  • 1. Data: 2004-08-07 14:49:11
    Temat: wybuch w miejscu pracy, co ma robic pracodawca?
    Od: Witek Mozga <m...@t...pl.no.junk>

    Witam,

    W firmie chemicznej miała miejsce eksplozja, w wyniku czego
    jedna osoba znalazła się w szpitalu. Zapytuję o procedury prawne
    zwiazane z takim wypadkiem w pracy. Czy wezwane pogotowie ma obowiązek
    zglosic to do Inspekcji Pracy, do prokuratury? Czy pracodawca taki
    obowiazek? Z tego co wiem, to obowiazek zgloszenia do prokuratora powstaje
    gdy wypadek jest smiertelny, grupowy lub powstaly cięzkie obrazenia.
    Tutaj, na szczescie, zakonczylo sie na założeniu szwów w kilku
    miejscach. Czy mozna dochodzic jakiegos odszkodowania od pracodawcy?

    --
    Witek
    http://www.trimen.pl/witek/

  • 2. Data: 2004-08-07 19:40:34
    Temat: Re: wybuch w miejscu pracy, co ma robic pracodawca?
    Od: "Mecenas" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Witek Mozga" <m...@t...pl.no.junk> napisał w wiadomości
    k...

> [...]
    > Tutaj, na szczescie, zakonczylo sie na założeniu szwów w kilku
    > miejscach. Czy mozna dochodzic jakiegos odszkodowania od pracodawcy?

    polecam lekturę:
    USTAWA

    z dnia 30 października 2002 r.o ubezpieczeniu społecznym z tytułu wypadków
    przy pracy i chorób zawodowych.

    Pozdrawiam

    Michał

    www.prawo.hg.pl