  • 11. Data: 2005-08-06 20:08:10
    Temat: Re: umowa sprzedazy ziemi
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    In news:dd3388$9as$1@atlantis.news.tpi.pl,
    Kazimierz Kotowicz <k...@p...tp.pl> napisał/a:
    >> --WITAM
    > rozbawiłaś mnie

    Czymże? Tym, że wykazuję ci czarno na białym, że nie do końca piszsesz
    prawdę?

    > Wspomniany wyrys to jest właśnie Mapa dawniej Wyrys., i w języku
    > potocznym nadal ową mape nazywają wyrys. gdzie jest uwidoczniona /
    > sa zakreślone granice/ działka która ma zmienić właściciela oraz
    > sąsiednie działki a także niezb. dane obszarowe , klasa rodzj
    > gruntu.-oczywiście ze stosownym czerwonym stemplem ./Są to zazwyczaj
    > dwie kartki formatu A4 stanowiące jeden dokument

    A słyszałes o mapach ewidencyjnych, zasadniczych itp?

    > Natomiast wypis z rejestru gruntów jest jedynie formą skróconą i może
    > stanowić podstawę do wpisu do kśięgi wieczystej w przyp, gdy
    > właściciel tej działki ma już założoną księgę wieczystą na inne
    > grunty a z jkchś tam powodów ta działka tam nie figuruje.

    Oznaczenie nieruchomości wynika z ewidencji gruntów i podstawowym dokumentem
    stwirdzającym, że dana nieruchomość składa się z działki/łek o numerze/rach
    XX i powierzchni YY jest własnie wypis z rejestru gruntów. Nawet jesli KW
    jest napisane co innego, bo zdarzają się niezgodności. KW okresla jedynie
    właściciela, względnie użytkownika wieczystego nieruchomości.

    > Zawsze gdy wydawane są mapa bądż wyrys to zawsze są opatrzone w owe
    > pieczątki
    > Generalnie będąc w Wydziele Geodezji i gosp. gruntami wystarczy zażądać
    > wyrysu o przepraszam mapy a prcownik tegoż wydziału zrobi co
    > nałeży Pozdrowienia KK

    A słyszałes o mapach, które mają czerwona pieczątkę, że mapa ta _nie_ służy
    do wpisu do KW? I najczęściej ludzie zamawiają takie mapy - do celów wyceny
    nieruchomości, do celów projektowych - chcą budowac domek albo przyłączyć np
    prąd do działki. Taka mapa kosztuje ok. 30 zł.

    Pozdrawiam
    Tatiana
    --
    Żyj tak, aby znajomym twoim zrobiło się nudno, gdy umrzesz.

  • 12. Data: 2005-08-07 06:29:26
    Od: "Kazimierz Kotowicz" <k...@p...tp.pl>

    Użytkownik "Xena" <t...@l...com.pl> napisał w
    wiadomości news:dd35bu$1it$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
    > Tatiana
    > --
    > Żyj tak, aby znajomym twoim zrobiło się nudno, gdy umrzesz.
    Przeczytaj dokładnie o czym piszę. Natępnie udaj sie do samego żrodła
    problemu czyli Notariusza oraz Wydziału geodezji i mGospodarki Gruntami a
    tam się do[piero przekonasz
    Koniec jałowej dyskusji, poniewaŻ NIE ODRÓŻNIA SZ PROSTYCH POJĘĆ .
    Npisaałem zrozumiale jeśli ty tego nie rozumiesz to jest twój problem
    rozwojowy..
    Ja znam to z bezpośredniej praktyki a ty nie wprowadzaj w b łąd pytających
    bowiem to jest koleżnko grupa prawnicza nie zaś towarzystwo wzajemnej
    adoracji
    Oczywiście,że możemy prowadzić dyskusje na rózne tematy związane z
    prawem. - mieć wątpliwości , zgadzać się bądż nie p[rzy tematach i
    zagadnien iach ogólnych , możemy krytkowć ustawodawstwo, mnieć rózne
    diametralnie odmienne poglądy ale gdy koś pyta o konkret y to należy je
    przedstawić., nie zaś podawać to co gdzieś tam ktoś powiedział ,,
    Ndto wracając do twojej wpowiedzi, to sama raz mówisz o Mapie ja określiłem
    to Wyrys do czynności podejmowanych u Notariusza i tu się zgadzamy,
    Drugim razem wspominasz o mapie do wyceny i pakujesz te dwie nazwy do
    jednego worka.
    Otóż w pierwszym przypadku owa Mapa/Wyrys/ jest dokumentem dla Notariatu
    inaczej do zawarcia aktu notarialnego.
    Natomiast ta mapa o któreju piszesz, że służy do wyceny jest to inna
    materia - wycena gruntu a sporządzenie aktu notarialnego to są dwa różne
    zagadnienia i kaze z nich do czxego innego służy
    ŻYCZĘ CI SUKCESÓW
    Pozdrawiam KK

  • 13. Data: 2005-08-07 06:56:12
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Kazimierz Kotowicz napisał(a):

    > Opłaty za wyrys są stos. niskie. .
    > W ub.r. było to ok 150 zł od jednego wyrysu

    Według ciebie to mało? 150 zł za durną mapkę to czyste zdzierstwo.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 14. Data: 2005-08-07 07:27:45
    Od: "Kazimierz Kotowicz" <k...@p...tp.pl>

    > Według ciebie to mało? 150 zł za durną mapkę to czyste zdzierstwo.
    >
    > -OK miałem na myśli porównainie w stos.do.
    wartości jaką płaci kupujący działkę
    Dawniej to przynajmniej rysował uprawniony geodeta i on brał pieniądze za
    sporządzenie wyrysu . Od ok 3-ch lat wstecz wprowadzono wydruki komputerowe
    z map szczegółowych odp. powiększonych. Trwa do dosłownie jak zauważyłem ,
    kilka minut, i rzeczywiście jest to zdzierstwo.
    Pzdr. KK