  • 1. Data: 2003-05-15 22:07:37
    Temat: użytkownik--definicja z kc
    Od: "Wanda" <b...@w...pl>

    może ktoś mi wyjaśnić
    definicję użytkownika w rozumieniu
    przepisów KC ?

    czy lokator - najemca mieszkania
    jest jego użytkownikiem?
    czy jest użytkownikiem budynku,
    w którym lokal się znajduje ?

    zapewne pytanie wydaje się bez sensu
    ale potrzebna mi wyraźna podstawa
    prawna -- a KC jest dość obszerny
    i nie wiem gdzie mam szukać.

    podpowie ktoś ?

    pzdr.

  • 2. Data: 2003-05-16 11:27:48
    Temat: Re: użytkownik--definicja z kc
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Wanda wrote:
    > może ktoś mi wyjaśnić
    > definicję użytkownika w rozumieniu
    > przepisów KC ?

    użytkownik w rozumienie kc to osoba na rzecz której ustanowiono
    użytkowanie (ograniczone prawo rzeczowe) art.252 i n.

    a nie chodzi ci o posiadacza?

    KG

  • 3. Data: 2003-05-17 22:45:49
    Od: "Wanda" <b...@w...pl>

    > użytkownik w rozumienie kc to osoba na rzecz której ustanowiono
    > użytkowanie (ograniczone prawo rzeczowe) art.252 i n.

    Chodzi o ustawę 'antyalkoholową' :
    art.18 ust.6 pkt.3
    "Do wniosku o wydanie zezwolenie... należy dołączyć :
    pisemną zgodę właściciela, uzytkownika, zarządcy lub administratora
    budynku, jeżeli punkt sprzedaży będzie zlokalizowany w budynku
    mieszkalnym wielorodzinnym."

    Wydaje mi się, że chodzi tu o uzytkownika w sensie lokatora-
    najemcy lokalu mieszkalnego.
    Bo chyba mieszkańcy mają najwięcej do powiedzenia w tej kwestii.

    Urzędnicy z gminy są jednak innego zdania.
    cyt." pod pojęciem uzytkownik zgodnie z KC rozumie się
    użytkownika wieczystego, a więc organa lub osoby, które przez
    wieczyste użytkowanie nabyły prawo wynajmu, podnajmu itp.
    Lokatorzy nie są użytkownikami budynku wielorodzinnego."

    Daleko mi jeszcze do profesjonalizmu prawnego i dlatego
    nie jestem pewna czy będą tu miały zastosowanie przepisy kc
    o posiadaczu zależnym.
    Jak sobie z tym poradzić ? Logicznym wydaje się, że lokator-
    najemca używa też, poza swym lokalem, części wspólnej budynku
    piwnicy, strychu, klatki schodowej ... jest więc chyba użytkownikiem
    budynku.
    Nie jestem jednak pewna czy słusznie rozumuję.

    pzdr

    ajajaj ...źle kliknęłam ...niechcąco poszło na priv
    najmocniej przepraszam.

  • 4. Data: 2003-05-19 07:49:32
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    ?

> [...]
    > najemcy lokalu mieszkalnego.
    > Bo chyba mieszkańcy mają najwięcej do powiedzenia w tej kwestii.

    Do powiedzenia mimo wszystko najwięcej ma właściciel i osoby zbliżone do
    niego, taki wydaje się być sens tego przepisu, sam najem to trochę za
    mało żeby mieć uprawnienie do wyrażania zgody.

    > Urzędnicy z gminy są jednak innego zdania.
    > cyt." pod pojęciem uzytkownik zgodnie z KC rozumie się
    > użytkownika wieczystego, a więc organa lub osoby, które przez
    > wieczyste użytkowanie nabyły prawo wynajmu, podnajmu itp.

    Chyba mają rację, tylko mogliby się zdecydować użytkownik czy najemca :)

    KG