  • 11. Data: 2003-12-08 23:11:11
    Temat: Re: szantaż - długie
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <br2odm$5je$1@absinth.dialog.net.pl>, Maciek wrote:
    > Powiedz im ze bylas u adwokata i ci powiedzial ze nie maja najmniejszych
    > szans w sadzie i ze z nimi wygrasz. Na 90% dadza sobie spokoj.

    W jakim sądzie?

    --
    Marcin

  • 12. Data: 2003-12-08 23:38:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@n...net> napisał w wiadomości

    > A od takiej pożyczki nie należało tez odprowadzić podatku?

    Podatku chyba nie. Opłatę skarbową pewnie ta, ale to mniej niż 19%.

  • 13. Data: 2003-12-09 06:28:03
    Od: "Katarzyna" <k...@o...pl>

> [...]
    > był czynsz (bo przecież mieszkanie nie Twoje) tylko zwrot długu. Ty im
    > pożyczyłaś pieniądze, by mogli się wprowadzić do zrujnowanego mieszkania
    > Twojej matki i go wyremontować. I jeszcze matka im to mieszkanie
    > udostępniła za darmo uzgadniając ustnie, że mogą mieszkać w zamian za co
    > mają wyremontować. Ale nie mieli kasy na remont, więc Ty wyłożyłaś i oni
    > Ci zwracali.
    >
    > Takie drobne przeinaczenie faktów, ale za bardzo nie odbiega od
    > rzeczywistości z tego co piszesz. I niech teraz oni dowodzą, że to był

    Też o tym myślałam, ale oni w tytule przelewu pisali "czynsz za miesiąc..."
    Jest jeszcze jedna rzecz. Ta dziewczyna jest prawnikiem i specjalizuje się w
    obrocie nieruchomościami. Teraz twierdzi, że wszystkie świadczenia czynszu
    były nienależne. Czy bardzo istotny jest w tym momencie tytuł przelewu ?
    Pozdrawiam i dziękuję Wszystkim za odpowiedzi.
    Katarzyna

  • 14. Data: 2003-12-09 08:31:35
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <br2q8d$kc7$2@news.onet.pl>, Robert Tomasik wrote:
> [...]
    >
    > Zastanawiam się nad taką koncepcją, że te pieniądze na Twoje konto, to nie
    > był czynsz (bo przecież mieszkanie nie Twoje) tylko zwrot długu. Ty im

    To chyba należało zarejestrować?

> [...]
    > Twojej matki i go wyremontować. I jeszcze matka im to mieszkanie
    > udostępniła za darmo uzgadniając ustnie, że mogą mieszkać w zamian za co

    To jak wyremontowali i płacili opłaty stałe niezależne od liczby osób
    zamieszkujących mieszkanie, to mama miała chyba zysk. Nie powinna zapłacić
    podatku?

    Renata

  • 15. Data: 2003-12-09 08:53:44
    Od: marcin <s...@s...friends.id.pl>

    Użytkownik Robert Tomasik napisał:

    > Podatku chyba nie. Opłatę skarbową pewnie ta, ale to mniej niż 19%.

    a właśnie że podatek od czynności cywilnoprawnych (2 % kwoty pożyczki)

    do tego niezłożenie deklaracji od podatkuw terminie jest wykroczeniem
    skarbowym, że o samej wpłacie nie wspomnę :)

  • 16. Data: 2003-12-09 08:59:25
    Od: marcin <s...@s...friends.id.pl>

    Użytkownik Katarzyna napisał:

> [...]
    > obrocie nieruchomościami. Teraz twierdzi, że wszystkie świadczenia czynszu

    a mówi może dlaczego?

    matko, ale mnie zamroczyło,
    przecież od najmu nie płaci się żadnych dodatkowych podatków.
    czynsz najmu jest rozliczany na koniec roku z podatkiem dochodowym.
    (Pytanie, kiedy wynajmowałaś to mieszkanie ten czy zeszły rok?)

    > Czy bardzo istotny jest w tym momencie tytuł przelewu ?

    pomocny :)

    > Pozdrawiam i dziękuję Wszystkim za odpowiedzi.

    wzajemnie :)

  • 17. Data: 2003-12-16 12:24:27
    Od: "Waldemar Kicała" <w...@w...pl>

    Dlaczego 19%?
    Osobiscie dazylbym do zastosowania tu Art. 6 pkt 1a, art. 12 ust. 1 pkt
    3 lit. f Ustawy o zryczltowanym podatku dochodowym. Wówczas 8,5% od
    przychodow, lub jak w art. 12 ust. 1 pkt 3 lit. a (w tym przypadku
    jeszcze korzystniej, albowiem 12000PLN to mniej niz 4000Eur)
    Poprawcie, jesli sie myle
    Pozdrawiam

  • 18. Data: 2003-12-16 18:10:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Waldemar Kicała" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

    Zamysł słuszny. Z tym wyjątkiem, że z żadnego postu nie wynika, że osoba
    ta prowadzi działalność gospodarczą, a przynajmniej w jej ramach
    wynajmowała mieszkanie.

  • 19. Data: 2003-12-17 09:54:21
    Od: "Waldemar Kicała" <w...@w...pl>

    > Zamysł słuszny. Z tym wyjątkiem, że z żadnego postu nie wynika, że
    osoba
    > ta prowadzi działalność gospodarczą, a przynajmniej w jej ramach
    > wynajmowała mieszkanie.

    Nie musiala przeciez (chyba): art.1 pkt 2, art.2 pkt 1a.