  • 11. Data: 2004-02-09 13:35:20
    Temat: Re: spalony komp:-(((
    Od: Adam --- f...@v...interia.pl

    > wczoraj nagle zaklad energetyczny wylaczyl prad. gdy zostal wlaczony - niestety
    > komp juz nie dzialal.

    komputer zostal uszkodzony w chwili wlaczenia zasilania

    > dzis w serwisie powiedzieli mi, ze plyta i dysk jest
    > spalony. czy mam szanse na jakis zwrot pieniedzy za uszkodzenia? na co
    > ewentualnie - jakie przepisy sie powolac?czy tez to "moja strata":-(((

    zasilacz w komputerze niskiej jakosci - Zaklad Energetyczny za to nie
    odpowiada

    podrazylbym temat zgodnosci zasilacza z Polskim Normami - wszystkie
    urzadzenia elektryczne sprzedawane w kraju musza spelniac normy

    Adam

  • 12. Data: 2004-02-09 13:54:22
    Od: "yamma" <y...@w...pl>

    Użytkownik "xmarcel" <x...@b...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "m" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > chyba nieweilka albo zadna, niestety
    > kilka dni temu w lublinie tez na moment zgaslo swiatlo, tez jakies kompy
    > niewstaly juz wiecej. na p.r.l. ktos pisal, ze ubezpieczenie mieszkania
    > tego nieobejmuje a zaklad energetyczny nieodpowiada za szkody

    A tutaj bym się sprzeczał...Jeśli było przepięcie w sieci (w efekcie
    wyłączenie prądu), to zakład ma to _na_pewno_ zarejestrowane. Na pewno jest
    znana też przyczyna przepięcia. Zakład dostarcza energię na podstawie
    podpisanej z odbiorcą umowy. Należałoby przede wszystkim przekartkować tą
    umowę, a potem Prawo Energetyczne.
    yamma

  • 13. Data: 2004-02-09 13:56:41
    Od: "Zbigniew K" <z...@i...pl>

    Powinieneś miec zasilanie poprowadzone przez listwe przepieciowa. Normalnie
    powinna się ona spalic. (juz jedna mi spalila) Jezeli ona jest jeszcze na
    gwarancji lub rekojmi to komp ulegl zniszczeniu z jej winy. Wtedu domagaj
    sie odszkowdowania od producenta listwy.
    pzdr, Zirhan

  • 14. Data: 2004-02-09 19:39:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "yamma" <y...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > znana też przyczyna przepięcia. Zakład dostarcza energię na podstawie
    > podpisanej z odbiorcą umowy. Należałoby przede wszystkim przekartkować

    Od skutków przepięcia w sieci można się ubezpieczyć. Ja przynajmniej w
    polisie mam taką klauzule.

  • 15. Data: 2004-02-09 23:12:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 9 Feb 2004, Robert Tomasik wrote:
    [...]
    >+ Od skutków przepięcia w sieci można się ubezpieczyć.

    Też potwierdzę.

    >+ Ja przynajmniej w polisie mam taką klauzule.

    ...za osobną opłatą :) (też mam)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 16. Data: 2004-02-10 06:46:45
    Od: Azazell <j...@g...pl>

    yamma wrote:

> [...]
    >znana też przyczyna przepięcia. Zakład dostarcza energię na podstawie
    >podpisanej z odbiorcą umowy. Należałoby przede wszystkim przekartkować tą

    zarejstrowane mogą i mieć (wyłaczenie). ale mogą danych nie udostępniać
    i nie przyznać się do swojej winy na zasadzie, że jak raz komuś
    zafundują wymianę płyty to się potem już nie opędzą od nadmiaru chętnych.

    --
    z pozdrowieniami
    Azazell

  • 17. Data: 2004-02-11 20:03:48
    Od: taab <t...@n...pl>

    ej, telewizor tez podlaczasz pod listwe? Bylo przepiecie w sieci, lub
    moze nawet przez chwile wieksze napiecie (kiedys mialem miedzyfazowe
    360, na szczescie komp byl wylaczony, ale zarowki dawaly jak halogeny:) ).
    Wg mnie na pewno odpowiada zaklad energetyczny, tylko wez im udowodnij
    ze to ich wina.
    taab

  • 18. Data: 2004-02-11 22:23:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "taab" <t...@n...pl> napisał w wiadomości

    Wystarczy dowieść, że było większe napięcie. Winnego niech szuka
    elektrownia. Ale też nie wiem, jak dowieść to podniesione napięcie. :-))

  • 19. Data: 2004-02-12 15:00:53
    Od: "Marek" <e...@f...onet.pl>

> [...]
    > 360, na szczescie komp byl wylaczony, ale zarowki dawaly jak halogeny:) ).
    > Wg mnie na pewno odpowiada zaklad energetyczny, tylko wez im udowodnij

    pierdoly opowiadasz masz w mieszkaniu 3 fazy i moze jeszcze komp jest
    3-fazowy? a miedzy - fazowe napiecie to normalnie 380.
    marek

  • 20. Data: 2004-02-12 18:50:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 12 Feb 2004, Marek wrote:
> [...]
    [...]
    >+ pierdoly opowiadasz masz w mieszkaniu 3 fazy i moze jeszcze komp jest

    Nie, elekstrycy wzięli i źle wpięli trafo. Kilka takich przypadków
    było opisywanych w prasie.

    >+ a miedzy - fazowe napiecie to normalnie 380.

    Oczywiście, pisał "z głowy czyli z niczego" ;)

    pozdrowienia, Gotfryd