  • Data: 2011-11-18 11:54:19
    Temat: wprowadzenie do obrotu i producent?
    Od: Agrypa <a...@i...info> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    Czy dotyczy mnie ustawa o kosmetykach w tej części, która mówi o
    "wprowadzeniu do obrotu" i o "producencie" jesli:

    1. zakładam sklep internetowy z kosmetykami
    2. towary handlowe kupuję z hurtowni w Unii Europejskiej?

    Chodzi o to, że mam wątpliwość czy podlegam pod definicję producenta i
    wprowadzającego do obrotu.

    Oto wyrywek z ustawy o kosmetykach:
    Art. 3.
    Użyte w ustawie określenia oznaczają:

    1) producent - przedsiębiorcę, który wytwarza i wprowadza kosmetyk do
    obrotu
    albo który wprowadza kosmetyk do obrotu, a także jego przedstawiciela
    oraz każdą osobę, która występuje jako wytwórca, umieszczając na produk-
    cie lub dołączając do niego swoją firmę, znak towarowy lub inne odróżnia-
    jące oznaczenie; za producenta uważa się także importera,

    2) wprowadzenie do obrotu - odpłatne lub nieodpłatne przekazanie kosmetyku
    po raz pierwszy przez producenta użytkownikowi bądź przedsiębiorcy
    uczestniczącemu w obrocie handlowym,