  • 1. Data: 2003-02-11 21:12:17
    Temat: "spólka cicha"
    Od: "MEKU" <m...@h...pl>

    Czy istnieje jakas ustawa umozliwiajaca wciagniecie w przedsiebiorstwo
    prowadzone przez jedna osobe fizyczna -wspolnika - tak aby partycypowal on w
    odpowiedzialnosci podatkowej? Chodzi tez o to aby mial 50% zyskow z
    przedsiebiorstwa? I najwazniejsze - aby nie zmienil sie NIP oraz Regon
    przedsiebiorstwa. Kiedys podobno byla to spolka CICHA - ktora zostala
    reaktywowana ustawą obowiazujacą od 1.01.2003 - podobno ???
    Dzieki za info

  • 2. Data: 2003-02-12 00:28:24
    Temat: Re: "spólka cicha"
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "MEKU" <m...@h...pl> wrote in message
> [...]
    > przedsiebiorstwa. Kiedys podobno byla to spolka CICHA - ktora zostala
    > reaktywowana ustawą obowiazujacą od 1.01.2003 - podobno ???

    Nie.

    --
    Depi.

  • 3. Data: 2003-02-12 06:08:37
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

[...]

    poza założeniem spółki raczej nie ma,
    teoretycznie możliwe jest, że ktoś zapłaci za ciebie podatek.
    Znalazłek kiedyś orzeczenia NSA na ten temat - ich streszczenie:
    podatek jest świadczeniem osobistym, więc osoba trzecia nie może zobowiązać
    się do ich uiszczania,
    ale jeśli zapłaci to jest w porządku (znalazłem też przeciwne stosunek 2:1
    na korzyść pierwszego poglądu)

    nie ma jej oficjalnie