  • 1. Data: 2005-06-09 17:30:08
    Temat: wniosek o podział majątku
    Od: "MK" <m...@W...gazeta.pl>

    Czy można złożyć do sądu wniosek o zgodny podział majątku dorobkowego w
    trakcie rozprawy rozwodowej? Czy koniecznie trzeba wcześniej?

    Bardzo proszę o podpowiedź.

    Pozdrawiam

    maksik

  • 2. Data: 2005-06-09 17:36:00
    Temat: Re: wniosek o podział majątku
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    MK napisał(a):
    > Czy można złożyć do sądu wniosek o zgodny podział majątku dorobkowego w
    > trakcie rozprawy rozwodowej? Czy koniecznie trzeba wcześniej?

    Chyba trzeba później :)(po rozwodzie, chyba że już nie macie wspólności
    majątkowej - ale wtedy i tak nie łącznie z rozwodem).

    --
    @ Johnson
    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 3. Data: 2005-06-09 17:44:10
    Od: "M K" <m...@N...gazeta.pl>

    Przepraszam, ze zdenerwowania niedokładnie napisałem o co chodzi.

    Mianowicie: rozprawa (druga) w poniedziałek, a dopiero dzisiaj doszliśmy do
    zgody na podział majątku wspólnego. Wiem, że sąd może przychylić sie do
    takiego wniosku jeżeli obie strony są zgodne i od razu przy orzekaniu rozwodu
    orzec podział majątku. Problem w tym, czy mozna taki wniosek przedstawić
    bezpośrednio na rozprawie, czy trzeba wcześniej (złożyć do kancelarii itp.)???

  • 4. Data: 2005-06-09 17:50:21
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    M K napisał(a):

    > Wiem, że sąd może przychylić sie do
    > takiego wniosku jeżeli obie strony są zgodne i od razu przy orzekaniu rozwodu
    > orzec podział majątku.

    Nie jestem przekonany czy w toku procesu o rozwód sąd może dzielić
    majątkiem.

  • 5. Data: 2005-06-09 17:55:06
    Od: "M K" <m...@N...gazeta.pl>

    Johnson <j...@n...pl> napisał(a):

    > Nie jestem przekonany czy w toku procesu o rozwód sąd może dzielić
    > majątkiem.

    Postępowaniem o podział majątku dorobkowego zajmiemy się dalej. Tu należy
    zauważyć jedynie, iż wniosek o podział majątku dorobkowego może zostać
    zgłoszony także w postępowaniu rozwodowym. Sąd jedynie będzie miał na uwadze
    czy dokonanie podziału nie będzie nadmiernie sporne.

    Art. 58 § 3 k.r.o.

    Na wniosek jednego z małżonków sąd może w wyroku orzekającym rozwód dokonać
    podziału majątku wspólnego, jeżeli przeprowadzenie tego podziału nie
    spowoduje nadmiernej zwłoki w postępowaniu.

    (z Rzeczpospolitej)
    http://www.rzeczpospolita.pl/prawo/doc/Rozwod/czesc2
    .html#r1

  • 6. Data: 2005-06-09 17:56:32
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    M K napisał(a):

    Ok, zgadza się.

    W takiej sytuacji zgłoś wniosek jak najwczęsniej.

  • 7. Data: 2005-06-09 18:37:26
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    M K napisał(a):
> [...]
    > bezpośrednio na rozprawie, czy trzeba wcześniej (złożyć do kancelarii itp.)???

    można, ale raczej sąd nie będzie chciał dzielić jeśli dostanie wniosek
    na rozprawie, więc proponowałbym jak najwcześniej

    KG