  • 11. Data: 2024-09-05 12:40:40
    Temat: Re: Szef ABW ma zostać Pierwszym Cenzorem RP3 [Wolność Słusznego Słowa UE podbija RP3]
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 5 Sep 2024 10:25:10 +0200, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

    > przecież został w wątku nawet przywołany art 54...

    Nieprawda, cyt. "cenzura prewencyjna - polegająca na kontrolowaniu
    wszelkich przekazów zanim zostaną one opublikowane i zakazie
    publikowania czegokolwiek bez zgody odpowiedniej instytucji
    cenzurującej."
    To znaczy ze dopóki nie ma nakazu przynoszenia *wszystkiego* do urzędu
    i czekaniu na zezwolenie urzędnika, nie ma cenzury prewencyjnej. Jest
    inna, w oparciu o szereg innch aktów prawnych zarówno międzynarodowych
    jak i krajowych. I całe szczęście, bo inaczej od hejterskich bluzgów i
    kłamstw byśmy się nie opędzili.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 12. Data: 2024-09-05 12:50:29
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 05-09-2024 o 12:40, Jacek Maciejewski napisał:

> [...]
    > inna, w oparciu o szereg innch aktów prawnych zarówno międzynarodowych
    > jak i krajowych. I całe szczęście, bo inaczej od hejterskich bluzgów i

    Nie, każda urzędnicza ingerencja bez konkretnego oskarżenia i decyzji
    sądu jest cenzurą prewencyjną, ponieważ "Każdemu zapewnia się wolność
    wyrażania swoich poglądów oraz pozyskiwania i rozpowszechniania informacji."
    Jeśli są to rzeczy obraźliwe/szkalujące itp - od tego jest droga sądowa,
    a nie uznaniowość urzędnicza.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 13. Data: 2024-09-05 13:23:01
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 5 Sep 2024 12:50:29 +0200, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

> [...]
    > Jeśli są to rzeczy obraźliwe/szkalujące itp - od tego jest droga sądowa,

    Poczytaj ty w słowniku co to jest "prewencja" a potem zabieraj głos.
    Jeśli urzędnik odnosi się do opublikowanej już informacji to nie jest
    "cenzura prewencyjna". Co więcej, twój argument milcząco zakłada że
    wszyscy urzędnicy są nieuczciwi i uczestniczą w spisku przeciw tobie :)
    Typowo hejtersko-spiskowy pogląd.
    Jeśli np. mam pogląd że Kaczanowski jest durniem, to sobie mogę
    wydrukować stosowne plakaty i rozwiesić na mieście? :) I jak będziesz
    dochodził swoich racji skoro primo mleko już się rozlało a secundo ja
    mieszkam za granicą?
    Niektóre formy cenzury są konieczne, prospołeczne, przyjęte w prawie i
    obyczaju i powszechnie stosowane. Ty, jak sądzę, cenzurujesz pornhuba
    wobec swoich dzieci i słusznie.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 14. Data: 2024-09-05 13:29:03
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 4 Sep 2024 22:46:01 +0200, Kviat wrote:

    > I bardzo słusznie.

    A dlaczego słusznie?

    Cenzura ci się marzy?

    Słusznie. Zablokować te wszystkie faszystowskie treści.
    I pedalskie, i lesbijskie, i antykatolickie.
    I antyrządowe, i antyszczepionkowe, i tą kowidową dezinformacje,
    nie ma żadnej epidemii obywatele, Chodźcie normalnie do pracy,
    do szkoły, do Kościoła, oglądajcie telewizję i płaccie podatki.

    J.

  • 15. Data: 2024-09-05 14:34:24
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 5 Sep 2024 13:23:01 +0200, Jacek Maciejewski wrote:

    > Poczytaj ty w słowniku co to jest "prewencja" a potem zabieraj głos.

    Nie tyle prewencja, co cenzura prewencyjna.

    Występuje w naszej konstytucji, ale definicji nie ma.

    No właśnie - a czy teraz nie jest Konstytucja naruszana?

> [...]
    > "cenzura prewencyjna". Co więcej, twój argument milcząco zakłada że
    > wszyscy urzędnicy są nieuczciwi i uczestniczą w spisku przeciw tobie :)

    Urzedników ktos powołał/mianował/zatrudnił.
    I albo działają po jego myśli, albo ich wywala.

    Więc na pewno nie działają dla dobra obywatela wbrew władzy
    nadrzędnej. No chyba, że bardzo dyskretnie.

> [...]
    > Niektóre formy cenzury są konieczne, prospołeczne, przyjęte w prawie i
    > obyczaju i powszechnie stosowane. Ty, jak sądzę, cenzurujesz pornhuba

    Przy czym takie plakaty możesz rozwiesić, a Kaczanowki może
    interweniować dopiero, jak już są rozwieszone.
    Co z jego interwencji wyjdzie, to nie wiadomo,
    bo mamy KK, ale mamy też Konstytucję, i masz prawo głosić swoje
    poglądy :-)

    W rzadkich przypadkach zdarza się wstrzymać np publikację ksiązki,
    ale to musi oczerniony wiedzieć, że taka jest w przygotowaniu.
    Jak się nie pochwalisz, że takie plakaty drukujesz, to sie druga
    strona nie dowie przed wywieszeniem.
    Zresztą zaraz tam plakaty - teraz mamy internet, www, facebooka, YT,
    TikToka. A i telewizję i radio.

    I tu prewencyjnie można by takiej telewizji czy radiu przywalić wysoką
    karę, czy aresztować dziennikarzy, żeby się następnym razem nie
    odważyli :-)

    A tu mamy jeszcze lex Kaczynski.

    J.

  • 16. Data: 2024-09-05 14:39:02
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 5 Sep 2024 12:40:40 +0200, Jacek Maciejewski wrote:

> [...]
    > To znaczy ze dopóki nie ma nakazu przynoszenia *wszystkiego* do urzędu
    > i czekaniu na zezwolenie urzędnika, nie ma cenzury prewencyjnej.

    Moze i nie trzeba jeszcze wszystkiego przynosic do zatwierdzenia,
    ale RT.com czy nczas.com zablokowali publikowania wszystkiego.
    tzn tak średnio skutecznie, ale zawsze.

    > Jest
    > inna, w oparciu o szereg innch aktów prawnych zarówno międzynarodowych
    > jak i krajowych. I całe szczęście, bo inaczej od hejterskich bluzgów i
    > kłamstw byśmy się nie opędzili.

    I masz na mysli te ostatnie wydarzenia, tudzież proponowaną ustawę,
    czy znacznie szerzej - że owszem, publikować można, ale potem kara za
    zniesławienie może być wysoka ...

    J.

  • 17. Data: 2024-09-06 09:19:39
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 05-09-2024 o 13:23, Jacek Maciejewski napisał:

> [...]
    > "cenzura prewencyjna". Co więcej, twój argument milcząco zakłada że
    > wszyscy urzędnicy są nieuczciwi i uczestniczą w spisku przeciw tobie :)

    jeśli zapobiega rozprzestrzenianiu się informacji na wczesnym etapie
    prób, to jest jak najbardziej prewencja. Bez wyroku sądu, ot widzimisię
    urzędnika.
    To, że urzędnicy i funkcjonariusze są nieuczciwi i działają niezgodnie z
    prawem pokazano w całej rozciągłości w ostatnich 4 latach, gdzie łamiąc
    prawo nakładano kary, nie wpuszczano do urzędów, ba policja potrafiła
    stać tak by uniemożliwić dostanie się pracownikom i klientom do pracy,
    choć nie mieli do tego żadnego prawa - ot urzędnicze widzimisię.

> [...]
    > wydrukować stosowne plakaty i rozwiesić na mieście? :) I jak będziesz
    > dochodził swoich racji skoro primo mleko już się rozlało a secundo ja

    Jeśli dodasz, że tak uważasz, to będzie twój pogląd i nic mi do tego,
    mogę się nie zgadzać z Twoją opinią, ale mam to gdzieś - chcesz -
    rozwieszaj.

    > Niektóre formy cenzury są konieczne, prospołeczne, przyjęte w prawie i
    > obyczaju i powszechnie stosowane. Ty, jak sądzę, cenzurujesz pornhuba
    > wobec swoich dzieci i słusznie.

    To jest relacja między mną i osobami pod moją opieką. Natomiast nie
    chciałbym, aby urzędnik, który "wie lepiej" nie decydował o tym.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 18. Data: 2024-09-06 11:47:25
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 05.09.2024 o 09:57, A. Filip pisze:

    > https://www.sejm.gov.pl/prawo/konst/polski/kon1.htm

    Twierdzisz, że polskie prawo nie zabrania nawoływania do nienawiści?

    W pewnym sensie fejki, onucka propaganda i zwykłe kłamstwa są
    informacją. Nawoływanie do nienawiści również.
    Ale raczej nie taki sens autorzy mieli na myśli.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 19. Data: 2024-09-06 11:56:12
    Temat: Re: Cenzura PRL blokowała powtarzanie propagandy Goebbelsa o Katyniu?
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 05.09.2024 o 12:18, A. Filip pisze:

    > Chodzi ci o ocenzurowaną piaskownicę zamordysto co bez wykastrowania
    > cudzych wypowiedzi _bez zaznaczenia_ żyć nie potrafi?
    > Ja widziałem cenzurę w działaniu. Dla mnie kto kastruje cudze wypowiedzi
    > *bez zaznaczenia* jest skurwysynem

    Do czego prowadzi niekontrolowany strumień świadomości wariatów (albo
    cynicznych skurwysynów rozsiewających fejki w pełni świadomie):
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Pizzagate

    Z tego co pamiętam, to właśnie dopiero od tego incydentu, w USA, ostoi
    tzw. wolności słowa, rozpoczęła się na poważnie dyskusja, że może jednak
    istnieją granice wolności słowa. I jak temu zapobiegać.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 20. Data: 2024-09-06 12:19:01
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 6 Sep 2024 11:47:25 +0200, Kviat wrote:

    > Twierdzisz, że polskie prawo nie zabrania nawoływania do nienawiści?

    Jeżli zabrania ... to może jest niezgodne z Konstytucją?

    Patrz przypadek Dody ... w końcu w Strasburgu wygrała.

    Konstytucja jednak zabrania ... a przytoczę w całości

    Art. 13. Zakazane jest istnienie partii politycznych i innych
    organizacji odwołujących się w swoich programach do totalitarnych
    metod i praktyk działania nazizmu, faszyzmu i komunizmu, a także tych,
    których program lub działalność zakłada lub dopuszcza nienawiść rasową
    i narodowościową, stosowanie przemocy w celu zdobycia władzy lub
    wpływu na politykę państwa albo przewiduje utajnienie struktur lub
    członkostwa.

    Ale inne rodzaje nienawisci nie są konstytucyjnie zakazana.
    Nienawisc religijna? Płciowa? Dochodowa? Seksualna? :-)

    J.