    From: "Lesio5" <l...@w...pI>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: wyjscie z lokalu tylko przez odblokowanie rygla
    Date: Wed, 22 Feb 2006 16:44:41 +0100

    Jest sobie pewien gabinet stomatologiczny. Wejscie do niego nastepuje po
    odblokowaniu elektrycznego rygla przez recepcjonistke. Na razie nie widze
    nic w tym zlego.
    Problem w tym, ze równiez wyjscie jest niemozliwe bez interwencji
    recepcjonistki (bez odblokowania rygla). Drzwi nie posiadaja bowiem równiez
    od wewnatrz klamki.
    Rygiel jest typu 'normalnie zamkniety' czyli przylozenie napiecia
    odblokowywuje go na chwile. Oznacza to jednakowoz, ze zanik napiecia
    powoduje, ze lokalu nie mozna opuscic.
    Wg. mnie taki sposób zamkniecia lokalu publicznego jest niezgodny z prawem -
    po prostu jest to niebezpieczny lokal. Wydaje mi się ze przede wszystkim z
    przepisami przeciwpozarowymi (jest to jedyne wejscie do lokalu, jest to
    zatem droga ewakuacyjna). W razie pożaru i wyłączenia napiecia gabinet staje
    się smiertelna pułapka.
    Czy móglby mi ktoś pomógl znalezc odpowiednie przepisy aby można bylo
    wyperswadowac wlascicielowi lokalu załozenie rygla innego typu
    (odblokowywanego klamką z wewnątrz).

    --
    Leszek Grelak - Lesio5
    I thought I was someone else, someone good.