  • 11. Data: 2004-08-30 14:27:38
    Temat: Re: wykorzystanie wizerunku banknotu
    Od: Rodrig Falkenstein <f...@g...pl>

    Dnia Mon, 30 Aug 2004 16:22:41 +0200, Arek <a...@e...net> napisał:

    > Tak - to dotyczy właśnie pieniędzy.

    A pieniądz to dokument, materiał, znak czy symbol?

    --
    Falkenstein
    Sprawiedliwości nie było, nie ma i nie będzie!

  • 12. Data: 2004-08-30 14:31:37
    Od: Arek <a...@e...net>

    > A pieniądz to dokument, materiał, znak czy symbol?

    Dokument.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 13. Data: 2004-08-30 14:38:20
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Użytkownik Arek napisał:

    > Dokument.

    Hmmm ... Czytam na banknocie ... Banknoty emitowane przez NBP są
    prawnym środkiem płatniczym w Polsce ...
    Banknoty, środek płatniczy ... a , że i dokument ...
    Mam pomysł na biznes lepszy od 6 w totka ...
    Zrobię sobie notarialnie potwierdzone odpisy dokumentów 100 złotowych ;>

    --
    Stasio Podróżnik
    Black 525 tds E-34 nr rej.RP XXXXX (pl.misc.samochody-bez naklepki ;))

  • 14. Data: 2004-08-30 14:53:00
    Od: Rodrig Falkenstein <f...@g...pl>

    Dnia Mon, 30 Aug 2004 16:31:37 +0200, Arek <a...@e...net> napisał:

    > Dokument.

    ROTFL!

    Dokumentem jest co do zasady pismo stanowiące dowód prawa, stosunku
    prawnego lub okolicznsci mającej znaczenie prawne. Dowodem czego jest
    banknot?

  • 15. Data: 2004-08-30 15:00:38
    Od: "pissmejker" <p...@t...pl>

    > Buacha cha cha cha cha cha!!!!!!! Ale wkręcacze!
    >
    > Art. 4. Ustawy o prawach autorskich i pokrewnych:
    >
    > Nie stanowią przedmiotu prawa autorskiego:
    > 1) akty normatywne lub ich urzędowe projekty,
    > 2) urzędowe dokumenty, materiały, znaki i symbole,
    > 3) opublikowane opisy patentowe lub ochronne,
    > 4) proste informacje prasowe.
    >

    > pozdrawiam
    > Arek

    a ja kiedyś słyszałem, że banknoty to nic innego jak "bilety narodowego
    banku polskiego"

  • 16. Data: 2004-08-30 15:05:07
    Od: "wojtaszek" <w...@t...pl>

    Ja swego czasu widziałem takie banknoty dodatkowo z nadrukiem FALSYFIKAT. Z
    pewnością nikt nie przyczepi się o fałszerstwo.

    Wojtek

  • 17. Data: 2004-08-30 15:31:13
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Użytkownik Rodrig Falkenstein napisał:

    > Dokumentem jest co do zasady pismo stanowiące dowód prawa, stosunku
    > prawnego lub okolicznsci mającej znaczenie prawne. Dowodem czego jest
    > banknot?

    Cicho ! Cicho !

    Taka dygresyjka ... Potwierdzająca, że ustawodawca nawalony jak
    cygański tobołek łazi po sejmie wesoło:

    KK

    Rozdział XIV

    Objaśnienie wyrażeń ustawowych:
    Art.115 § 9. Rzeczą ruchomą lub przedmiotem jest także polski albo
    obcy pieniądz lub inny środek płatniczy oraz dokument uprawniający do
    otrzymania sumy pieniężnej albo zawierający obowiązek wypłaty
    kapitału, odsetek, udziału w zyskach albo stwierdzenie uczestnictwa w
    spółce.

    § 14. (18) Dokumentem jest każdy przedmiot lub inny zapisany nośnik
    informacji, z którym jest związane określone prawo, albo który ze
    względu na zawartą w nim treść stanowi dowód prawa, stosunku prawnego
    lub okoliczności mającej znaczenie prawne.

    No i Rozdział XXXIV

    Przestępstwa przeciwko wiarygodności dokumentów

    I teraz przeciwwaga ...

    Rozdział XXXVI

    Przestępstwa przeciwko obrotowi gospodarczemu

    Art. 299. § 1. (59) Kto środki płatnicze, papiery wartościowe lub inne
    wartości dewizowe, prawa majątkowe albo mienie ruchome lub nieruchome,
    pochodzące z korzyści związanych z popełnieniem czynu zabronionego,
    przyjmuje, przekazuje lub wywozi za granicę, pomaga do przenoszenia
    ich własności lub posiadania albo podejmuje inne czynności, które mogą
    udaremnić lub znacznie utrudnić stwierdzenie ich przestępnego
    pochodzenia lub miejsca umieszczenia, ich wykrycie, zajęcie albo
    orzeczenie przepadku,

    2 izby (nie mylić z z izbami wytrzeźwień) nie mogą się mylić , więc po
    co przepłacać ... Ustawodawca nie śmie twierdzić, że pieniądz (banknot
    - środek płatniczy) to dokument ... :P

    OT co i basta.

    Arku - mikrofon do Ciebie.

  • 18. Data: 2004-08-30 15:37:29
    Od: Arek <a...@e...net>

    [..]
    > Ustawodawca nie śmie twierdzić, że pieniądz (banknot - środek płatniczy)
    > to dokument ... :P
    > Arku - mikrofon do Ciebie.

    Nie bardzo rozumiem skąd wyniosłeś, że ustawodawca nie śmie twierdzić,
    że banknoty to nie dokumenty.

    Przecież banknot to nota bankowa upoważniająca do otrzymania określonej
    sumy z banku, który go wystawia.
    A to, że w pewnym momencie sam w sobie stał się środkiem płatnicznym nic
    nie zmienia w kwestii tego, że banknot jest dokumentem.

    To tak jakbyś mówił, że weksel albo obligacje nie są dokumentem.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 19. Data: 2004-08-30 15:52:30
    Temat: Re: wykorzystanie wizerunku banknotu [flame&plonk]
    Od: diWhizZ <a...@...sygnaturze.net>

    Arek napisał(a):

    > Buacha cha cha cha cha cha!!!!!!! Ale wkręcacze!

    Arnoldzie B*******, a juz mialem nadzieje, ze zrozumiales fakt, iz nie
    interesuja mnie twoje opinie. Jesli jeszcze raz uslysze twoj glos na
    firmowej linii skieruje sprawe do wlasciwych organow i bedziesz mial
    mozliwosc wreszcie podzielic sie praktyczna wiedza z userami pl.soc.prawo.

    PLONK -9999, expires: never

    EOT
    --
    .. :: kreatyw.studio : grafika i fotografia w metalu :: ..
    :: /||\|_| /||\| :: stabilizacja motylka to szpilka ...

  • 20. Data: 2004-08-30 15:56:12
    Od: Arek <a...@e...net>

    > a ja kiedyś słyszałem, że banknoty to nic innego jak "bilety narodowego
    > banku polskiego"

    Ano kiedyś tak na nich było napisane.

    pozdrawiam
    Arek