono nie bez powodu.
    Taniej dla państwa jest dać socjal, niż ponosić koszty związane z
    utrzymaniem porządku, zwalczaniem przestępczości itd.

    Z jednej strony pracodawcy narzekają, że nie ma rąk do pracy, koniecznie
    trzeba ściągnąć siłę roboczą z zagranicy, a z drugiej, że jak będzie
    podwyżka płacy minimalnej, to zbankrutują, będzie koniec świata i w
    ogóle nic się nie będzie opłacało.

    https://www.magazynrekruter.pl/cudzoziemcy-na-polski
    m-rynku-pracy-analiza-sytuacji-wyzwania-i-perspektyw
    y/

    "Według zestawienia przygotowanego przez ZUS, aby całkowicie zahamować
    wzrost współczynnika obciążenia demograficznego, w ciągu najbliższej
    dekady musimy rocznie przyjmować między 200 a 400 tys. imigrantów
    rocznie,(...)"

    Gdzieś mi mignął artykuł-wywiad z kimś związanym z agencjami pracy.
    Często to wygląda tak, że jakaś firma zgłasza zapotrzebowanie na
    kilkudziesięciu pracowników, oni ogarniają formalności, ale to trwa,
    ściągają ludzi, a pracodawcy zmieniły się plany, spadły zamówienia, czy
    coś i rezygnuje. Więc ci ściągnięci ludzie nie wracają do siebie, nie
    doszło do podpisania umowy, są wolnymi ludźmi, więc rozpływają się po
    Europie - w telegraficznym skrócie.
    Albo przyjeżdżają, a na lotnisku kręci się "konkurencja" obiecująca im
    gruszki na wierzbie i "podkrada" tych przybyłych - też nie wiadomo co
    się z tymi ludźmi potem dzieje, poszli legalnie pracować? Może i dostali
    lepiej płatną robotę, przecież każdy chce lepiej zarobić, po to tu
    przyjechali, ale "na czarno" i na dwa tygodnie i kopa, bo zostali
    oszukani? - i nic z tym się nie da zrobić, nie wiąże ich żadna umowa,
    więc nie mają prawa ani śledzić co się z tymi ludźmi dzieje, ani nawet
    chęci, bo to są duże koszty.
    Więc ściągają następnych, bo pracodawca-zleceniodawca czeka na
    pracowników...

    Z badań wynika, że to nie jest tak, że ludzie tu przyjeżdżają po socjal.
    To jakiś margines. Dla zdecydowanej większości to poważna decyzja,
    rzucić wszystko, zadłużyć się u rodziny, czy u połowy wioski, często
    ryzykują życiem na jakichś pontonach za opłatą u przemytników.
    Oni chcą pracować, tyle że nie do końca zdają sobie sprawę z realiów w
    miejscu docelowym. Często nie znają, bo pracodawcy nie bawią się w
    edukację, potrzebują tanią siłę roboczą na już na teraz, na konkretną
    budowę... zrobił swoje, może odejść i gówno nas obchodzi co z nim dalej,
    niech sobie radzi.

    Jeśli legalnie, to zderzają się z jedną ścianą (biurokratyczną, albo
    niewystarczającym wynagrodzeniem, więc rzucają i szukają dalej i często
    trafiając na jeszcze gorszych i nieuczciwych pracodawców... równia
    pochyła w dół, o rasistowskich uprzedzeniach nie wspominając, albo
    pracodawcy skończyła się robota i teraz radź sobie sam), albo gdy
    nielegalnie z drugą ścianą - lądują na wiele miesięcy w jakiś obozach
    uwłaczających ludzkiej godności, po przejściu którego każdemu by psycha
    siadła i wymagała długotrwałej terapii pozwalającej na powrót do
    normalności, a jak nie lądują, to zasilają drugi obieg dorabiając gdzieś
    na czarno za psie pieniądze, albo wręcz w niewolniczych warunkach.

    I potem ci sami ludzie są zdziwieni skąd u imigrantów radykalizujące
    postawy...

    To w chuj trudny temat, ale jak widać niektórzy mają proste i gotowe
    recepty, które rozwiążą problem natychmiast: nie wpuszczajmy, zbudujmy
    sobie nasze europejskie getto otoczone murem, dla białych i porządnych
    pracowitych obywateli...

    Pozdrawiam
    Piotr