  • 1. Data: 2008-09-03 11:28:59
    Temat: wyjazd na droge jednokierunkowa
    Od: gacek <g...@w...pl>

    sytuacja wyglada tak:
    jest droga jednokierunkowa w miescie, po obu stronach domy, czasem wjazd
    na podworze.

    droga z jednej strony ma znak zakaz wjazdu, z drugiej informacyjny ze
    strzalka (czyli normalnie).

    I teraz pytanie: czy lamie jakis przepis jesli z mojej bramy wyjade "pod
    prad"? Oznakowania brak.

    Jesli tak, to jaki?

    Jesli nie, to kto bedzie winien jesli w zwezeniu zderze sie czlowo z
    kims jadacym prawidlowo? (samochody moga parkowac po prawej stronie
    patrzac w poprawnym kierunku)

    gacek

  • 2. Data: 2008-09-03 12:20:38
    Temat: Re: wyjazd na droge jednokierunkowa
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Uzytkownik "gacek" <g...@w...pl> napisal w wiadomosci

    > I teraz pytanie: czy lamie jakis przepis jesli z mojej bramy wyjade "pod
    > prad"? Oznakowania brak.

    jak brak?
    a za ta brame to sie teleportowales, czy moze masz jakis wjazd z innej
    ulicy?
    jesli nie, to wjezdzajac na swoje podworko musiales widziec znaki

  • 3. Data: 2008-09-03 13:28:20
    Od: gacek <g...@w...pl>

    > jak brak?
    > a za ta brame to sie teleportowales, czy moze masz jakis wjazd z innej
    > ulicy?
    > jesli nie, to wjezdzajac na swoje podworko musiales widziec znaki

    Poza tym znak D-3 jest znakiem informacyjnym - "oznacza początek lub
    kontynuację drogi lub jezdni, na której ruch odbywa się w jednym kierunku".

    czy takie sformulowanie rodzi jakies nakazy czy zakazy?
    bo w prawie (o r.d.) na temat takich drog jest mowa tylko o zakazie
    zawracania.

    inna sprawa - przyjezdza do mnie wujek, daje mu kluczyki, wyjedzie 'pod
    prad' nie widzac zadnego znaku.

    gacek

  • 4. Data: 2008-09-03 14:34:20
    Od: "LukaszS" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    Ja bym wyjechal tylem. Cofanie nie jest zabronione. Nie wolno na nia wjezdzac
    pod prad (przodem lub tylem)- bo to ogranicza znak zakazu wjazdu.

    Swoja droga, ze na ten temat tocza sie ogromne dysputy, bo PoRD nie jest w tym
    precyzyjne. Jedni mówia, ze mozna, inni, ze nie w kazdych okolicznosciach,
    jeszcze inni mówia, ze tylko na dlugosc samochodu i inne podobne bzdety.

    --
    Lukasz

  • 5. Data: 2008-09-03 15:18:27
    Od: gacek <g...@w...pl>

    LukaszS wrote:
    > Ja bym wyjechal tylem. Cofanie nie jest zabronione. Nie wolno na nia
    > wjezdzac pod prad (przodem lub tylem)- bo to ogranicza znak zakazu wjazdu.

    ale wjezdzam w srodku i takiego znaku na mojej drodze nie ma.

    reasumujac - czyli ciezko wskazac cos jednoznacznie - wiec mozna nie
    przyjac mandatu i poczekac na interpretacje policji...

    gacek

  • 6. Data: 2008-09-03 15:33:38
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Wed, 03 Sep 2008 17:18:27 +0200,
    gacek <g...@w...pl> screamed:

    > ale wjezdzam w srodku i takiego znaku na mojej drodze nie ma.

    Wyjeżdzasz na chwilę (większą/mniejszą) z drogi na posesję. Później na
    tę drogę wracasz. Chyba, że można do Ciebie dojechać z drugiej strony.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:226B ]
    [ 17:32:37 user up 11819 days, 5:27, 1 user, load average: 0.13, 0.81, 0.90 ]

    Misfortune: The kind of fortune that never misses.

  • 7. Data: 2008-09-03 17:16:11
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    gacek w <news:g9m3e5$cvt$1@news.task.gda.pl>:

    > Poza tym znak D-3 jest znakiem informacyjnym - "oznacza początek lub
    > kontynuację drogi lub jezdni, na której ruch odbywa się w jednym kierunku".

    > czy takie sformulowanie rodzi jakies nakazy czy zakazy?

    <http://prawo.money.pl/orzecznictwo/trybunal-konstyt
    ucyjny/wyrok;z;dnia;2004-01-27,p,9,03,2573,orzeczeni
    e.html>

    <q>
    Jeżeli bowiem zastanowić się nad rolą normatywną znaków drogowych, to
    - wbrew stanowisku Sądu Okręgowego - regułą jest konstruowanie treści
    określonych nakazów czy zakazów postępowania w oparciu nie o jeden (i
    to realizujący tylko jedną funkcję) znak drogowy, ale kilka z nich,
    wzajemnie się uzupełniających. Należy także zauważyć, że w przypadku
    kwestionowanego znaku mamy do czynienia z sytuacją jednoznacznego
    słownego wyrażenia funkcji zakazu, w wyjaśnieniu treści tego znaku.
    Nawiązując do treści stanowisk uczestników postępowania, można tu
    wskazać na przykłady innych znaków informacyjnych, które także służyć
    mogą do dekodowania norm nakazujących lub zakazujących, a których
    treść wcale tego rodzaju zakazów lub nakazów expressis verbis nie
    wyraża (np. znak informujący o początku pasa ruchu dla autobusów, znak
    początek pasa ruchu powolnego).
    </q>

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 8. Data: 2008-09-03 17:57:40
    Od: " Idiom" <i...@W...gazeta.pl>

    gacek <g...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > strzalka (czyli normalnie).
    >
    > I teraz pytanie: czy lamie jakis przepis jesli z mojej bramy wyjade "pod

    Sytuacja wygląda tak:

    Pod moim blokiem jest droga jednokierunkowa, do której przylegają
    (prostopadle) miejsca parkingowe.
    Czy łamię jakiś przepis, jeżeli z miejsca parkingowego wyjadę "pod prąd"?
    Oznakowania brak.

    Pytanie do gacka :)

    pozdr

    Monika

  • 9. Data: 2008-09-03 18:49:46
    Od: gacek <g...@w...pl>

    Idiom wrote:
    > Pod moim blokiem jest droga jednokierunkowa, do której przylegają
    > (prostopadle) miejsca parkingowe.
    > Czy łamię jakiś przepis, jeżeli z miejsca parkingowego wyjadę "pod prąd"?
    > Oznakowania brak.

    powiedzialbym ze jednak widze pewne roznice w stosunku do mojej sytuacji.

    z glownej ulicy wjezdzam na podworko, ktore sluzy jako dojazd do
    kolejnych 2 dzialek. gdyby to bylo wyasfaltowane - powiedzialbys ulica,
    skrzyzowanie.

    gacek

  • 10. Data: 2008-09-03 19:07:41
    Od: " Idiom" <i...@W...gazeta.pl>

    gacek <g...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > z glownej ulicy wjezdzam na podworko, ktore sluzy jako dojazd do
    > kolejnych 2 dzialek. gdyby to bylo wyasfaltowane - powiedzialbys ulica,

    A ja bym powiedziałA, że tych różnic zbyt wiele nie ma. Nawet jeżeli dojazd
    do posesji sobie we własnym zakresie wyasfaltujesz i zrobisz na nim nawet
    rondo, to nie zmieni to faktu, że nie jest to droga publiczna.

    A nie brakuje Ci tam znaku, który określałby, że musisz ustąpić
    pierwszeństwa przejazdu nadjeżdżającym drogą z lewej? Traktujesz to miejsce
    jak skrzyżowanie dróg równorzędnych czy jednak raczej nie?

    Oczekujesz, że przy każdej bramie zostaną postawione następujące znaki:

    nakazany kierunek jazdy (opcjonalnie)
    ustąp pierwszeństwa przejazdu?

    bo każdy wyjazd z podwórka, wyasfaltowany, może wygladać jak ulica?

    pozdr

    Monika