  • 41. Data: 2011-05-21 07:37:56
    Temat: Re: stacje franczyzowe, a źródło paliwa
    Od: MMS <n...@S...interia.pl>

    W dniu 2011-05-20 23:49, venioo pisze:

    > Ale co w tym ciekawego? Ze posrednik majacy paliwo z orlenu taniej ci je
    > przywiezie niz sam orlen? Widocznie ma taniej rozpisany transport lub
    > inne ceny hurtowe. Ja nie widze w tym nic wiecej ciekawego.

    Potwierdzam.
    Są firmy, które właściwie nie sprzedają produktu (prawie)end userom.
    Powiem wprost, że ja mam tak podpisane umowy, że produkt, który sam
    wytwarzam sprzedaję drożej end userowi niż pośrednicy kupujący go u
    mnie. Po prostu nie mam zaplecza do prowadzenia takiej części
    działalności i nie bardzo mi się opłaca takie mieć. Lepiej mi jest
    sprzedać w cenie takiej aby ktoś mający stosowne możliwości (warunki
    magazynowe, bazę kontrahentów, zaplecze osobowe i transportowe) zarobił
    na sprzedaży bezpośredniej niż ja mam w taką sprzedaż inwestować.

  • 42. Data: 2011-05-21 11:12:51
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 21 May 2011 10:37:56 +0300, MMS wrote:

> [...]
    >wytwarzam sprzedaję drożej end userowi niż pośrednicy kupujący go u
    >mnie. Po prostu nie mam zaplecza do prowadzenia takiej części

    To jest wrecz regula.
    Albo dajesz zarobic sieci sprzedazy, albo musisz utrzymywac wlasna.
    Wlasna jest za droga i mniej wydajna, a wiec podnosisz cene detaliczna
    i dajesz upusty po 50%.

    Akurat Orlen moglby sie do tej reguly nie stosowac.

    J.

  • 43. Data: 2011-05-21 15:39:16
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello cbnet,

    Saturday, May 21, 2011, 12:23:40 AM, you wrote:

    [..........]

    *PLONK!*

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 44. Data: 2011-05-21 16:10:40
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Hello cbnet,
    >
    > Saturday, May 21, 2011, 12:23:40 AM, you wrote:
    >
    > [..........]
    >
    > *PLONK!*

    Długo wytrzymałeś.

  • 45. Data: 2011-05-21 16:26:09
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Cavallino,

    Saturday, May 21, 2011, 6:10:40 PM, you wrote:

    > Długo wytrzymałeś.

    Nie - dawno mnie na grupie nie było i jeszcze wszystkich trollowatych
    świeżynek nie poznałem.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 46. Data: 2011-05-21 16:30:26
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Nie - dawno mnie na grupie nie było i jeszcze wszystkich trollowatych
    > świeżynek nie poznałem.

    Akurat w jego przypadku wystarczył topposting, co było widać od razu.

  • 47. Data: 2011-05-21 18:14:00
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-05-20 23:01, cbnet pisze:
    > Czy twoja przepompownia miała monopol na te wszystkie
    > cysterny, które napełniałeś?
    >
    > Czy te cysterny zaopatrywały tylko niektórych odbiorców,
    > czy wg własnej polityki?
    >
    > Twoja wiedza jest cenna, ale czy pozwala miarodajnie
    > i kompleksowo ocenić sytuację?

    Ja tam nie pracowalem, ale przez plot widzialem co podjezdza. Cysterny
    chyba wszystkich najwiekszych marek podjezdzaly. Najliczniej oczywiscie
    Orlen, zaraz po nim BP. Nie pamietam co tam jeszcze bylo, wtedy chyba
    Preem, Esso, cos mi sie po glowie kolacze Statoil ze tez tam widzialem,
    jakies pomniejsze.

    --
    venioo
    GG:198909

  • 48. Data: 2011-05-21 20:47:53
    Od: "cbnet" <c...@n...pl>

    To jeszcze o niczym definitywnie nie przesądza.

    Poza tym, że paliwo tego samego producenta możesz kupić
    pod różnymi markami (czyli na stacjach z różnymi logami).

    BTW od pewnego czasu zwykle tankuję na pewnej stacji
    z logo Carrefour (na moim osiedlu).
    Najczęściej można tam zobaczyć te same cysterny, które
    napełniają zbiorniki paliwowe na stacjach Orlenu.
    Cena jest oczywiście niższa.

    --
    CB

  • 49. Data: 2011-05-22 19:05:34
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-05-21 22:47, cbnet pisze:
    > To jeszcze o niczym definitywnie nie przesądza.

    Alez oczywiscie, ze nie, to tylko w odpowiedzi na zagadnienie 2 glownych
    dostawcow paliw w kraju (gdyz watkotworca pytal, skad sie zaopatruja
    stacje franczyzowe).

> [...]
    > z logo Carrefour (na moim osiedlu).
    > Najczęściej można tam zobaczyć te same cysterny, które
    > napełniają zbiorniki paliwowe na stacjach Orlenu.

    Ja na Auchan - paliwa orlen. Cena - analogicznie jak w carrefour
    --
    venioo
    GG:198909

  • 50. Data: 2011-05-22 19:19:18
    Od: "cbnet" <c...@n...pl>

    Podobno w rzeczywistości to ogromna większość bierze u dostawców,
    którzy logo Orlenu mają na magnesach, obok Lotosa i innych.
    I nie wiadomo na 100% co mają w cysternie i skąd.

    Ważniejsze jest w zasadzie co innego.
    Otóż niektóre stacje badają jakość każdej cysterny, a niektóre nie.
    I jak w konkretnej cysternie znajduje się "miksturka", to kierowca
    jedzie nie tam gdzie się połapią i odeślą go z kwitkiem, ale tam
    gdzie wie, że na spokojnie opróżni cysternę.