1. Data: 2009-11-17 22:17:14
Temat: zwrot pieniędzy za karnet
Od: Anna <a...@i...net>
Jako konsument wykupuje karnet na kilka godzin korzystania z usług
sportowych np. basen odkryty. Do końca sezonu wykorzystuje pewną cześć
tego czasu.
W nowym sezonie okazuje się (wcześniej nie było informacji o terminie
ważności karnetu), że nie ma możliwości wykorzystania reszty czasu, ani
uzyskania zwrotu pieniędzy za niemożliwą do wykorzystania część
świadczenia.
Takie postępowanie przedsiębiorcy jest zgodne z prawem?
W szczególności czy nie dotyczy tego:
Kodeks Cywilny
Art. 385^3. W razie wątpliwości uważa się, że niedozwolonymi
postanowieniami umownymi są te, które w szczególności:
12) wyłączają obowiązek zwrotu konsumentowi uiszczonej zapłaty za
świadczenie nie spełnione w całości lub części, jeżeli konsument
zrezygnuje z zawarcia umowy lub jej wykonania,
13) przewidują utratę prawa żądania zwrotu świadczenia konsumenta
spełnionego wcześniej niż świadczenie kontrahenta, gdy strony
wypowiadają, rozwiązują lub odstępują od u mowy,
Zmieni coś to, że od nowego sezonu będzie dostępna informacja o terminie
ważności karnetu?
Anna