  • 1. Data: 2005-01-05 12:26:50
    Temat: upadlosc firmy s.a a wierzytelnosci
    Od: "KaJa" <s...@r...pl>

    Witam Grupowiczow,
    chcialabym się upewnic w pewnej kwestii.
    Wyobrazcie obie spolke s.a. - która już pol roku temu utracila plynnosc
    finansowa, zarzad nie zglosil upadlosci do dzis. Firma jest pusta
    (wyczyszczona do zera). Jestem bylym pracownikiem tej firmy. Jako jeden z
    wierzycieli mam prawo do zgloszenia upadlosci spolki - i tu powstaje moj
    dylemat. Slyszalam dwie sprzeczne ze soba opinie. Po zgloszeniu upadlosci
    przeze mnie moge liczyc jedynie na fundusz swiadczen gwarantowanych, a to w
    zupelnosci mnie nie zadawala - w wys. 3 srednich wynagrodzen - czy jakos
    tak. Zadluzenie firmy wobec mnie wynosi w tej chwili za 7 msc. Oczywiscie
    juz jakis czas temu zlozylam pozew i mam nakaz sadowy zaplaty za 4 msc,
    reszta to kwestia dalszych pozwow. Natomiast slyszalam tez druga opinie -
    ze, zgloszenie upadlosci przez pracownika nie wyklucza dalszej drogi
    pozywania zarzadu. Jak to sie ma do powszechnej opinii, ze postawienie
    spolki w stan upadlosci oczyszcza jakby zarzad z odpowiedzialnosci za dlugi?
    Adwokat radzi nam - pracownikow zglsozenie upadlosci - ja w ogole nie jestem
    przekonana czy to jest rzeczywiscie dobry pomysl.
    Prosze o rade - co mam robic?
    Ka.Ja.

  • 2. Data: 2005-01-05 15:24:07
    Temat: Re: upadlosc firmy s.a a wierzytelnosci
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 1/5/2005 1:26 PM, KaJa wrote:

> [...]
    > Adwokat radzi nam - pracownikow zglsozenie upadlosci - ja w ogole nie jestem
    > przekonana czy to jest rzeczywiscie dobry pomysl.

    Jeżeli upadłość była ogłoszona w czasie właściwym, to zarząd faktycznie
    uwalnia się od zobowiązań - wiele wskazuje na to, że nie, a wtedy
    zobowiązania zaciągane przez zarząd mogą podlegać pod kk, zaś uwolienie
    od długów nie nastepuje, tzn. zarząd odpowiada solidarnie majatkiem
    osobistym (którego zapewne dawno sie pozbył).

    Pzdr: Catbert