  • 1. Data: 2008-01-07 21:37:54
    Temat: wyrok w sprawie PZU - czy wystarczy do wypłaty zasądzonej kwoty?
    Od: tattva <a...@...sygnaturce>

    Dostałem właśnie wyrok w sprawie polisy PZU, zasądzono
    na moją rzecz pieniądze. Oryginał polisy leży jeszcze
    u mojego adwokata albo nawet w sądzie. Telefonicznie
    dowiedziałem się, że w PZU przy wypłacie pieniędzy,
    chcą również tę polisę. Czy aby na pewno nie wystarczy
    oryginał wyroku sądowego i dowód osobisty?

    Na wyroku wyraźnie napisano:
    "Sąd Rejonowy [...] stwierdza, że niniejszy tytuł
    uprawnia do egzekucji w całości oraz poleca wszystkim
    urzędom oraz osobom, których to może dotyczyć, aby
    postanowienia tytułu niniejszego wykonały [...].
    Orzeczenie podlega wykonaniu jako prawomocne"

    /tattva
    --
    samborro maupa gazeta kropa pl
    http://www.myspace.com/samborkostrzewa

  • 2. Data: 2008-01-07 21:43:08
    Od: tattva <a...@...sygnaturce>

    W razie gdyby faktycznie było tak, jak podejrzewam, prosiłbym
    o podanie jakiejś podstawy prawnej, na którą mogę się powołać
    w rozmowie z przedstawicielem PZU.
    Jutro mam akurat chwilę, żeby podskoczyć do ich oddziału, a
    załatwianie polisy zajęłoby mi kilka dni...
    Dzięki z góry ;-)

    /tattva

  • 3. Data: 2008-01-07 21:50:05
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    tattva pisze:

    > Czy aby na pewno nie wystarczy oryginał wyroku sądowego i dowód osobisty?

    Twój dialog w PZU:
    - Płacicie?
    - Poprosimy oryginał polisy.
    - Do widzenia, idę do komornika, jemu będziecie tłumaczyć że
    potrzebujecie oryginał polisy.
    Komornik sie uciesz, bo to bardzo łatwa egzekucja będzie :)

    Tytuł wykonawczy (wyrok + klauzula wykonalności) wystarczy do egzekucji.

    --
    @2008 Johnson

    "Koniec świata się zbliża ..."

  • 4. Data: 2008-01-07 21:54:43
    Od: "K. Mackiewicz" <d...@o...pl>

    tattva pisze:
> [...]
    > urzędom oraz osobom, których to może dotyczyć, aby
    > postanowienia tytułu niniejszego wykonały [...].
    > Orzeczenie podlega wykonaniu jako prawomocne"

    jesli w orzeczeniu nie ma nic o polisie tylko jest zapis o kwocie ktora
    pzu ma Tobie wyplacic to zadnych innych dokumentów nie potrzebujesz zeby
    wyegzekwowac dany wyrok

    Krzysztof Mackiewicz
    gg: 1781586

  • 5. Data: 2008-01-07 22:08:57
    Od: tattva <a...@...sygnaturce>

    K. Mackiewicz pisze:
    > jesli w orzeczeniu nie ma nic o polisie tylko jest zapis o kwocie ktora
    > pzu ma Tobie wyplacic to zadnych innych dokumentów nie potrzebujesz zeby
    > wyegzekwowac dany wyrok

    W wyroku nic nie napisano o polisie. Obawiam się tylko, że mimo wszystko
    mogą być problemy, bo z tego co zdążyłem zaobserwować, to mają tam
    niezły bajzel i nie zawsze kompetentnych pracowników. Johnson radzi,
    żeby powołać się na komornika, ale wolałbym jednak jakiś przepis ;-)
    Może poproszę w razie czego o odmowę na piśmie i przy okazji trochę
    postraszę przepisami. Coś pewnie grozi za utrudnianie egzekucji należnej
    kwoty? ;-)

    /tattva

  • 6. Data: 2008-01-07 22:14:13
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    tattva pisze:

    > ale wolałbym jednak jakiś przepis ;-)

    Art. 776 kpc.
    Zresztą w ogóle nie gadaj z matołkami i od razu do komornika.
    A poza tym za co ty płacisz swojemu adwokatowi że nie potrafi ci
    powiedzieć co masz zrobić?

    --
    @2008 Johnson

    "Koniec świata się zbliża ..."

  • 7. Data: 2008-01-07 22:46:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "tattva" <a...@...sygnaturce> napisał w wiadomości

    Polisa jest dokumentem przeznaczonym dla Ciebie. Oni mają swoją kopię i
    powinna im wystarczyć. Do egzekucji świadczenia spokojnie wystarcza
    prawomocny tytuł wykonawczy. Jeśli PZU żąda od Ciebie oryginału polisy, to
    ty zażądaj od nich podstawy prawnej tego żądania. może gdzieś w jakimś
    regulaminie jest to ujęte i mają prawo żądać tej polisy przy wypłacie
    odszkodowania. Jeśli ją wskażą, to wówczas nam podaj, będziemy się
    zastanawiać, czy mają rację. Podanie podstawy prawnej zakazującej żądania
    czegoś od kogoś jest niewykonalne. Nie ma takich przepisów. Przeważnie są
    przepisy nakazujące wydanie czegoś i jeśli ich nie ma, to wydanie
    dokumentów jest Twoją wolną wolą.

  • 8. Data: 2008-01-08 17:53:45
    Od: tattva <a...@...sygnaturce>

    Johnson pisze:
    > Art. 776 kpc.
    > Zresztą w ogóle nie gadaj z matołkami i od razu do komornika.
    > A poza tym za co ty płacisz swojemu adwokatowi że nie potrafi ci
    > powiedzieć co masz zrobić?

    Sam nie wiem za co zapłaciłem, bo większość obliczeń wykonałem
    samodzielnie. Dostarczyłem też orzecznictwo i algorytm obliczeń,
    wyliczyłem sobie odsetki (w PZU oczywiście chcieli wypłacić 20 zł,
    ale sprostowałem i dostałem 200...). Na szczęście sprawa już za mną.
    Udało się bez oryginału polisy. Dziękuję wszystkim za pomoc.

    /tattva