  • 11. Data: 2008-04-09 07:34:36
    Temat: Re: Audiobooki czy sluchowiska?
    Od: Ewa Pawelec <e...@g...agh.edu.pl>

    In pl.rec.ksiazki Friedrich <c...@p...onet.pl> wrote:
    > Rzecz jasna tam gdzie chodzi o pieniądze dochodzi do tarć -
    > osoby na grupie korzystający ze strumyka dochodów z tantiem
    > będą bronić własną krwią jak najbardziej restrykcyjnego
    > prawa gdyż są zywotnie zainteresowani tym by ten strumyczek
    > był jak najszerszy.

    Nie zawsze i niekoniecznie. Jak notorycznie przekonują się rządy
    podnoszące (i obniżające) podatki, niekoniecznie im wyższy podatek
    tym więcej pieniędzy, a takoż im wyższe opłaty za użytkowanie czegoś
    tym więcej pieniędzy z tego. Przekonali się o tym chociażby autorzy
    książek wystawionych na Baen Free Library.

    EwaP HF FH

    --
    Ewa Pawelec, KSP IF UO
    Power corrupts, but we all need electricity

  • 12. Data: 2008-04-09 10:06:34
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik "Friedrich" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Ale kupując np. konsolę PSP nie wolno mi do własnych celów zmodyfikować
    > biosu by móc np. ściągać i oglądac na niej telewizję. Bo producent w
    > rzeczy za którą zapłaciłem mi na to nie pozwala. Chore.

    Ciekawe czy ten producent wie, gdzie może sobie swój zakaz wsadzic ??

    Pozdrawiam Przemek

  • 13. Data: 2008-04-09 12:22:01
    Od: Tapatik <t...@b...adresu>

    Użytkownik Friedrich napisał:

    > Można zauważyć iż niektórym ostatnio odbija palma na punkcie praw
    > autorskich czego przyczyną zapewne są kłopoty finansowe. To się
    > przyczepią do czytania książek w empiku, to do nagrywania słuchowisk
    > radiowych. Jasne że głośno krzyczą tylko że dystrybucja tylko jest zła
    > ale najchętniej wprowadziliby odpłatność za każdorazowy kontakt z
    > dziełem. Jednorazowe spojrzenie na "Damę z łasiczką" - 5zł. 5 spojrzeń w
    > cenie 3 - tylko 3zł. Do tego powinniśmy dążyć?

    Raczej ze względu na ogrom tego zjawiska. Po co chodzic do kina, skoro
    można zaczekać na Divx'a? Po co kupować płytę z nagraniami swojego
    ukochanego artysty, skoro można ściągnąć mp3?
    Z tym, że za każdym razem właściciel praw autorskich na tym traci, czy
    to jest autor książki, czy artysta, czy reżyser filmu/słuchowiska itp.
    Kiedyś był z tym mniejszy problem, bo nie było nośników cyfrowych i po
    kilkukrotnym przegraniu piosenek z kasety na kasetę jakośc była coraz
    gorsza. Tej wady nie ma w przypadku plików mp3 itp.

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik

  • 14. Data: 2008-04-09 12:40:14
    Od: Mikaichi <m...@v...pl>

    Użytkownik Tapatik napisał:

    > Raczej ze względu na ogrom tego zjawiska. Po co chodzic do kina, skoro
    > można zaczekać na Divx'a?

    Nie, tu akurat rozmijasz sie z rzeczywistoscia.

    Powinno byc "Po co isc do kina za pol roku, jak mozna DivX obejrzec juz
    dzisiaj".

    > Po co kupować płytę z nagraniami swojego
    > ukochanego artysty, skoro można ściągnąć mp3?

    Pytanie tez jesttakie "czemu nie mozna kupic mp3".

    Inne pytani jest "Dlaczego plyta kosztujaca w stanach $15 (~35 zł)
    kosztuje u nas 74 złote?"

    > Z tym, że za każdym razem właściciel praw autorskich na tym traci, czy
    > to jest autor książki, czy artysta, czy reżyser filmu/słuchowiska itp.

    Z jednej strony traci z drugiej inni mowia, ze nei zyskuje ;)

  • 15. Data: 2008-04-09 12:54:40
    Od: Tomasz Radko <t...@i...pl>

    Tapatik pisze:

> [...]
    > Z tym, że za każdym razem właściciel praw autorskich na tym traci, czy
    > to jest autor książki, czy artysta, czy reżyser filmu/słuchowiska itp.

    Znajomy niedawno ściągnął prawie czterdziestoletnie wydawnictwo grupy
    "Touch" zatytułowane bezpretensjonalnie "Touch" (BTW wyszukiwanie tego
    na p2p to koszmar. A jak pomyśleć o wykonawcy, który przyjął nazwę The
    The...). Płyty w sklepie, nawet gdyby gdzieś była, na pewno by nie kupił
    (bo album jest dla niego wart minimalnego ryzyka procesu, nie jest
    natomiast tych $15). Wytłumacz mi w jaki sposób właściciel praw
    majątkowych poniósł stratę. Na czym polegałaby jego korzyść, gdyby mój
    znajomy tej płyty nie ściągnął.

    pzdr

    TRad

  • 16. Data: 2008-04-09 13:02:43
    Od: Mikaichi <m...@v...pl>

    Użytkownik Tomasz Radko napisał:

    > Znajomy niedawno ściągnął

    Yyyyyyyyy... To sciaganie porzestalo byc legalne?

  • 17. Data: 2008-04-09 13:12:44
    Od: Tomasz Radko <t...@i...pl>

    Mikaichi pisze:

    > Yyyyyyyyy... To sciaganie porzestalo byc legalne?

    Ktoś napisał, że każde ściągnięcie to strata dla właściciela praw
    majątkowych. To testuję tę hipotezę.

  • 18. Data: 2008-04-09 13:15:24
    Od: Mikaichi <m...@v...pl>

    > Ktoś napisał, że każde ściągnięcie to strata dla właściciela praw
    > majątkowych. To testuję tę hipotezę.

    Aha, to ja bede lurkowal tego forka ;)

  • 19. Data: 2008-04-10 01:37:53
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Tapatik pisze:

    > Raczej ze względu na ogrom tego zjawiska. Po co chodzic do kina, skoro
    > można zaczekać na Divx'a? Po co kupować płytę z nagraniami swojego

    Masz dostatecznie dobre DivX-y oraz (co ważniejsze) sprzęt wystarczająco
    dobry, żeby uzyskać jakość nie gorszą, niż w kinie?

  • 20. Data: 2008-04-10 06:36:37
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > Masz dostatecznie dobre DivX-y oraz (co ważniejsze) sprzęt wystarczająco
    > dobry, żeby uzyskać jakość nie gorszą, niż w kinie?

    Ty masz może jakiś interes w tym, aby ideologicznie wspierać piractwo?

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com