  • 1. Data: 2006-05-04 12:17:06
    Temat: zakup samochodu uzywanego - co, gdzie i kiedy
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    Witam,

    Planuje zakup samochodu uzywanego od osoby prywatnej. Samochod
    zarejestrowany w Polsce, ubezpieczony.

    Wygladac to bedzie tak ze pojade, spiszemy umowe i wroce samochodem :)

    Co, gdzie, w jakim terminie i w jakiej kolejnosci musze potem zrobic?
    =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \
    (___(|_|_| [ k...@j...org ] |_|_|)___)

  • 2. Data: 2006-05-04 13:42:29
    Temat: Re: zakup samochodu uzywanego - co, gdzie i kiedy
    Od: "Gutek" <g...@o...pl>

    Przy spisywaniu umowy odbierasz od poprzedniego wlasciciela:
    -kluczyki
    -dowód rejestracyjny
    -polise OC

    Po zakupie musisz odwiedzic 3 miejsca:
    1. Urzad Skarbowy (US)
    2. Wydzial Komunikacji (WK)
    3. ubezpieczyciela (PZU, Warta, SAMOPOMOC, Allianz) - wybierzesz sobie
    tego, który przedstawi Ci najkorzystniejsza oferte.

    Ad.1. W US placisz podatek 2% od wartosci samochodu - musi go
    zaplacic albo kupujacy albo sprzedajacy, jednak niepisana zasada
    mówi, ze oplaca go kupujacy.
    W celu zaplacenia podatku musisz wypelnic druk PCC-1 (jezeli
    sprzedajacy mial wspólwlasciciela lub Ty bedziesz mial
    wspólwlasciciela to dodatkowo wypelniasz druk PCC-1a).
    Pamietaj, ze na PCC-1 i PCC-1a musza sie znalezc podpisy zarówno
    wszystkich kupujacych jak i sprzedajacych, wiec wypelnij je juz
    przy spisywaniu umowy, zebys nie musial pózniej jezdzic do
    sprzedajacego!!!
    Termin zaplacenia podatku to 14 dni od daty kupna samochodu!!!!

    Ad.2. Do WK przynosisz stare tablice rejestracyjne stary dowód, karte
    pojazdu (jezeli jest), ubezpieczenie i tam dostaniesz tymczasowy
    dowód rejestracyjny (na 1 miesiac) nowe tablice, jakies naklejki
    itp... Bylem dzisiaj rejestrowac swój nowy-stary samochód, ale
    powiedzieli mi, ze musze zaczekac do polowy maja (prawdopodobnie
    nie maja natluczonych nowych tablic rejestracyjnych :)) - jestem
    umówiony na wizyte w WK na 18 maja.....Ta wizyta nie przekracza
    200zl

    Ad.3. Na koniec czeka Cie wizyta u ubezpieczyciela - w pierwszej
    kolejnosci radze sie udac do tego w którym byl ubezpieczony
    poprzedni wlasciciel. Umowa OC jest podpisywana na rok, wiec
    prawdopodobnie polisa poprzedniego wlasciciela jest jeszcze przez
    jakis czas aktualna i conajwyzej bedziesz musial wyrównac
    ewentualna róznice w skladkach....

    Warto przed kupnem samochodu dobrze sie zastanowic u kogo chcesz
    ubezpieczyc auto, bo np zarejestrowanie samochodu na osobe mlodsza
    niz 25 lat moze kosztowac ponad 1000 zl....

    To tyle, sukcesów i szerokiej drogi :)

  • 3. Data: 2006-05-04 16:25:05
    Od: "ra9om1ak" <r...@o...pl>

    Użytkownik "Kocureq" <a...@...stopce.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Wygladac to bedzie tak ze pojade, spiszemy umowe i wroce samochodem :)
    >
    > Co, gdzie, w jakim terminie i w jakiej kolejnosci musze potem zrobic?

    1. Skarbowka w ciagu 14 dni. Do tys. zl jest wolne od oplaty, dostajesz
    zaswiadczenie, za ktore trzeba zaplacic 16 zl. Paranoja. Powyzej tysiaca
    zlotych - 2 % od wartosci auta. Poniewaz US ma tabele sprzed 3 lat, to za
    auto, za ktore dales powiedzmy 7 tys. policza Ci 12 tys., straszac
    rzeczoznawca, jezeli odmowisz uznania tej kwoty. To tylko teoria, praktyka
    jest inna.
    2. Rejestracja w WK w ciagu dni 30, z tym, ze niepotrzebny jest
    kwit/zaswiadczenie z US - ujawnienie umowy w US to obowiazek podatnika,
    tyle. Z tym, ze US dostaja co miesiac wydruki z WK, wiec wiedza co i jak. Do
    WK potrzebujesz blach, dowodu rej, karty pojazdu jezeli byla wydana, umowy i
    OC do wgladu.
    3. Przepisujesz OC na siebie.

    --
    .: ra9om1ak :.
    radomiak[MALPA]o2.pl

  • 4. Data: 2006-05-04 20:37:16
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    Gutek napisał(a):
> [...]
    > 3. ubezpieczyciela (PZU, Warta, SAMOPOMOC, Allianz) - wybierzesz sobie
    > tego, który przedstawi Ci najkorzystniejsza oferte.

    Dzieki :)

> [...]
    > nie maja natluczonych nowych tablic rejestracyjnych :)) - jestem
    > umówiony na wizyte w WK na 18 maja.....Ta wizyta nie przekracza

    A teraz tak: czy dobrze mysle?

    1. Podczas podpisywania umowy wypelniam PCC-1
    2. Po zakupie pojazdu jade do US i tutaj skladam PCC-1, kiedy wplacam
    pieniadze? Gotowka na miejscu czy przelewem w jakims terminie?
    3. Jade do WK po tablice. Chce tablice indywidualne. Place pewnie jakies
    1200 zl.
    4. Potem do ubezpieczyciela ktorego juz wczesniej wybralem.

    Ile zajma punkty 2-3 wraz z uzyskaniem tablic? Chodzi o to, ze bede je
    musial robic w innym miescie niz mieszkam i zalezy mi na czasie jak
    najkrotszym tam spedzonym :)

    > Warto przed kupnem samochodu dobrze sie zastanowic u kogo chcesz
    > ubezpieczyc auto, bo np zarejestrowanie samochodu na osobe mlodsza
    > niz 25 lat moze kosztowac ponad 1000 zl....

    E, spoko, mnie ubezpieczenie szarpnie jakies 4 tysiace :)

    =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \
    (___(|_|_| [ k...@j...org ] |_|_|)___)

  • 5. Data: 2006-05-05 06:18:48
    Od: Paweł <b...@m...com>

> [...]

    Gutek zapomniał dodać, że w życiu każdego posiadacza samochodu są dwie
    szczęśliwe chwile:
    1. Gdy go kupuje
    2. Gdy go sprzedaje
    :-)

    --
    Paweł
    uwaga na hosting tpi.pl !!

  • 6. Data: 2006-05-05 07:50:48
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    Paweł napisał(a):
    > Gutek zapomniał dodać, że w życiu każdego posiadacza samochodu są dwie
    > szczęśliwe chwile:
    > 1. Gdy go kupuje
    > 2. Gdy go sprzedaje
    > :-)

    To wiem :) A ja wlasnie kupuje samochod uzywany od pewnej osoby wiec
    uszczesliwiam zarowno siebie jak i jego :)

    =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \
    (___(|_|_| [ k...@j...org ] |_|_|)___)

  • 7. Data: 2006-05-06 16:03:52
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    Gutek napisał(a):

> [...]
    > wszystkich kupujacych jak i sprzedajacych, wiec wypelnij je juz
    > przy spisywaniu umowy, zebys nie musial pózniej jezdzic do

    Czy moge sobie wziac taki druk PCC-1

    http://www.rzeczpospolita.pl/prawo/doc/Pity/2005/pcc
    _1.pdf

    wydrukowac, wypelnic i zaniesc do US?

    Umowa bedzie jeden sprzedajacy-jeden kupujacy, czy musze tam wpisac
    dwohc podatnikow, np. mnie (kupuajcy) w pola B, sprzedajacego w pola C,
    moj podpis w I.1, sprzedajacego w I.2 i to wszystko?

    =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \
    (___(|_|_| [ k...@j...org ] |_|_|)___)

  • 8. Data: 2006-05-13 19:30:27
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    Gutek napisał(a):
    > Po zakupie musisz odwiedzic 3 miejsca:
    > 1. Urzad Skarbowy (US)
    > 2. Wydzial Komunikacji (WK)

    Czy w tych dwoch pierwszych miejscach wystarcza mi nastepujace rzeczy:

    umowa
    PCC-1
    tablice
    dowod rejestracyjny i inne dokumenty pojazdu
    moje dokumenty

    ?

    Innymi slowy, czy auto moze sobie stac na parkingu a do WK moge jechac
    bez niego?

    > 3. ubezpieczyciela (PZU, Warta, SAMOPOMOC, Allianz) - wybierzesz sobie
    > tego, który przedstawi Ci najkorzystniejsza oferte.

    A ile zwyczajowo trwa zalatwianie ubezpieczenia? Da sie w kilka godzin
    zrobic wszystko?

    =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \
    (___(|_|_| [ k...@j...org ] |_|_|)___)

  • 9. Data: 2006-05-14 14:57:39
    Od: "woocashewski" <w...@g...com>

    a po co Ci samochód w WK :) maja isc sobie go popodziwiac ?? :)

    ubezpieczenie to przy dobrych wiatrach (bez skojarzen prosze:P) nawet
    i 20 minut..

  • 10. Data: 2006-05-28 22:50:27
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    Kocureq napisał(a):

    > Planuje zakup samochodu uzywanego od osoby prywatnej. Samochod
    > zarejestrowany w Polsce, ubezpieczony.

    Witam ponownie :)

    Dziekuje wszystkim za rady, od tygodnia ciesze sie juz nowym autkiem.

    Byl jeden zgrzyt podczas calej zabawy - Wydzial Komunikacji Katowice.
    Bylem w czwartek rano, termin odbioru tablic dostalem na poniedzialek,
    na 13:15 :/

    Ale juz po wszystkim :)

    Teraz takie pytanko - co powinienem posiadac w samochodzie?

    Czy wszystkie tego typu przepisy (co wolno, czego nie wolno) sa w PoRD?

    =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \