  • 1. Data: 2002-11-22 14:55:14
    Temat: tradycyjna sprawa - sprzedawca - klient
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    Kupilem nagrywarke. Wraz z nowym komputerem. Ale nie mialem zamiaru
    uzywac jej w tym komputerze, tylko wzialem ja do pracy bo tam mam inet.
    Okazuje sie ze nagrywarka nie dziala - nie czyta nagranych plyt, bardzo
    duza liczba plyt idzie do kosza z powodu bledow "Power calibration
    error" i "No seek complete" - tak wyswietla Nero.

    Oddaje nagrywarke do reklamacji. Reklamacja zostaje uznana i dostaje
    nowa nagrywarke, jednak co ciekawe sticker gwarancyjny ma date z
    wrzesnia, jednak ze do tej pory nie mialem klopotow ze sprzedawca, to
    nie protestowalem. Ale to nie ma tutaj wiele do rzeczy

    Ta druga nagrywarka to ten sam model i zachowuje sie dokladnie tak samo.
    Niemal na kazdej plycie jest blad "power calibration error", niektore
    plyty jednak daja sie czytac w innych CDROM'ach, ale pozostale juz nie i
    ida do kosza.

    Oddaje nagrywarke do reklamacji. Nagrywarka wraca wraz z pisemna
    ekspertyza ze jest sprawna. Tym razem podchodze do sprawy kompleksowo i
    uaktualniam w komputerze BIOS, zmieniam tasme podlaczeniowa i zmniejszam
    predkosc procesora, bo byl przetaktowany. Nagrywam po kolei trzy plyty,
    dwie ida do kosza, jedna sie nagrala, ale nie daje sie czytac w
    nagrywarce. Wkladam ja do komputera kolegi, komputer jest nowy i ma Win
    XP, ale juz pierwsza plyta zostala zniszczona.

    Ewidentnie wiec mam uszkodzony, albo wadliwy sprzet. Jakim wiec cudem w
    serwisie przeszla test ? Mecze sie tak juz z 3 miesiace, przez ten czas
    nagralem z 30 plyt i z tego okolo 10-12 wogole jest zniszczonych
    pozostalych nagrywarka nie chce czytac, pomimo, ze daja sie czasami
    przeczytac w normalnych czytnikach CD.

    Poniewaz jednak sprzedawca jest uparty i twierdzi, ze nagrywarka jest
    sprawna to chce zalatwic to droga oficjalna. Co teraz moge zrobic,
    sprzedawca nie musi sie zgodzic na Sad Konsumencki, wiec jak oficjalnie
    moge na nim wymoc wymiane na inny model albo zwrot pieniedzy ???

  • 2. Data: 2002-11-22 19:31:35
    Temat: Re: tradycyjna sprawa - sprzedawca - klient
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    A nie da się tego załatwić ugodowo w ten sposób, że Ty im zaniesiesz swój
    komputer, a oni zainstalują w nim kupioną od nich nagrywarkę, skonfigurują
    podług swego życzenia, a następnie w ich obecności nagracie płytkę? Czy
    koniecznie trzeba od razu wytaczać armaty?

  • 3. Data: 2002-11-24 12:33:21
    Od: z...@p...onet.pl

    jesli sprzedawca nie zgodzi sie na sąd konsumencki
    to nie problem wówczas wytaczasz sprawę w sądzie cywilnym i powołujesz
    biegłego

  • 4. Data: 2002-11-25 08:29:20
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > A nie da się tego załatwić ugodowo w ten sposób, że Ty im zaniesiesz
    swój
    > komputer, a oni zainstalują w nim kupioną od nich nagrywarkę, skonfigurują

    Komputera z pracy nie wyniose ;)

  • 5. Data: 2002-11-26 16:11:23
    Od: "Jarek Dyrkacz" <j...@a...net.pl>

    > Komputera z pracy nie wyniose ;)

    To powiedz zeby Ci przyjechali do pracy skonfigurawac, a jezeli sie uda, to
    zaplacisz im za te usluge, a jezeli nie to wymienia Ci na nowa.

    Pozdrawiam
    Jarek