  • 11. Data: 2007-02-06 20:30:21
    Temat: Re: wyrok w sprawie aukcji na ALLEGRO
    Od: Tomasz Trystula <t...@t...pl>

    On 2007-02-06, bojster <b...@u...net> wrote:
    > O ile się nie mylę, kupujący (w odróżnieniu od sprzedającego) może odstąpić
    > od umowy, ma na to kilka (nie pamiętam ile) dni od daty transakcji.
    > W twoim przypadku może więc zadziałać jedynie regulamin allegro, prawo
    > raczej nic do tego nie ma.

    Mylisz sie. Te przepisy nie dotycza aukcji.

    --
    Tomasz Trystula

  • 12. Data: 2007-02-07 10:19:56
    Od: Paweł <b...@m...com>

    Użytkownik "akala" <a...@a...com> napisał w wiadomości
    > ttp://wiadomosci.onet.pl/1480638,11,item.html
    > myślę ,że wielu dowcipnisiów następnym razem się zastanowi ,nim zrobi taki
    > dowcip

    Czy ktoś może mi objaśnić kwestię: czy jest możliwe wypowiedzenie
    (zerwanie?) umowy kupna-sprzedaży zawartej ustnie?
    Nie mam dostatecznej wiedzy by wypowiadać się o tym czy wyrok ma sens czy
    nie.
    Zakładając, że zakończenie aukcji = umowa zawarta ustnie, to czy
    wypowiedzenie tej umowy skutecznie pozbawiło by kupującego możliwości
    rozszczeń ponad zwrot jakichś kosztów poniesionych w związku z jej
    zawarciem?

    --
    Paweł

  • 13. Data: 2007-02-09 09:45:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 7 Feb 2007, Paweł wrote:

    > Zakładając, że zakończenie aukcji = umowa zawarta ustnie

    IMO bardzo niesłuszne założenie.
    Ktoś coś *mówił* w trakcie aukcji? ;)

    Owszem, to nie jest umowa zawarta w formie pisemnej, nie jest
    w formie notarialnej, ale również nie jest w ustnej.
    Wolę wyrażono poprzez przekaz elektroniczny.
    Mamy jakiś przepis zrównujący taką formę z formą ustną??

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2007-02-09 09:50:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 6 Feb 2007, gasper wrote:

    > Użytkownik "akala" <a...@a...com> napisał
    >>
    > firmy mają lepiej :-)
    >
    > polecam art 12 Ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw
    > konsumentów

    :)
    Mnie zaintrygowała teza podniesiona przez sprzedającego - powiedział
    (jak rozumiem przed sądem) że chciał "wypróbować" cenę, nie posiadając
    przedmiotu sprzedaży.
    Czy wystawienie na aukcji przedmiotu którego się nie ma i nie ma
    zamiaru mieć, celem "chciałem obejrzeć wynik", nie podpada pod żaden
    paragraf?

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2007-02-09 11:00:56
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0702091043080.3036@athlon64...

> [...]
    > Wolę wyrażono poprzez przekaz elektroniczny.
    > Mamy jakiś przepis zrównujący taką formę z formą ustną??

    A tak może art. 60 i 61 kc. Samochód można kupić bez formy pisemnej. Ten
    wyrok chociaż nieprawomocny pokazuje skutki tym, którzy lekko podchodzą /na
    tej grupie też/ do umów cywilno-prawnych. Czasami skutki "mało ważnej", "nic
    nie wartej, to tylko umowa" mogą być dotkliwsze niż złamanie kk.
    --
    Maluch