    From: "gREG" <g...@d...gda.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: troszke skomplikowana sprawa...pomocy..
    Date: Sun, 4 Jan 2004 22:46:53 +0100

    Chcialbym sie przywitac, bo pierwszy raz odzywam sie na tej grupie :).
    Jak to zwyczajowo robie zanim zaczalem pytac przewertowalem grupe..ale nie
    udalo mi sie znalesc wszystkich odpowiedzi..
    bardzo bylbym wdzieczny za pomoc.
    sytuacja wyglada tak:
    Pomoglem wujowi przebrnac przez postepowanie
    spadkowe...uff - czekamy na list z prawomocnym postanowieniem..
    i tu sie zaczynaja schody..
    Wuj zaproponowal, ze przekaze mi i mojej narzeczonej dom jesli splace
    pozostalych spadkobiercow (po ciotce-bo wujostwo bylo bezdzietne).
    Rozumiem, ze najpierw wuj i reszta spadkobiercow musza zaplacic podatek od
    uzyskanego spadku (czy jest jakis wzor w US na taki przypadek?, czy trzeba
    to napisac samemu? a moze powinienem spytac na pl.soc.prawo.podatki? :) )
    druga sprawa to to, ze moja narzeczona ma ksiazeczki mieszkaniowe, a te, jak
    wiadomo mozna wykorzystac tylko przy zakupie CALOSCI domu (odpada darowizna
    i spadek itp), wiec mamy taki plan, zeby odkupic od wuja i od reszty
    spadkobiercow caly ten dom. Tylko jak to zrobic - czy u notariusza bede
    kupowal udzialy w spadku czy konkretne czesci domu?
    bo jesli udzialy w spadku to wuj po sprzedazy chyba nie bedzie musial
    placic podatku po raz kolejny...(tak jak ma to miejsce przy sprzedazy
    nieruchomosci)? czy sie myle?
    czy moge po prostu odkupic od nich udzialy w spadku i z takim aktem
    notarilanym udac sie do Sadu i w ksiege wieczysta wpisac, ze jestem
    wlascicielem calosci dom i potem do PKO po premie gwarancyjna?
    i czy aby uzyskac premie gwarancyjna musze miec akt notarialny calosci, czy
    tez moge kupowac od tych spadkobiercow "po kolei" ich udzialy (chodzi o to,
    ze mieszkaja w roznych miastach...kolejny klopot..)?
    i czy przed wizyta u notariusza udokumentowane udzialy w spadku nalezy
    koniecznie wyceniac?
    pomozcie prosze...
    i czy z tym problemem lepiej jest udac sie do doradcy podatkowego czy do
    prawnika (ogolnego :) )

    --
    /\/ Ludzie myślą czasem jak zabić czas,
    /\/ a to czas ich zabija.