  • 11. Data: 2008-08-29 10:20:17
    Temat: Re: za długo otwarty sklep
    Od: "Szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@r...org> napisał w wiadomości
    news:pan.2008.08.29.09.10.56@rudak.org...

    > Ale jakie nieprawidłowości zachodzą?

    a czy aby przypadkiem nie jest tak, ze sklep w ktorym sprzedaje sie
    alkochol, a wlasciwie koncesja na ten alkochol, okresla w jakich godzinach
    mozna ten alkochol sprzedawac, i inna koncesja jest dla sklepu nocnego, a
    inna dla zwyklego otwartego od rana do wieczora?

    moze sie myle, ale wydaje mi sie ze cos takiego wlasnie jest

  • 12. Data: 2008-08-29 10:28:21
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Fri, 29 Aug 2008 12:20:17 +0200, Szerszen napisał(a):

> [...]
    > godzinach mozna ten alkochol sprzedawac, i inna koncesja jest dla sklepu
    > nocnego, a inna dla zwyklego otwartego od rana do wieczora?

    W warunkach wydania zezwolenia (art. 18) brak jest asumptu do takiego
    ograniczenia. Nie wiem co byłoby gdyby rada gminy zechciała sobie
    wprowadzić takie regulacje na podst. art. 18 ust. 3a w zw. z art. 12 ust.
    2 ustawy (zasady podawania napojów alkoholowych).
    Tyle, że sklep nie podaje alkoholu.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 13. Data: 2008-08-29 10:29:04
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Fri, 29 Aug 2008 11:04:54 +0200, raqs napisał(a):

    > Witam,
    >
    > Na początku zaznaczę, że jestem członkiem miejscowej OSP i to zupełnie
    > bezinteresownie ;-)
    > Otóż nasza OSP raz do roku organizuje zabawę taneczną z bufetem, której
    > dochód w znaczny sposób zasila budżet jednostki.
    > Dochód ów zasadniczo pochodzi ze sprzedanych wiktuałów (czyt. alkoholi)z
    > bufetu.

    Czy przypadkiem Osp nie jest 'organizacją non-profit"?
    Możecie prowadzić działalność gospodarczą?
    Rozliczacie się CITem?
    Opłacacie koncesję za sprzedaż alkoholu?

  • 14. Data: 2008-08-29 10:29:56
    Od: Piotr <p...@w...pl>

    januszek pisze:
    > Ale co to ma wspolnego z godzinami pracy sklepu? Po za tym niby na
    > jakiej prawnej podstawie zabraniacie wnosic do swojego lokalu
    > zakupionego gdzies indziej alkoholu?

    to ja rozumiem, że jakbyś prowadził swoją knajpę, to ludzie mogliby
    przychodzić ze swoimi napojami posiedzieć??

  • 15. Data: 2008-08-29 10:39:49
    Od: NoName <n...@n...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Patrząc na to z logicznego punktu widzenia: nie możecie zabronić
    > sklepowi być dłużej otwartym.
    >
    > Jednakże niektóre tereny w Polsce bardziej socjalistyczne, niektóre
    > mniej, i gdzieniegdzie lokalni radni ustalają, że np. sklep może być
    > czynny tylko w godzinach 6-22.
    >
    > Poza tym wydaje mi się, że możecie nie wpuszczać ludzi z "obcym" piwem.

    Mieszkalem na bawarii i z tego co sie orientuje ichnie sklepy maja
    okreslone godziny otwarcia i nie mozna poza nimi handlowac, a festyn to
    prawdziwy festyn. Ale coz zyjemy w biednym kraju IV swiata i gdzie tam
    go porownywac do Bawarii.

    Widocznie bawaria jest bardzo socjalistyczna i zacofana.

  • 16. Data: 2008-08-29 10:42:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    NoName pisze:

> [...]
    > go porownywac do Bawarii.
    >

    > Widocznie bawaria jest bardzo socjalistyczna i zacofana.

    Akurat w kwestii otwierania sklepów - tak.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 17. Data: 2008-08-29 10:47:44
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Fri, 29 Aug 2008 12:42:40 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Akurat w kwestii otwierania sklepów - tak.

    A nawet bardzo bardzo ;-)

  • 18. Data: 2008-08-29 10:52:59
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 29 Sie, 12:39, NoName <n...@n...pl> wrote:

> [...]
    > go porownywac do Bawarii.
    >
    > Widocznie bawaria jest bardzo socjalistyczna i zacofana.

    U mnie na osiedlu czas otwarcia jest okreslony przez wynajmujacego
    czyli rade osiedla. Do 23 mozna handlowac a potem juz nie.
    Niezastosowanie sie do tego grozi wypowiedziem umowy najmu.

  • 19. Data: 2008-08-29 11:13:13
    Od: "Z\(a\)miennik" <k...@o...pl>

> [...]
    > mozna ten alkochol sprzedawac, i inna koncesja jest dla sklepu nocnego, a
    > inna dla zwyklego otwartego od rana do wieczora?

    ALKOHOL !!!!!

  • 20. Data: 2008-08-29 11:24:58
    Od: NoName <n...@n...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Akurat w kwestii otwierania sklepów - tak.

    A co powiesz na stacje benzynowe na autostradach w Holandii zamykane o
    20 godzinie?