    From: "Kris" <x...@x...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: zarekwirowane komputery a dane na nich?
    Date: Sat, 11 Jun 2005 17:02:36 +0200

    witam
    a więc sprawa wygląda tak:

    był sobie Pan X który prowadził jakąmś tam działalność gospodarczą, oprócz
    tego dorabiał sobie handlem piratami; aż tu pewnego dnia wpadła do niego
    policja i zwinęła mu cały sprzęt, który na wniosek sądu przepada (czyli
    mówiąc krótko Pan X już go nie zobaczy);
    z informacji które mam wynika że sprzet taki idzie pod młotek i może go
    kupić kto chce;

    moje pytanie dotyczny danych które Pan X miał na tych kompach, ponieważ
    posiadał on tam np. własnoręcznie napisane programy, księgowośc swojej
    firmy, prywatne maile itd;

    czy ma prawo zażądac aby dane te zostały usunięte i zostało to potwierdzone
    jakimś protokołem, a jesli nie zostanie to poczynione żadać odszkodowania
    lub zgłosić przęstępstwo, bo jesli te sprzet zostanie sprzedany zupełnie
    przypadkowej osobie to wtedy zostają naruszone jego prawa autorskie,
    prywatnośc korenpondecji, dane osobowe osób trzecich, tajemnica handlowa
    itd;

    sytuacja jest teoretyczna ale interesuje mnie jak to wygląda w praktyce;

    pozdrawiam grupę;