  • 1. Data: 2003-11-11 19:22:31
    Temat: spozycie i posiadanie narkotykow
    Od: "mhf" <m...@k...net.pl>

    witam
    pare dni temu moj kumpel z dwoma innymi goscmi byli w drodze do klubu, mieli pecha bo
    zatrzymala ich policja - byli zjarani - rewizja osobista, znalezli u niego trawe
    (0,2g). komisariat, przesluchania itd.

    mam pytanie jak wyglada taka procedura dalej. zawiadamiane sa wladze uczelni? wszelka
    korespondencja, wezwania wysylane sa na adres domowy czy tymczasowy (inny niz
    zameldowania, od tego zalezy czy o wszystkim beda wiedziec rodzice, a wcale mu na
    tym nie zalezy)? jakie sa lub moga byc tego praktyczne konsekwencje dla studenta? na
    policji takich informacji mu nie udzielono.

    bede wdzieczny za info

    dzieki, pozdrawiam
    mhf

  • 2. Data: 2003-11-11 21:34:32
    Temat: Re: spozycie i posiadanie narkotykow
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Uczelni się nie zawiadamia. Korespondencja jest kierowana na adres
    zameldowania, chyba że podał inny adres, to dokąd będzie tam odbierał
    pocztę, to raczej do domu nie powinno nic przyjść, chyba, że się ktoś
    pomyli. Jeśli to był jednorazowy przypadek i niewielka ilość, to
    podejrzewam, że zakończy się jakąś grzywną i największą dolegliwością dla
    gościa będzie fakt, że w papierach będzie miał, że był karany. Może mieć
    kłopoty przy podejmowaniu pracy, bo teraz pracodawcy na to zwracają uwagę.
    no i niestety niektórych zawodów wykonywać nie będzie mógł. Innych
    reperkusji z tym związanych nie spodziewał bym się.

  • 3. Data: 2003-11-12 09:39:14
    Od: "kwizak" <k...@w...pl>

    studiuje prawo na UMCS w Lublinie i nie dalej jak miesiac temu mialem
    zaliczenie z przedmiotu "Odpowiedzialnosc dyscyplinarna i etyka studenta"
    wykladowca twierdzil, ze uczelnie jednak sie zawiadamia, a ta wszczyna
    rownolegle postepowanie dyscyplinarne. Moje pytanie padlo, czy jezeli
    przekrocze predkosc samochodem, to czy o tym fakcie tez zawiadamia sie
    uczelnie?? odpowiedz byla, ze w mysl przepisow powinno sie, ale to drobne
    wykroczenie.
    Obawiam sie, ze posiadanie narkotykow moze nosic znamiona na tyle powazne,
    ze uczelnia moze byc zawiadomiona. z tego co wiem z mojego kierunku na moim
    unowersytecie za posiadanie narkotykow student jest skreslany z listy lub
    zawieszany w prawach studenta na rok. Tak twierdzil wykladowca.

  • 4. Data: 2003-11-12 16:10:12
    Od: "Robert K" <o...@w...pl>

    > Uczelni się nie zawiadamia.

    Zawiadamia sie o ukonczeniu postepowania.
    O wszczeciu mozna zawiadomic , lecz
    jest to fakultatywne ( art 21 kpk )
    Pozdr.
    Robert K.

  • 5. Data: 2003-11-12 19:15:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Zawiadamia sie o ukonczeniu postepowania.
    > O wszczeciu mozna zawiadomic , lecz
    > jest to fakultatywne ( art 21 kpk )
    > Pozdr.
    > Robert K.

    No ale on jest studentem i nie jestem pewien, czy uczelnia wyższa jest
    szkołą w rozumieniu tego artykułu. U nas panuje pogląd, że nie jest i nikt
    uczelni nie powiadamia. Szkoły oczywiście tak. Ale pewny tego do końca nie
    jestem i jak się okaże, że w innych regionach inną wykładnię stosują, to
    wcale się nie zdziwię.

  • 6. Data: 2003-11-12 23:10:25
    Od: "r.a.d.z.i.u." <cioochcia[wyrzuc_to]@poczta.onet.pl>

    "Robert K"

    > Zawiadamia sie o ukonczeniu postepowania.

    tylko na zyczenie oskarzonego, podobnie jak rodzicow, zaklad pracy itp

  • 7. Data: 2003-11-12 23:11:46
    Od: "r.a.d.z.i.u." <cioochcia[wyrzuc_to]@poczta.onet.pl>

    prawdopodobnie skonczy sie na warunkowym umorzeniu postepowania karnego, rok
    proby a potem jestes czysty, ew. dorzuca kuratora i tyle :)

  • 8. Data: 2003-11-12 23:13:08
    Od: "r.a.d.z.i.u." <cioochcia[wyrzuc_to]@poczta.onet.pl>

    "r.a.d.z.i.u."

    > prawdopodobnie skonczy sie na warunkowym umorzeniu postepowania karnego,
    rok
    > proby a potem jestes czysty, ew. dorzuca kuratora i tyle :)

    w kazdym razie nie zazdroszcze :(((