    From: "Darek" <d...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: sklep internetowy - dane osobowe
    Date: Sat, 7 May 2011 11:22:42 +0200

    Witam

    Sprawa dotyczy sklepu internetowego.
    Na stronie sklepu, po zalogowaniu, klienci będą mogli dodać
    komentarz/ocenę do wybranego produktu. Po otwarciu karty
    komentarza będą pola:
    Podpis:
    opis słowny oceny:
    wybór oceny od 1 do 5:

    Czy jest legalne wyciągnięcie z bazy danych sklepu imienia
    i nazwiska klienta do pola Podpis - z możliwością wykasowania
    pełnych danych w tym polu i wpisaniu np. nicka.

    Pod polem podpis będzie się znajdował komunikat o podobnej treści:
    *imie i nazwisko w polu podpis możesz zmienić np. na nick. Jeżeli
    tego nie zrobisz godzisz się na opublikowanie Twojego pełnego podpisu
    jako autora, wraz z treścią komentarza.

    Czy w takim przypadku jest sens umieszczania "boxa" który klient
    musi odhaczyć, że wyraża zgodę na opublikowanie danych na stronie,
    czy wystarczy w/w komunikat pod polem podpis - nie będzie to "maczkiem"
    na dole strony ale zaraz przy polu podpisu.

    W sumie pole podpisu mogę zostawić puste, aby klient na etapie
    wypełniania formularza sam zamieścił podpis, jednak chce ułatwić życie.

    Mogę również przy rejestracji klienta dodać pole nick, jednak nie
    chcę aby klienci byli zmuszeni do wypełniania niepotrzebnych danych,
    jeżeli nigdy np. nie będą oceniać produktów.

    Co więcej, jeżeli ktoś już raz zamieści ocenę produktu do bazy wrzucę
    jego nick który podał (jeżeli podał) i przy kolejnych komentarzach/ocenach
    będę już ekstrahował z bazy danych nick a nie imię i nazwisko.

    Pozdrawiam
    Darek