  • 1. Data: 2005-11-30 17:42:09
    Temat: straz miejska i mandat
    Od: "Warszawianka" <o...@w...pl>

    Witam,
    zostalam sfotografofana na ruchomym radarze ustawionym przez straz miejska -
    dostalam mandat za predkosc od strazy miejskiej. Nie ma takiego zapisu w
    ustawach ani zadnych aktach prawnych - podobno uchwalili to sobie radni w
    warszawie ale taka uchwala nie ma mocy prawnej (slyszalam w radio)

    Tylko nie wiem gdzie mam sie odwolac w tej sprawie - do jakiej wyzszej
    instancji i na co sie powolac (nie zdazylam dosluchac wszystkiego)

  • 2. Data: 2005-11-30 18:02:36
    Temat: Re: straz miejska i mandat
    Od: "youngle" <a...@o...pl>

> [...]
    > ustawach ani zadnych aktach prawnych - podobno uchwalili to sobie radni w
    > warszawie ale taka uchwala nie ma mocy prawnej (slyszalam w radio)

    http://serwisy.gazeta.pl/kraj/1,34309,3038375.html

    poczytaj.
    pozdr

  • 3. Data: 2005-11-30 18:26:52
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Warszawianka" <o...@w...pl> napisał:

    >Nie ma takiego zapisu w ustawach ani zadnych aktach prawnych
    Jest w rozporządzeniu, które zostało wydane nie do końca z umocowaniem
    ustawowym.

    >Tylko nie wiem gdzie mam sie odwolac w tej sprawie
    Odwołuje sie w ciądu 7 dni od przyjęcia MK, ale tylko wtedy, gdy MK
    nałożona za czyn, który wykroczeniem NIE jest.
    W twoim przypadku nie ma podstaw prawnych. Mogłas MK nie przyjąć.

    Artur Golański

  • 4. Data: 2005-11-30 18:54:06
    Od: "Michał \"Kaczor\" Niemczak" <k...@N...atn.pl>

    On 2005-11-30 19:26, Artur Golanski wrote:

    > W twoim przypadku nie ma podstaw prawnych. Mogłas MK nie przyjąć.

    Jak można nie przyjąć mandatu, który jest wysyłany pocztą i
    niekoniecznie listem poleconym? Mam go nie wyciągać ze skrzynki i na
    podstawie tego stwierdzić, że go nie otrzymałem?

    Kaczor
    kaczor@NO_SPAM-plug.atn.pl
    http://przemysl.net.pl/kaczor

  • 5. Data: 2005-11-30 20:06:47
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Michał \"Kaczor\" Niemczak" <k...@N...atn.pl> napisał:

    >Jak można nie przyjąć mandatu,
    Po prostu, mandatu się nie płaci, co oznacza, ze sie go nie przyjęło.

    >podstawie tego stwierdzić, że go nie otrzymałem?
    Tu jest różnica między otrzymaniem, a przyjęciem

    Artur Golański

  • 6. Data: 2005-12-01 15:56:04
    Od: "Zbig.T" <t...@i...pl>

    W przypadku odmowy przyjęcia mandatu skończyłoby to się
    (najprawdopodobniej) wnioskiem do sądu grodzkiego o ukaranie sprawcy
    wykroczenia.
    Jeżeli urządzenie ma odpowiednie certyfikaty a strażnicy byli
    przeszkoleni w jego użyciu to sprawa nie podlega dyskusji. Pzdr.