  • 21. Data: 2002-09-12 20:41:59
    Temat: Re: zakup programu koputerowego
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 12 Sep 2002, Kuba vel Torki wrote:
    [...]
    >+ (sytuacja podobna jak z biletem miesięcznym - możesz go sobie kupić
    [...]
    Powiem że łopatologiczny przykład bardzo mi się spodobał :), bo
    innymi argumentami trudno niektórych przekonać (i niekoniecznie
    mam tylko podzbiór :) grupowiczów na myśli !)

    Pozdrowienia 4-all, Gotfryd

  • 22. Data: 2002-09-12 21:10:23
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne wrote:
    > Ano to, że jest mowa o licencji OEM użytkownika końcowego.
    > Umowa licencyjna tegoż użytkownika obowiązuje - i zezwala
    > albo i nie na dalszą odsprzedaż.

    Powtórzę po raz kolejny - umowa OEM NIE DOTYCZY klienta
    i dotyczyć NIE MOŻE.

    > Jednego możesz być pewien: nigdy nie pójdę na ugodę
    > jeśli to ty miałbyś być sędzią :], szukaj jeleni dalej :)

    Jelenia? Czyli zdajesz sobie sprawę, że Twoje zdanie w tej
    kwestii to nic nie warte farmazony.
    Po co więc je publicznie podajesz?

    > Możesz mi wytłumaczyć skąd to wziąłeś ? Bo w to że
    [..]

    Z opracowania na temat praw autorskich, było to jakieś
    orzeczenie sądowe.

    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700.htm

  • 23. Data: 2002-09-12 21:18:57
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    Kuba vel Torki wrote:
    [..]
    > tej kopii programu na którą właśnie udzieliłeś licencji. I nie ma prawa
    > które by ci tego zabroniło (jak na razie ;).

    Dżizus! Kolejny z bredniami na ustach!
    Postawisz 1000 złotych na swoje zdanie, czy wycofujesz się z niego
    jak Twój przedmówca?

    Póki co Ustawa jest aktem wyższego rzędu niż umowa, a ta jednoznacznie
    stanowi, że dalszy obrót egzemplarzami utworu jest legalny z wyłączeniem
    ich najmu i dzierżawy.

    > Oczywiście jeżeli strona udzielająca licencji na korzystanie z programu
    > nie zabroniła odsprzedaży programu to dalszy obrót tym dobrem nie
    > narusza jej praw majątkowych.

    Strona udzielająca licencji nie ma nic do gadania w tym względzie.
    Ją także obowiązuje Ustawa o prawie autorskich i prawach pokrewnych.

    > I według art. 51 ust. 1 wprowadzonym do obrotu egzemplarzem utworu
    > możesz sobie handlować do woli - co nie znaczy, że będziesz mógł go
    > legalnie używać, bo przenosisz tylko prawo własności do płyty CD albo
    > dyskietki, a niekoniecznie prawo do użytkowania kopii programu na niej
    > zawartej. (z resztą tak samo jak po kupieniu praw autorskich do programu
    > nie musisz wcale otrzymać fizycznie tego programu [art. 52 ust. 2]).

    Wymiękam! Po prostu wymiękam!
    Przecież Ty człowieku nie odróżniasz podstawowych pojęć!
    To po co zabierasz głos i mącisz coś co jest klarowne !?!?

    Przecież ten art. 52. wyraźnie pokazuje rozdzielność egzemplarza utworu,
    jego samodzielny byt, od majątkowych praw autorskich, a Ty walisz
    takie duby smalone !?!?

    [..]
    > Mam nadzieję że to wyjaśnia w wystarczający sposób.

    To, że nie masz pojęcia o czym mówisz w sprawie praw autorskich bez wątpienia
    nam wyjaśniło w wystarczający sposób.

    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700.htm