  • 1. Data: 2009-01-13 19:06:47
    Temat: wezwanie w sprawie mandatu - wolno tak
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Witam, dostalem wezwanie w sprawie mandatu, fotoradar gdzies zlapal auto
    na poczatku listopada.
    Wezwanie na przesluchanie w roli podejrzanego dostalem poleconym w
    piatek 9.01.2009, ze mam sie stawic dnia 15.01. na komendzie. Dzwonilem
    tam wczoraj i pytam sie czy moge przyjsc pozniej, za tydzien np. Na to
    policjant, ze nie, musze przyjsc jak najszybciej, w tym tyg. Inaczej
    skieruja sprawe do sadu grodzkiego, bo minie miesiac od wydrukowania
    zdjecia z ich systemu (nie wiadomo kiedy to bylo, ale przyjmuje ze
    15.12.2008). A wlasnie od tej daty licza ten ich podejrzany miesiac.
    Prawda to?

  • 2. Data: 2009-01-13 20:26:47
    Temat: Re: wezwanie w sprawie mandatu - wolno tak
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 13 styczeń 2009 20:06
    (autor Tomek
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gkiorl$45j$1@news.onet.pl>):

    > Prawda to?

    Prawda. Mandat jest polubownym załatwieniem sprawy... W ogóle nie muszą cię
    mandatami okładać, mogą od razu do sądu zesłać, bo jedynie sąd jest
    właściwym organem do wymierzania kary. Stąd zawsze jest pytanie ,,czy
    przyjmuje pan(i) mandat?'', bo to DOBROWOLNE podanie się karze.

    --
    Tristan

    Kupię konto typu DIRECTOR na YouTube w wersji sprzed googla.

  • 3. Data: 2009-01-13 21:08:16
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tomek wrote:
> [...]
    > zdjecia z ich systemu (nie wiadomo kiedy to bylo, ale przyjmuje ze
    > 15.12.2008). A wlasnie od tej daty licza ten ich podejrzany miesiac.

    tak
    mandat to przywilej, którym mogą cię obdarzyć zamiast sprawy w sądzie,
    ale musza być dwa warunki spelnione
    a) muszą chcieć
    b) musi to byc do 30 dni

    wiec jak sie nie zmiescisz to chocby chcieli madantu ci dac nie beda mogli.