  • 41. Data: 2024-09-10 02:22:43
    Temat: Re: Szef ABW ma zostać Pierwszym Cenzorem RP3 [Wolność Słusznego Słowa UE podbija RP3]
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 09.09.2024 o 20:18, J.F pisze:

    > Niby łatwo, ale uwierzyć trudniej, że im się udało wyobcować.
    > Szczególnie, ze waluta ... euro?

    Tak trudno sprawdzić?

    > gory istotnie mogą przeszkadzać

    > ale drogi sygnału GSM nie blokują

    Ranyboskie... ale sygnał z obcego btsa do tej drogi musiałby pokonać góry...

    > niecałe 40km, to powinno być ponizej godziny.

    Gogiel pokazuje ok.1h
    Tyle teoria.
    W praktyce jedzie się dłużej. Tym bardziej, jak się rozglądasz na boki,
    bo widoki robią wrażenie.

    Od wybrzeża Francji do Andory (stolicy) jest jakieś 190 km (najkrótszą
    drogą).
    Gogiel pokazał około 3h jazdy (po drodze wiele rond, dużo miasteczek z
    ograniczeniami 50, 30 - a tam nie opłaca się przekraczać...).
    Jechałem ok. 4h. Fakt, że z przerwą na kawę po stronie Hiszpańskiej, ale
    krótką. Nie wątpię, że da się przejechać w takim czasie co gogiel
    pokazuje, ale to chyba dla zawodowców i lokalsów. Niektórzy wyprzedzają
    choć za 100 albo i mniej metrów jest zakręt za skałę, że nic nie widać,
    czy coś jedzie, a na wprost przepaść bez barierek i wąsko, że ledwo dwie
    osobówki mogą się minąć. Jak nic lokalsi... większość jedzie normalnie.
    Zawsze myślałem, że nie mam lęku wysokości, ale były takie odcinki, że
    noga sama na hamulec leciała.
    Tak więc w tamtych rejonach czasoprzestrzeń jazdy wygląda trochę inaczej
    dla kogoś nieprzyzwyczajonego.

    Co ciekawe, gogiel pokazuje dwie drogi (różnica jakieś 20 km).
    Krótsza 190 km ok. 3h z wjazdem od strony Hiszpanii
    Dłuższa 210 km, z płatną autostradą... niecałe 4h z wjazdem od strony
    Francji.
    Rozum podpowiada, że autostradą powinno być szybciej... a nie jest.

    > Powątpiewam, aby sie pogubił.

    Nie będę zgadywał, czy pogubił się gps, czy offlinowa mapa gugla.
    Fakty są takie, że doprowadziła mnie nie tam, gdzie chciałem.
    Zaskoczyła w prawidłowe miejsce dopiero po włączeniu transferu.

    > Takie głebsze niz szersze.

    Ile razy powinny być głębsze niż szersze żebyś mógł stwierdzić, że to
    wystarczający wąwóz?

    Szerokość Andory (stolicy) ok.900 m
    Położenie ok. 1000 m npm.
    Otaczają ją góry:
    2200 m npm
    2100
    ponad 2500 (ale z łagodniejszym zboczem od strony miasta)
    następna ok 2500 (też z łagodniejszym zboczem)
    i ostatnia ok. 1800
    Łącznie otacza ją 5 gór.
    To raczej jeden z nielicznych tam tak szerokich wąwozów.
    Wystarczający wąwóz jak na wąwóz, czy jeszcze nie?

    Inne miejscowości, albo odcinki dróg możesz sprawdzić samodzielnie.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 42. Data: 2024-09-10 14:40:42
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 10 Sep 2024 02:22:43 +0200, Kviat wrote:

    > Tak trudno sprawdzić?

    No własnie poszukałem i euro.

    Nie są w UE, nie są w EOG .. jak tam sobie z cłem radzą?

    Ale to się pisze, ze góry, a nie ze drogi, popierdółki itp :-)

> [...]
    > krótką. Nie wątpię, że da się przejechać w takim czasie co gogiel
    > pokazuje, ale to chyba dla zawodowców i lokalsów.

    No ale też zagraniczne odcinki nas nie interesują, bo tam internet
    tani. No chyba, że chwyci BTS z Andory :-)

    > Nie będę zgadywał, czy pogubił się gps, czy offlinowa mapa gugla.
    > Fakty są takie, że doprowadziła mnie nie tam, gdzie chciałem.
    > Zaskoczyła w prawidłowe miejsce dopiero po włączeniu transferu.

    Ciekawe.
    Wiem - specjalnie tak zrobili, żeby na turystach zarobić :-)

    > Ile razy powinny być głębsze niż szersze żebyś mógł stwierdzić, że to
    > wystarczający wąwóz?

    IMHO - jak pod kątem 45 stopni w górę będzie widać niebo, i sygnał z
    satelitów dotrze.
    Ale może zdarza się jakieś złosliwe odbicie ..

> [...]
    > 2100
    > ponad 2500 (ale z łagodniejszym zboczem od strony miasta)
    > następna ok 2500 (też z łagodniejszym zboczem)

    No własnie - nie ma tak, że pionowa sciana się na granicy miasta czy
    drogi zaczyna.

    J.

  • 43. Data: 2024-09-11 01:12:27
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 10.09.2024 o 14:40, J.F pisze:

    > No własnie poszukałem i euro.
    >
    > Nie są w UE, nie są w EOG .. jak tam sobie z cłem radzą?

    Tak trudno sprawdzić?

    > Ale to się pisze, ze góry, a nie ze drogi, popierdółki itp :-)

    Ranyboskie...
    J.F.:"Andorra nieduża. Ale może wymogła, zeby obce BTS jej nie zakłócały :-)
    JA: "Albo po prostu nie mają zasięgu, bo otaczają ją góry."

    Z tobą się nie da normalnie dyskutować...

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 44. Data: 2024-09-11 07:09:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 11 Sep 2024 01:12:27 +0200, Kviat wrote:

    > Tak trudno sprawdzić?

    Odszukaj, to napiszesz jak łatwo.

    Ty tam byłes, to mozesz napisać jak wyglądała kontrola celna przy
    wjezdzie .. i przy wjeździe do UE :-)

    > Ranyboskie...
    > J.F.:"Andorra nieduża. Ale może wymogła, zeby obce BTS jej nie zakłócały :-)
    > JA: "Albo po prostu nie mają zasięgu, bo otaczają ją góry."
    >
    > Z tobą się nie da normalnie dyskutować...

    Chcesz normanie dyskutować, to nie pisz w kwestii łacznosci, ze sa
    drogi, drózki i popierdułki, bo one sygnału nie blokują.

    góry blokują ... ale na tych górach mozna ustawic BTS :-)

    No dobra - Francji i Hiszpanii może się nie opłacać stawiac BTS na
    szczytach, skoro dla dobrego pokrycia swojego terytorium wystarczy
    ustawic gdzieś w połowie zbocza.
    Może tak jak pisałeś - przygraniczne BTS maja anteny skierowane na
    własny kraj, a nie na cudzy.

    J.

  • 45. Data: 2024-09-11 10:09:26
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 11.09.2024 o 07:09, J.F pisze:

    > Odszukaj, to napiszesz jak łatwo.

    Ranyboskie...
    gugle: Andora cło
    bezcłowa, raj podatkowy

    Jak można być aż tak bardzo nieporadnym?

    > Ty tam byłes, to mozesz napisać jak wyglądała kontrola celna przy
    > wjezdzie .. i przy wjeździe do UE :-)

    Przy wjeździe stali panowie w budkach i przyglądali się kto przejeżdża.
    Przy wyjeździe nikogo w budkach nie było.

    > Chcesz normanie dyskutować, to nie pisz w kwestii łacznosci, ze sa
    > drogi, drózki i popierdułki, bo one sygnału nie blokują.

    Napisałem w takim kontekście, że Andora składa się głównie z gór.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 46. Data: 2024-09-11 17:33:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 11 Sep 2024 10:09:26 +0200, Kviat wrote:

    > Ranyboskie...
    > gugle: Andora cło
    > bezcłowa, raj podatkowy

    https://www.gov.pl/web/hiszpania/andora-idp

    "Funkcjonuje strefa bezcłowa, jednak przy wywozie zakupionych towarów
    do państw sąsiednich (Hiszpania, Francja) obowiązują przepisy zgodne z
    normą unijną. "

    To powinna byc kontrola za granicami :-)
    No i przed granicami, żeby kierowca ciężarówki mógł podbić wywożone z
    Unii towary :-)

    A po ile tam alkohole, perfumy i papierosy w sklepach? ?

    Raj podatkowy w/g googla tez coraz mniejszy ...

    > Jak można być aż tak bardzo nieporadnym?

    > Przy wjeździe stali panowie w budkach i przyglądali się kto przejeżdża.
    > Przy wyjeździe nikogo w budkach nie było.

    Bo przy wyjeździe to tylko w socjaliźmie celnicy pilnują.
    Za to druga strona powinna pilnować na wjeździe do siebie :-)

    Hm, chodzi mi po glowie pewien interes, mało legalny, ale bym musiał
    szczegóły znać :-)

    >>> Ranyboskie...

    > Napisałem w takim kontekście, że Andora składa się głównie z gór.

    No i góry doceniam - ładnie fale radiowe blokują.
    Ale trzeba być zasłoniętym z wielu stron - Andora ma duze szanse.

    J.

  • 47. Data: 2024-09-11 22:06:57
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 08.09.2024 o 21:33, Kviat pisze:

    > Przecież możesz zrobić swój wolny internet.

    Po co mi swój wolny internet jak to wszystko już stało się właśnie w
    postaci internetu. Niektórym tylko zamarzyła się kontrola tego.

    > Łączysz dwa komputery. Dokładasz trzeci. Potem dołączasz czwarty. Itd.
    > Dopóki nie łączysz się z _internetem_, to taki twór nazywamy intranetem.
    > Ale z technicznego punktu widzenia, to niczym się nie różni od
    > _internetu_. Oprócz oczywiście ilości podłączonych urządzeń.
    > Nazwij swoją sieć jak tam sobie chcesz, buduj infrastrukturę i zachęcaj
    > ludzi do podłączenia się do twojej wolnej sieci.

    > Daj znać jak ci idzie, chętnie się podłączę do twojego wolnego internetu
    > żeby sprawdzić jak sobie radzisz z zarządzaniem i utrzymaniem tego.
    > Bo jak rozumiem, wolny, to również za darmo?

    Internet jaki taki jest wolny. Ograniczenia tkwią w twojej mentalności.

  • 48. Data: 2024-09-11 22:24:57
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 09.09.2024 o 10:43, J.F pisze:

    > Poza tym, ze łączność na większe odległości jest trudna/kosztowna.

    Ile masz sieci bezprzewodowych w bloku? Sięgają do kolejnego bloku? A
    tamten blok do jeszcze innego? Niektórzy ludzie budują rozleglejsze sieci.

    > I w zasadzie to możesz podłączyc taką swoją sieć do "internetu
    > światowego". Przepisów nie pamiętam, na działalność w Polsce chyba
    > musisz mieć koncesję, na łącze zagraniczne być może też,
    > no i zapewne po podłączeniu spadną na ciebie obowiązki polskiego
    > operatora. ...

    Kto wie, kto wie. Meshtastic trochę działa. Tak samo LoraWAN. I pewnie
    jeszcze trochę innych podejść do swobodnej wymiany informacji.

  • 49. Data: 2024-09-11 22:33:56
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 08.09.2024 o 21:48, Kviat pisze:

    > Uważasz, że zadzwonienie dla żartu na policję z informacją, że np. w
    > pociągu/szkole... jest bomba, nie powinno być ścigane i karane?

    Ale, że cenzura?

  • 50. Data: 2024-09-11 22:35:31
    Temat: Re: Cenzura PRL blokowała powtarzanie propagandy Goebbelsa o Katyniu?
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 08.09.2024 o 21:50, Kviat pisze:

    > Nie. Takie są fakty.

    To twoje bzdury a nie żadne fakty.

    > Weryfikowalne, jakbyś miał jeszcze jakieś wątpliwości. I możesz to
    > zrobić samodzielnie.

    Największy problem mentalny mają lewacy :-)