  • 1. Data: 2002-03-19 14:55:07
    Temat: wyzsze szkoly wyzysku
    Od: "asan" <a...@a...pl>

    Czesc.

    ukonczylem jedna taka "pseudo" uczelnie.
    Ucza marnie te prywaciaki, za to wymagania finansowe wielkie.
    Odsetki mi policzono od 2000 w pol roku w wysokosci 2000 za nieplacenie
    czesnego.
    Czesne splacilem, nie mam na odsetki.
    W umowie byl zapis o karach za niesplacanie : 2 zl od kazdej naleznosci za
    dzien ( nawet od 0,01 zł ).
    I tak to wlasnie uroslo.
    Teraz po obronie nie chca mi wydac dyplomu do czasu splacenia odsetek.
    To jest chyba bezprawie.
    Poza tym brak logiki ; nie mam kasy, nie mam dyplomu, nie mam pracy, nie mam
    kasy..
    Zamierzam sprawa zainteresowac lokalne media.
    Pokaze jak latwo zrobic z 2000 czesnego za semestr 6000 do zaplaty. ( kary,
    przedluzenia, dodatkowe oplaty za czesne az do zlozenia pracy dyplomowej,
    itd ).

    Czy takie oplaty sa zgodne z prawem ?
    Jak zmusic uczelnie do wydania dyplomu ?
    Do jakiej instancji sie zwrocic ??

    Dodam, ze pisma nie skutkuja, bo mila pani w dziekanacie powiedziala, ze
    maja juz cala szuflade takich,
    wiec moge sobie darowac...

    Prosze o odpowiedz,
    Zdesperowany.

  • 2. Data: 2002-03-19 15:59:08
    Temat: Re: wyzsze szkoly wyzysku
    Od: jastrzab <j...@d...lodz.pl>

    asan wrote:

> [...]
    > kasy..
    > Zamierzam sprawa zainteresowac lokalne media.

    Jak jestes z Lodzi, to slucham...

    jastrzab

    PS. Z punktu widzenia prawa to oni maja racje, z punktu widzenia etyki...
    Sprawa wydaje sie ciekawa, bo zdzieraja nielicho:)))) Prywatnie radze:
    negocjuj, negocjuj, negocjuj

  • 3. Data: 2002-03-19 18:25:56
    Od: "Buker" <n...@d...pl>

    Użytkownik "jastrzab" <j...@d...lodz.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > PS. Z punktu widzenia prawa to oni maja racje, z punktu widzenia etyki...
    > Sprawa wydaje sie ciekawa, bo zdzieraja nielicho:)))) Prywatnie radze:

    Jeżeli sprawa trafi do sądu można ratować się art.5 KC.

  • 4. Data: 2002-03-19 20:58:12
    Temat: Odp: wyzsze szkoly wyzysku
    Od: "Mateusz Dr" <n...@w...pl>

    Użytkownik Buker <n...@d...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a77vrl$7f7$...@n...tpi.pl...

    > Jeżeli sprawa trafi do sądu można ratować się art.5 KC.

    tez bym sie czepial tej mozliwosci
    "zasady wspolzycia spolecznego"

    a tak a propos..moze to ty Adam?

  • 5. Data: 2002-03-19 23:35:27
    Od: "asan" <a...@a...pl>

> [...]
    >
    > PS. Z punktu widzenia prawa to oni maja racje, z punktu widzenia etyki...
    > Sprawa wydaje sie ciekawa, bo zdzieraja nielicho:)))) Prywatnie radze:

    Nie jestem z Lodzi.
    Ale mysle ze temat nie bylby glupi.
    Z punktu widzenia prawa wydaje mi sie ze uczelnia nie moze przetrzymywac
    moich dokumentow. ( w tym przypadku dyplomu )
    Negocjacje ... no tak ...
    Ale co gdy pojawia sie impas ?

    zdr.

  • 6. Data: 2002-03-20 08:55:39
    Od: "Buker" <n...@d...pl>

    Użytkownik "Mateusz Dr" <n...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik Buker <n...@d...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    > napisał:a77vrl$7f7$...@n...tpi.pl...

    > tez bym sie czepial tej mozliwosci
    > "zasady wspolzycia spolecznego"
    >
    > a tak a propos..moze to ty Adam?

    Niestety :) Michał - Witam!

  • 7. Data: 2002-03-20 12:30:40
    Od: "Mateusz Dr" <n...@w...pl>

    > Niestety :) Michał - Witam!

    chodzilo mi o Asana...tworce topicu..
    ale witam, Mateusz :)

  • 8. Data: 2002-03-21 21:01:40
    Od: a...@w...pl (Damian)

    Odsetki mogą naliczyć. Natomiast nie można stosować kar umownych w przypadku
    nie wywiązania się z zobowiąznia pieniężnego podst. 483 KC

  • 9. Data: 2002-03-23 12:07:54
    Od: "asan" <a...@a...pl>

    > chodzilo mi o Asana...tworce topicu..

    Nie, nie ...
    to nie ja..

    Ale problem jest problemem bez wzgledu na imie ;)