    From: Paweł Wolszak <w...@p...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: znaki drogowe to za mało...
    Date: Fri, 25 Apr 2008 11:55:48 +0200

    jest taka sytuacja:
    Wąska, lokalna uliczka na terenie warszawskiego Wilanowa. Na tyle wąska
    że dwa samochody osobowe się nie miną bez zjazdu na pobocze. Do tego
    kilka ślepych zakrętów i brak chodników, ogrodzenia przy samej krawędzi
    jezdni, z drugiej strony słupy i grube drzewa. W ciągu ostatnich 6-ciu
    miesięcy około 10-ciu wypadków (ranni + jeden nieboszczyk), dodatkowo
    zderzenia ze zwierzętami (sarny, psy, koty). Znaki zakazu wjazdu
    pojazdów ciężarowych (B-5 bez podanej masy), ograniczenie prędkości do
    40 km/h, ograniczenie do 2,5t (przed mostkiem)do tego ostrzegawcze że
    zwężenie, że brak pobocza itd.

    Niestety - na końcu uliczki jest fabryczka, do której spokojnie
    kilkanaście-kilkadziesiąt razy dziennie przyjeżdżają samochody ciężarowe
    , w tym również tiry, robią to olewając znaki zakazu, przejeżdżając
    przez lichy mostek, zmuszając osobówki do zjeżdżania na pobocze,
    niszcząc nawierzchnie (nowy asfalt wytrzymał 6 miesięcy i już są ogromne
    dziury). Właściciel fabryczki twierdzi że nie ma wpływu czym i którędy
    przyjeżdżają klienci i dostawcy, czas reakcji Policji jest zbyt długi
    żeby dzwonić i oczekiwać skutecznej interwencji.

    Co można zrobić, żeby skutecznie rozwiązać ten problem? Nie można
    całkowicie ograniczyć wjazdu ciężarówek, bo są uprawnione do wjazdu
    pojazdy (śmieciarki itp) Do kogo się zwrócić?

    Trwa już sezon dla rowerzystów, w zeszłym roku sam udzielałem pomocy
    potrąconemu rowerzyście i widziałem 2 inne przypadki a dziś rozwaliłem
    zawieszenie w samochodzie żeby uniknąć zderzenia czołowego z cysterną...
    P.W.