  • 1. Data: 2003-07-25 09:46:24
    Temat: spadek po raz kolejny
    Od: "pat" <n...@i...pl>

    > Nie. Musi byc osobny wniosek.
    >
    > Pozdrowienia
    > michał

    OK, wniosek osobny, ale czy pojdzie za nim wpis do ksiegi?
    Zakladam ze mam "stwierdzenie nabycia spadku" w wysokosci 50% po zmarlym,
    ktory mial wspolwlasnosc w nieruchomosci.
    Czy znajdzie sie wpis w ksiedze wieczystejnieruchomosci : wlasnosc Jan
    Kowalski - 25% ?
    Chodzi mi o to czy to bedzie "automat"?

  • 2. Data: 2003-07-25 11:01:35
    Temat: Odp: spadek po raz kolejny
    Od: "news.onet.pl" <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > ktory mial wspolwlasnosc w nieruchomosci.
    > Czy znajdzie sie wpis w ksiedze wieczystejnieruchomosci : wlasnosc Jan

    Nie będzie żadnego automatu:) Trzeba złożyć wniosek do innego wydziału
    sądu -Wydziału Ksiag Wieczystych opłacić go ( 1/10 część wpisu stosunkowego-
    tzn. uzależnionego od wartości wpisywanego prawa własności) i wtedy wpiszą
    tę własność 1/2 części spadku.
    To ty masz interes żeby swoje prawo ujawnić w kw, sąd cie nie będzie
    wyręczał:)
    -Renata

  • 3. Data: 2003-07-25 12:56:57
    Temat: Re: spadek po raz kolejny
    Od: "pat" <n...@i...pl>

> [...]
    > tę własność 1/2 części spadku.
    > To ty masz interes żeby swoje prawo ujawnić w kw, sąd cie nie będzie

    Na wyreczenie nie licze, ale chodzi mi o to ze majac "stwierdzenie nabycia
    spadku", skladam wniosek i mam wpis. Trwa to oczywiscie czas jakis - jak to
    w Wydziale Ksiag Wieczystych ;)
    Teraz: czy wiesz jaki jest koszt wpisu stosunkowego? Przyblizona wartosc w
    granicach 500 tys PLN. Czyli moj wpis od wartosci 25% (1/4 udzialu).
    A w ogole to na jakiej podstawie okresla sie wartosc nieruchomosci? Mam
    zaplacic za wycene?
    No widze ze przeprawa czeka mnie ciekawa ... Ale niezgoda rujnuje, nie po
    raz pierwszy sie o tym przekonuje ...

  • 4. Data: 2003-07-25 13:56:17
    Od: "news.onet.pl" <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > Teraz: czy wiesz jaki jest koszt wpisu stosunkowego? Przyblizona wartosc w
    > granicach 500 tys PLN. Czyli moj wpis od wartosci 25% (1/4 udzialu).

    § 1. Cały wpis stosunkowy w sprawie cywilnej oraz w sprawie gospodarczej
    wynosi:
    1) do 10.000 zł - 8%, nie mniej jednak niż 30 zł;
    2) od 10.001 zł do 50.000 zł: od pierwszych 10.000 zł - 800 zł, a od
    nadwyżki ponad 10.000 zł - 7%;
    3) od 50.001 do 100.000 zł: od pierwszych 50.000 zł - 3.600 zł, a od
    nadwyżki ponad 50.000 zł - 6%;
    4) powyżej 100.000 zł: od pierwszego 100.000 zł - 6.600 zł, a od nadwyżki
    ponad 100.000 zł - 5%, nie więcej jednak niż 100.000 zł.

    Przy wartości 125 tys. złotych 1/10 wpisu stosunkowego wyniesie 785zł

    > A w ogole to na jakiej podstawie okresla sie wartosc nieruchomosci?
    Wycena odradzam...będzie kosztowała ok. 1500zł-2000zł.
    -Renata

  • 5. Data: 2003-07-27 22:29:02
    Od: "Pat" <n...@i...pl>

> [...]
    >
    > Przy wartości 125 tys. złotych 1/10 wpisu stosunkowego wyniesie 785zł

    > Wycena odradzam...będzie kosztowała ok. 1500zł-2000zł.

    piekne dzieki, zaczynam wiedziec na czym stoje ...