  • 1. Data: 2007-12-18 21:25:14
    Temat: telefon z allegro
    Od: smerf <s...@a...home.pl>

    Hej.

    Sprzedawca ma 20 nowych telefonów z simlockiem Orange.

    Moje pytanie brzmi:

    1. Czy kupujac taki telefon musze liczyc sie z tym, ze
    ktos (operator orange, nie wiem kto jeszcze, policja)
    mnie namierzy i bede musial zwrocic telefon lub zaplacic jakas karę oparatorowi ?

    2. A co jak sciagne simlocka?

    3. Czy samowolne sciagniecie simlocka powoduje utrate gwarancji ?

    4. Czy takie ilosci nowych telefonów z simlockiem orange sprzedawca moze
    zdobyc w legalny sposob ? Czy to telefony z umow podpisanych na falszywe dokumenty ?

  • 2. Data: 2007-12-18 21:30:52
    Temat: Re: telefon z allegro
    Od: "Pawcio" <l...@i...pl>

    Użytkownik "smerf" <s...@a...home.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > 4. Czy takie ilosci nowych telefonów z simlockiem orange sprzedawca moze
    > zdobyc w legalny sposob ? Czy to telefony z umow podpisanych na falszywe

    1. Na to bym nie liczyl, toz to Polska. Nawet jakbys kupil nielegalny to
    kazdy ma to gdzies. Kradziony telefon uplynnic z powodzeniem moze dziecko.
    2/3. Jesli takowa jest to raczej tak.
    4. Mozna, a czemu nie?

  • 3. Data: 2007-12-18 22:21:18
    Od: gonzo_102 <g...@W...TO.o2.WYTNIJ.pl>

    Dnia Tue, 18 Dec 2007 22:25:14 +0100, smerf napisał(a):

    > 1. Czy kupujac taki telefon musze liczyc sie z tym, ze
    > ktos (operator orange, nie wiem kto jeszcze, policja)
    > mnie namierzy i bede musial zwrocic telefon lub zaplacic jakas karę oparatorowi ?

    czasami zdarza się że telefony sprzedaje np. mała firma która co roku za
    grosze (100 zł - 200 zł) dostaje nowe aparaty i właściciel poprostu sobie
    dorabia, czasami ktoś kupi i chce zmienić na coś innego, chociaż często są
    to także telefony bez papierów z niewiadomego źródła. Jeżeli telefon jest
    kradziony można teoretycznie go zablokować po IMEI lub podczas np.
    kontrolii drogowej można trafić na policjanta który poprosi o podanie
    numeru IMEI i sprawdzi w bazie telefonów kradzionych i wtedy trzeba się
    tłumaczyć, ale to raczej wszystko skrajne sytuacje.

    Generalnie jak telefon jest z papierami i pudełkiem oraz IMEI na
    dokumentach/pudełku zgadza się z tym w telefonie oraz na naklejce to
    telefon jest legalny.

    --
    pozdr.
    gonzo_102

  • 4. Data: 2007-12-18 22:56:41
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    smerf pisze:
> [...]
    >
    > Moje pytanie brzmi:
    >
    > 1. Czy kupujac taki telefon musze liczyc sie z tym, ze
    > ktos (operator orange, nie wiem kto jeszcze, policja)

    Jeśli są kradzione, możesz podpaść pod paserstwo. Jeśli nie - na drzewo
    drzewo.

    > i bede musial zwrocic telefon lub zaplacic jakas karę
    > oparatorowi ?

    A podpisywałeś jakąś umowę z tymże operatorem?

    > 2. A co jak sciagne simlocka?

    To będziesz miał ściągnięty.

    > 3. Czy samowolne sciagniecie simlocka powoduje utrate gwarancji ?

    Tak/nie/zależy.

    > 4. Czy takie ilosci nowych telefonów z simlockiem orange sprzedawca moze
    > zdobyc w legalny sposob ? Czy to telefony z umow podpisanych na falszywe
    > dokumenty ?

    Idź do wróżki.