    From: Ania <a...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: umowa kupna-sprzedaży samochodu (odstąpienie)
    Date: Thu, 29 Nov 2007 16:25:39 +0100

    Witam
    Stałam się nie-szczęśliwym posiadaczem samochodu.
    Auto z 1995 rodku, zakupione podczas transakcji poprzedni właściciel
    powiedział co wymienił, co trzaba by zrobic i do tego nie mam
    zastrzeżeń, natomiast w treści ogłoszenia wymieniony jest ABS, klima...
    itd.
    Co do klimy to poprz. właśc. poinformował, że trzeba ją raz na rok nabić
    i na sezon powinna wystarczyć, okazuje się że trzeba wymienić dość
    kosztowną część (parownik) koszt rzędu 2500 tyś zł z wymianą.
    W ogłoszeniu był podany ABS, ponieważ pogoda była ok, nie było okazji go
    przetestować, teraz okazuje się, że ABS' w ogole nie ma. Jadąc na jazde
    próbną na pytanie zcy abs, tempomat jest, poprz. właśc. odpowiedział
    twierdząco, zresztą rozmawiając z nim dzisiaj był zdziwiony tym i nie
    potrafił mi odpowiedzieć jednoznacznie, dopiero po oddzwonieniu do mnie
    powiedział, że mechanik u kótrego reperował niektóre rzeczy powiedział
    że auto nie posiada go, a syn zrobił bład w ogloszeniu...
    Poprz. wlasc. zwrocił również uwagę na fakt ze jedna felga moze byc
    skrzywiona, okazalo sie ze felgi sa ok a najprawdopodobniej do wymiany
    bedzie przegub...

    Jeszcze jedna rzecz - w dowodzie rejestracyjnym jest inny nr karty
    pojazdu, niż karty przypisanej do tego samochodu, okazało się ze UM
    tamtejszym popełniono błąd...
    Co uniemożliwiło mi dzisiaj zarejestrowanie

    Czy w takiej sytuacji można odstąpić od umowy...
    głównie chodzi mi o brak ABS'u, ktory byl w ogloszeniu i dosc poważne
    uszkodzenie klimy oraz przegubu.

    Proszę o poradę, to moj pierwszy samochod i oczywiscie wczesniej nie
    przewidziałam niektórych rzeczy :(

    Pozdrawiam
    Ania