    From: "mareK" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: sprzedaż udziałów mieszkania, a konieczność zgody żony
    Date: Fri, 23 Mar 2007 16:22:30 +0100

    Witam
    Chce nabyć poprzez cesje prawo do mieszkania pan x.
    Pan x wcześniej podpisał z deweloperem umowe o wybudowanie i sprzedaż
    mieszkania, które będzie dopiero gotowe za jakiś czas.
    Cesje trójstronną można bez problemu zrobić u dewelopera.
    Ale mam taki problem, co z żoną pana x , nie występuje ona na umowie,
    deweloper mówi, że przepisze cesje, bo to nie jest sprzedaż mieszkania,
    tylko przepisanie umowy, a umowa była bez żony pana x.
    Zresztą deweloper nie ma możliwości sprawdzenia, czy pan x jest żonaty, w
    związku z tym żona go nie interesuje.
    Z drugiej strony wiem , że nabycie w czasie trwania małżeństwa jest wspólne
    i decyzje przekraczające zwykły zarząd w małżeństwie, powinny być
    potwierdzane przez współmałżonka.
    Moge sobie wyobrazić, że x np się rozwodzi, żona wystąpiła o podział majątku
    i wystąpi np. o uniewaznienie cesji mieszkania, a mi zwrócą po procesach
    wartość cesji bez "odstępnego" które oczywiście musze zapłacić panu x ,bo
    mieszkania poszły drastycznie w góre , a pan x jeszcze, chciałby to odstępne
    do kieszeni bez śladu na piśmie, że dostał, nawet go rozumiem, bo pewnie nie
    chce sie dzielić ze skarbowym.

    Co o tym sądzicie?

    Pzdr
    mareK