    From: radek k <r...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: znalezisko... zabrali i nie chca oddac :) co dalej?
    Date: Wed, 26 Sep 2007 17:48:36 +0200

    Witam,

    w mojej kamienicy, robotnicy, ktorzy prowadzili prace remontowe
    poddasza, znalezli 3 karabiny Mosina. W doskonalym stanie, nabite
    carskie znaki, rok produkcji 1894,95 i 1905. Zadzwonilismy po policje,
    zeby zabezpieczyli te karabiny. Przyjechali, porobili zdjecia, zabrali
    bron i pojechali. na moje pytanie kiedy odzyskam rzeczona bron,
    otrzymalem odpowiedz ze nigdy, ze po badaniach zostana one przekazane do
    muzeum (z tego co wyczytalem to jedyny tak stary egzemplarz Mosina jest
    w Muzeum WP w Warszawie i w dodatku uszkodzony, te znalezione u mnie
    lezaly sobie dziesiat lat kolo komina, bez sladu rdzy, nawet smar sie
    zachowal...). Nie mam nic przeciwko przekazaniu tychze karabinkow do
    Muzeum, ale wydaje mi sie ze skoro zostalo to znalezione u mnie to
    nalezy do mnie? teraz moje pytanie brzmi jak to odzyskac i nie chodzi
    tutaj o wartosc w gotowce za nie, tylko o pewna wartosc historyczna,
    ktora dla mnie ma spore znaczenie... jest jakas metoda zeby je odzyskac?

    myslalem tylko ze klopoty moga byc jakby to byly kopaliny, chyba ze ktos
    zakwalifikuje wydobyte karabiny spomiedzy cegiel jako hmm... wykopaliska :)

    pozdrawiam

    radek