  • 11. Data: 2006-05-17 22:24:57
    Temat: Re: wezwanie na policje - wku
    Od: "Michał \"Kaczor\" Niemczak" <k...@N...atn.pl>

    On 5/17/2006 8:34 AM, Robert Tomasik wrote:

    > Po zmianie przepisów nie ma już granicznego wieku, do którego można
    > brać do zasadniczej służby wojskowej, to znaczy jest, ale gdzieś tam
    > na poziomie 50-ciu lat.

    Napisał wyraźnie, że skończył 28 lat w zeszłym roku a więc przed
    wejściem z dniem 1 stycznia nowych przepisów, znoszących tą granicę
    wieku. Powienien się zgłosić i wyjaśnić oraz w/g starych przepisów
    dostać przeniesienie do rezerwy. Inna sprawa jest jak WKU potraktuje
    okres migania się od woja.

    Kaczor
    kaczor@NO_SPAMplug.atn.pl
    http://przemysl.net.pl/kaczor

  • 12. Data: 2006-05-18 13:34:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Michał "Kaczor" Niemczak [###k...@N...atn.pl.###] napisał:

    Pytanie, czy w związku z tym, że uchylał się od poboru będzie dla
    niego miała zastosowanie stara ustawa. nie mam ustaw pod rękę, ale coś
    mi się zdaje, że przenosiło się do rezerwy z początkiem kolejnego
    roku. A wówczas już obowiązywała nowa ustawa, która nie czyni tego
    automatycznie.

  • 13. Data: 2006-05-18 13:47:19
    Od: "Michał \"Kaczor\" Niemczak" <k...@N...atn.pl>

    On 5/18/2006 3:34 PM, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > mi się zdaje, że przenosiło się do rezerwy z początkiem kolejnego
    > roku. A wówczas już obowiązywała nowa ustawa, która nie czyni tego

    Z tego co trąbiono w prasie i telewizji oraz tłumaczono właśnie ten
    aspekt to powinien zostać przeniesiony. Ustawa ta objeła roczniki '78 i
    starsze. On jest '77 więc obejmowała go stara ustawa.

    Kaczor
    kaczor@NO_SPAMplug.atn.pl
    http://przemysl.net.pl/kaczor

  • 14. Data: 2006-05-18 14:02:59
    Od: "Michał \"Kaczor\" Niemczak" <k...@N...atn.pl>

    On 5/18/2006 3:47 PM, Michał "Kaczor" Niemczak wrote:

    > Z tego co trąbiono w prasie i telewizji oraz tłumaczono właśnie ten
    > aspekt to powinien zostać przeniesiony. Ustawa ta objeła roczniki '78 i
    > starsze. On jest '77 więc obejmowała go stara ustawa.

    Tfu! Obejmowała roczniki '77 i starsze. '78 i późniejsze obejmuje już
    nowa ustawa.

    Kaczor
    kaczor@NO_SPAMplug.atn.pl
    http://przemysl.net.pl/kaczor

  • 15. Data: 2006-05-18 16:58:10
    Od: arek <a...@d...vline.pl>

    Michał "Kaczor" Niemczak wrote:

    > Tfu! Obejmowała roczniki '77 i starsze. '78 i późniejsze obejmuje już
    > nowa ustawa.
    >
    > Kaczor
    bylem w wku.
    jestem juz szeregowym rezerwista od 31.12.2005 - zgodnie z prawem objela
    mnie stara ustawa, nowa weszla od 3 stycznia bodajze.
    co do sprawy w prokuraturze, wiem ze grozi mi do 2 lat odsiadki ew.
    grzywna do 5000.
    w poniedzialek pewnie sie dowiem co chca mi zrobic w zwiazku z
    uchylaniem sie :/
    jaka powinienem przyjac linie obrony?
    zadnego wezwania na wku nigdy nie pokwitowalem (ani nikt z rodziny).

    pozdrawiam,
    arek

  • 16. Data: 2006-05-18 18:43:36
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    hants wrote:
    > zastanawia mnie, czy jesli bede sie
    > poslugiwac zagranicznym paszportem w Polsce (nie bede zmienial imienia i
    > nazwiska), to w razie przypadkowej kontroli i wydanego listu gonczego za
    > 'uchylanie sie od odbywania', policja bedzie mogla mnie zatrzymac?

    Oczywiście, że tak.