  • 1. Data: 2003-04-17 18:44:41
    Temat: soft
    Od: "paollo" <p...@i...pl>

    witam
    założyłem DG i kompletuję sprzęt. mam kilka pytań do fachowców, wszystkie
    dotyczą oprogramowania. wiem, że mogę poczytać instrukcje, ale... tak
    szczerze to zwykle z angielskiego rozumiem tyle co z prawnego, czyli
    niewiele...
    dobra, po kolei. czy mogę legalnie używać (zarabiać) korzystając z:

    1. Corela 8 - kupiony przeze mnie prywatnie, mam fakturę na siebie, pudełko,
    oryginalną płytę
    2. Windows - OEM do komputera, który kupiłem prywatnie w sklepie, mam
    licencję, ale fakturę zgubiłem
    3. Photoshop - ojciec dostał go do apartu cyfrowego. ma fakturę i aparat.
    4. PageMaker - kupiłem prywatnie od osoby prywatnej. nie mam faktury ani
    rachunku. nie mam umowy kupna-sprzedaży. mam tylko oryginalną płytę.
    5. pakiecik freewarów i addwarów - to zależy już od konkretnych programów,
    niektóre mogą być tylko do użycia free do celów niekomercyjnych, czy coś
    mylę?
    6. Flash 5 - mam triala, znam ten program z poprzedniej pracy. teraz mnie
    nie za bardzo stać na kupno. czy mogę miesiąc pracować (zarabiać) na trialu
    trzydziestodniowym, czy trial jest tylko do użytku niekomercyjnego?

    z góry dziękuję za konkretne odpowiedzi
    pozdrawiam
    paollo

    --