    From: "axell" <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: spadek o 2 grosze - konieczność komunikatu prasowego ?
    Date: Tue, 5 Aug 2008 10:49:46 +0200

    Witam
    Nie mam z prawem wiele wspólnego ale bardzo się zdziwiłem kiedy przeglądająć
    dzisiejszą gazetę w dodatku komunikaty wpadło mi takie ogłoszenie:

    "Sąd Rejonowy w Środzie Wlkp. I Wydział Cywilny w dniu 24 czerwca 2008 r. w
    sprawie o sygn. akt I Ns 187/08 wydał postanowienie na wniosek Tomasza
    Zajączkowskiego, w którym zezwolił wnioskodawcy na złożenie do depozytu
    sądowego kwoty 0,02 zł / dwa grosze / tytułem hipoteki wpisanej w dziale IV
    pod pozycją 6 księgi wieczystej KW 2495 Sądu Rejonowego w Środzie Wlkp. na
    rzecz Ignacego Labijaka jako scheda po rodzicach, przy czym kwota ta winna
    być wydana następcom prawnym wyżej wymienionego na ich wniosek po wykazaniu
    ich praw do spadku. Sąd wzywa osoby uprawnione do odbioru depozytu i do
    udziału w sprawie."

    Dostępne również tutaj:
    http://www.komunikaty.pl/komunikaty/0,79738.html?xx_
    announ=1158313

    Moje pytanie brzmi - czy my mamy naprawdę tak słabe prawo, że trzeba dawać
    ogłoszenia o spadku 2 groszy - czy to chodzi o coś więcej ?
    Pytanie dodatkowe jak by ten spadek był podzielony jak 3 spadkobierców by
    się zgłosiło?

    Pozdrawiam
    axell