  • 1. Data: 2024-05-27 12:13:52
    Temat: Re: 5000 zł grzywny za ścieżkę rowerową
    Od: n...@o...pl

    Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał(-a):

    > https://www.prawo.pl/prawo/brak-opieki-nad-dzieckiem
    -na-rowerze-i-dzwonienie-na-pieszych,408650.html

    > Rodzic z dzieckiem na ścieżce rowerowej jedzie po 5 tys. zł grzywny
    >
    > To jakaś paranoja chyba

    Paranoja, że nie umiesz czytać.

  • 2. Data: 2024-05-27 16:34:51
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 27.05.2024 o 12:13, n...@o...pl pisze:

    -na-rowerze-i-dzwonienie-na-pieszych,408650.html

    > Paranoja, że nie umiesz czytać.

    Nie przeczytałeś chyba tego artykułu. Podobno dzieciom do 10 lat nie
    wolno jeździć po ścieżkach rowerowych.
    To po jezdniach mają jeździć?

  • 3. Data: 2024-05-27 16:40:11
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 27.05.2024 o 16:34, Animka pisze:

    -na-rowerze-i-dzwonienie-na-pieszych,408650.html

    > Nie przeczytałeś chyba tego artykułu. Podobno dzieciom do 10 lat nie
    > wolno jeździć po ścieżkach rowerowych.
    > To po jezdniach mają jeździć?

    Nie po jezdniach. Po chodniku razem z opiekunem.

    Robert

  • 4. Data: 2024-05-27 17:14:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.05.2024 o 16:34, Animka pisze:

    > Nie przeczytałeś chyba tego artykułu. Podobno dzieciom do 10 lat nie
    > wolno jeździć po ścieżkach rowerowych.
    > To po jezdniach mają jeździć?

    Po chodnikach. Mój jak jedzie sam to popyla po chodnikach. Jak jadę z
    nim, to jak jest ścieżka to po ścieżce. W dupie mam że nie wolno:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 5. Data: 2024-05-27 17:27:02
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 27.05.2024 o 17:14, Shrek pisze:

    > Po chodnikach. Mój jak jedzie sam to popyla po chodnikach. Jak jadę z
    > nim, to jak jest ścieżka to po ścieżce. W dupie mam że nie wolno:P

    Zastanawiałeś się dlaczego nie wolno po ścieżce rowerowej? Może jednak
    chodzi o dobro dziecka. Na ścieżce kolaż może go nieźle poturbować, na
    chodniku trudniej.

    Robert

  • 6. Data: 2024-05-27 18:41:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Zastanawiałeś się dlaczego nie wolno po ścieżce rowerowej?

    Bo komuś tak wyszło i zostało.

    > Może jednak
    > chodzi o dobro dziecka.

    Nie sądzę - po prostu ktoś tak kiedyś napisał i zostało. Swoją drogą -
    dziecko normalnie może się poruszać bez opieki "po dworzu albo na polu
    jak kto woli) od 7 roku życia. Do 10 nie wolno mu DDRkami ani tym
    bardziej jezdnią a po chodniku... z opiekunem. Wynika z tego że do
    trzeciej klasy może do szkoły iść samemu na piechotę ale nie może jechać
    rowerem:P

    > Na ścieżce kolaż może go nieźle poturbować, na
    > chodniku trudniej.

    W czasach genezy tego przepisu nie było ani ścieżek po których dało się
    zapierdalać a teraz na ścieżkach nie ma kolarzy:P

    Za to na chodniku może go porutbować rolkarz hulajnogista. Jakby był
    nieogar to by chodnikiem jeździł. Nie wszystkie przepisy są sensowne -
    10 latka nawet jak na kartę rowerową po jezdni bo nie ma ścieżki i jest
    50km/h? No oczywiście w dniu 10 urodzin by prowadził rower po chodniku;)
    Tak samo nie jest tak że w dniu 10 urodzin automatycznie go kolarz na
    DDRce nie poturbuje. Po prostu trzeba było ustalić jakąś granicę przy
    której statystycznie dzieciak będzie ogarniał co się wokół niego dzieje
    to ustalono - IMHO z dupy - skoro 7 latek jest ogarnięty tak że może sam
    do szkoły iść to czemu mu odmawiać jazdy po DDRce z opiekunem?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 7. Data: 2024-05-27 18:44:21
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    > Nie po jezdniach. Po chodniku razem z opiekunem.

    Po chodniku można, a po ścieżce rowerowej już nie?
    Przecież dzieci zawsze z opiekunami jeżdzą.

  • 8. Data: 2024-05-27 18:48:54
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    > Po chodnikach. Mój jak jedzie sam to popyla po chodnikach. Jak jadę z
    > nim, to jak jest ścieżka to po ścieżce. W dupie mam że nie wolno:P

    Ciągle jakieś głupie nakazy wymyślają.

  • 9. Data: 2024-05-27 18:50:04
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    > Zastanawiałeś się dlaczego nie wolno po ścieżce rowerowej? Może jednak
    > chodzi o dobro dziecka. Na ścieżce kolaż może go nieźle poturbować, na
    > chodniku trudniej.

    Dla kolarzy to jest jezdnia jak lubią szybko jeździć.

  • 10. Data: 2024-05-27 20:14:35
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 27.05.2024 o 16:34, Animka pisze:
    > To po jezdniach mają jeździć?

    Skoro dziecko na rowerku jest PIESZYM to OCZYWISTE że może po jezdni.

    Nie może po ścieżce

    Czego nie rozumiesz? ;-)