  • 41. Data: 2021-10-31 22:55:30
    Temat: Re: zarzuty
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 31.10.2021 o 20:42, A. Filip pisze:
    > Normalnie. Wystarczy za "przekraczanie granicy" uznać nie "dwa kroki" z
    > Białorusi do Polski ale cały proces żeby uniknąć złapania już (nieco)
    > po przekroczeniu granicy. IMHO Podwózka kilka+ kilometrów od granicy
    > daleko od granicy może (ale nie musi) pod to podpadać.

    Dla mnie warunkiem jest to, by sprawca wiedział i chciał pomóc.

    --
    Robert Tomasik

  • 42. Data: 2021-10-31 23:14:28
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > Dla mnie warunkiem jest to, by sprawca wiedział i chciał pomóc.

    Ależ dla normalnych ludzi poza sądem on wie i chce pomów tyle że
    *udowodnienie* tego w sprawie karnej "może być kłopotliwe++" jak
    sprawca bardzo starannie się pod tym kątem przygotuje.
    Wiec może bardzo starannie rozróżniajmy "najbardziej prawdopodobne
    wyjaśnienie" i "najkorzystniejsze dla sprawcy z niewykluczonych
    wyjaśnień".

    IMHO udowodnienie "że wiedział" uprasza łańcuszek dowodowy bo pójcie po
    linii "musiał się liczyć" IMHO powinno wymagać "wręcz klucia po oczach
    przesłankami". Ja obstawiam że jak to potrwa pół roku plus to na 70%
    któryś sąd skaże za podwózkę między-graniczną po linii "musiał się
    liczyć" [ raczej+ na grzywnę i zawiasy ], zasadniczo po to by recydywa
    była już karana drakońsko.

    --
    A. Filip

  • 43. Data: 2021-11-01 13:18:40
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 31.10.2021 o 23:14, A. Filip pisze:
    > Ależ dla normalnych ludzi poza sądem on wie i chce pomów tyle że
    > *udowodnienie* tego w sprawie karnej "może być kłopotliwe++" jak
    > sprawca bardzo starannie się pod tym kątem przygotuje.

    Nawet bez tego starannego przygotowania łatwe nie jest.

    > Wiec może bardzo starannie rozróżniajmy "najbardziej prawdopodobne
    > wyjaśnienie" i "najkorzystniejsze dla sprawcy z niewykluczonych
    > wyjaśnień".

    Dokładnie. Ale nie wiemy, czym (jakimi dowodami) dysponuje oskarżyciel.

> [...]
    > któryś sąd skaże za podwózkę między-graniczną po linii "musiał się
    > liczyć" [ raczej+ na grzywnę i zawiasy ], zasadniczo po to by recydywa

    Zasadniczo należałoby przede wszystkim oddzielić ludzi chcących tym
    ludziom nieść pomoc humanitarną, czyli dostarczać środków do przeżycia
    czy zgodnej z prawem pomocy prawnej od oszołomów chcących tym ludziom
    pomóc poprzez ułatwienie im nielegalnego przekroczenia granicy i
    dostarczenie do Niemiec.

    Tych pierwszych bym nie karał, nawet jeśli faktycznie na jakimś etapie
    przegną. Tych drugich bym karał z całą surowością, bo pośrednio są
    powodem tego, że tym ludziom trzeba pomagać. Gdyby nie możliwość
    dostania się poprzez nielegalne przekroczeni granicy do Niemiec, to nikt
    by w tych lasach tam nie koczował i nie umierał.

    --
    Robert Tomasik

  • 44. Data: 2021-11-01 14:24:49
    Od: Astralny Rębajło <a...@g...com>

    J.F napisał(a):
    > https://wiadomosci.gazeta.pl
    > "W środę podlascy policjanci zatrzymali 10 osób, które przewoziły
    > łącznie 53 imigrantów. Wśród zatrzymanych oprócz obywateli Gruzji,
    > Rumunii, Niemiec i Ukrainy było dwoje obywateli Polski.

    I znów co przecisnęli się do PL czmychnęli na zachód.
    Dziwne, bo dostali od jakiej fundacji mieszkanie.

    Gdyby dostali jeszcze niemiecki zasiłek, wtedy kto wie.

    Co do tej grypy.
    Cięgle GWno, niusłik, onet. Już nie ma dla was ratunku, za daleko
    to to zaszło. Widać zwijata się ostro.

    https://www.antykorupcja.gov.pl/ak/czy-wiesz-ze/4689
    ,Gadzi-fundusz-Bismarcka.html
    http://instytutstaszica.org/wp-content/uploads/2017/
    03/IS_koncentracja_mediow_i_jej_zapobieganie_we_Fran
    cji_i_Niemczech.pdf
    etc. etc.

    A tak? Mata to&Cieszta się:
    kapitał DE 70% kapitał "ż" 25%
    od 4 minuty
    https://www.wiocha.pl/1573453,Kolonko-przejrzal-na-o
    czy-czym-jest-pis

  • 45. Data: 2021-11-02 09:56:26
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 31.10.2021 o 21:00, nadir pisze:

    > Ułatwić im podróż do Niemiec,

    Ułatwić komuś podróż, to chyba nie to samo co pomoc w nielegalnym
    przekraczaniu granicy.
    Ułatwianie komuś podróży jest zakazane?

    > bo tam się udają, a granicę
    > polsko-niemiecką też mają zamiar przekroczyć nielegalnie.

    Po czym się poznaje czyjeś zamiary?
    I skąd mam wiedzieć, czy chcą przekroczyć nielegalnie? Trzeba
    autostopowiczów przeszukać i sprawdzić, czy mają dokumenty, czy nie mają?
    Zresztą, dlaczego ma mnie to interesować, skoro podwożę kogoś np. W-wy
    do Szczecina?
    Może za tydzień albo dwa zdecydują się popłynąć nielegalnie pontonem z
    Portugalii do USA. Albo Kanady... albo...
    Trzeba pytać każdego autostopowicza, czy ma wizę do wszystkich państw,
    bo inaczej za tydzień, czy miesiąc okaże się, że pomogłem mu w
    nielegalnym przekroczeniu granicy gdzieś na świecie?

    A jak wsiądzie do pociągu z Wa-wy do Szczecina, to PKP będą oskarżone o
    pomoc w nielegalnym przekroczeniu granicy?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 46. Data: 2021-11-02 09:59:01
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Wcześniej od czego? Czyli, jak zabierzesz sprawcę napadu na bank i
    > odwieziesz do kryjówki (zakładam, ze świadomie) to nie odpowiadasz za
    > pomocnictwo, bo przecież wiozłeś go po napadzie?

    To oni napadli na bank? Razem z tymi dziećmi, czy dzieci zostawili przed
    bankiem?
    No to się wyjaśniło dlaczego tam wprowadzono stan wyjątkowy.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 47. Data: 2021-11-02 10:07:53
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

> [...]
    > czy zgodnej z prawem pomocy prawnej od oszołomów chcących tym ludziom
    > pomóc poprzez ułatwienie im nielegalnego przekroczenia granicy i

    Łaskawca... rzesz jego mać.
    Od kiedy pomoc humanitarna jest karana?

    > nawet jeśli faktycznie na jakimś etapie
    > przegną.

    Jak się przegina podając komuś głodnemu jedzenie?
    Czy danie koca zmarzniętemu w lesie dziecku, to już przegięcie, czy
    dopiero śpiwór na 0 do -15C?

> [...]
    > dostania się poprzez nielegalne przekroczeni granicy do Niemiec, to nikt
    > by w tych lasach tam nie koczował i nie umierał.

    A ja z całą surowością bym karał oszołomów, którzy ubzdurali sobie, że
    mają prawo decydować który człowiek może, a który nie może gdzieś
    pojechać, tylko dlatego, bo miał pecha urodzić się nie tam gdzie trzeba.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 48. Data: 2021-11-02 10:46:29
    Temat: Czy kolejna PIZDA Sędziowska ich wypuści?
    Od: _Master_ <M...@...pl>

  • 49. Data: 2021-11-02 11:47:24
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sat, 30 Oct 2021 08:59:42 +0200, ąćęłńóśźż napisał(a):

    > A nie zauważyłeś, że od lat Francuzi i Angole wsadzali do aresztu kierowców TIR-ów,
    w których to na granicy francusko-brytyjskiej
    > znaleziono nielegalsów?

    Nielegalsi musieli nie być zbyt rosłej postury skoro mieścili się w
    kierowcach.
    W rodzimym przypadku żadnej granicy nikt nie przekraczał.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 50. Data: 2021-11-02 11:53:47
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 29 Oct 2021 18:40:40 +0200, nadir napisał(a):

    > Jak jesteś w miarę ogarniętym człowiekiem, wiesz co się wyrabia w kraju
    > i jego otoczeniu, to widząc przy drodze nienachalnie białych stopowiczów
    > masz cztery opcje do wyboru:

    Jest jeszcze taka opcja, że pytam, dokąd chcą jechać i jeśli mi po drodze,
    to zabieram.

    Normalni ludzie nie legitymują autostopowiczów i nie donoszą na nich, ani
    nie zabierają na komendę.
    W przeciwieństwie do ormowców dobrej zmiany, nie każdy ma zryty beret.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Demokracja kończy się wtedy, kiedy rząd zauważy, że może przekupić ludzi
    za ich własne pieniądze"
    Alexis de Tocqueville

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/