  • 1. Data: 2005-10-28 17:51:19
    Temat: skacowany rowerzysta !!
    Od: "michał" <m...@y...de>

    Mam nastepujacy przypadek..
    Zostałem złapany przez policje na kierowaniu rowerem po "użyciu alkoholu",
    mialem okolo 0,30 promila w powietrzu /juz po przeliczeniu/.
    Darujcie mi moralizowanie bo nauke juz mam..po prostu na nastepny dzien rano
    byly we mnie "pozostalosci" po imprezie ktora byla dzien wczesniej..
    W sumie każdemu z nas mogloby sie zdarzyć:) .. Mam miec teraz sprawe w
    sadzie grodzkim..

    Teraz pytania?
    czy mieliscie takie przypadki i jak sie skonczyly?
    czy bede musial jechac do sadu..? czy bedzie tam policja..? /na
    przesluchaniu przyznalem sie do winy! /
    ile moge dostać kary?
    jaką z reguly dają kare?
    co gadac w sadzie zeby sie wyratowac ewentualnie nie pogrążyć?
    czy bede juz osoba karaną?
    czy maja mi prawo zabrac prawo jazdy?
    i czy jak mi dadzą zakaz prowadzenia pojazdów to bede mógł jeździc rowerem
    po niemczech? /na stale mieszkam w niemczech/ i czy ten zakaz obowiazuje
    tylko na terenie polski.. i czy nic mi nie zrobia jak bede jezdzil po
    niemczech rowerem? /jesli juz mi zabiora prawo jazdy/

    Pozdrawiam.. Pomoźcie !!

  • 2. Data: 2005-10-28 21:52:26
    Temat: Re: skacowany rowerzysta !!
    Od: Otto von Falkenstein <F...@g...pl>

    michał napisał(a):
> [...]
    > byly we mnie "pozostalosci" po imprezie ktora byla dzien wczesniej..
    > W sumie każdemu z nas mogloby sie zdarzyć:) .. Mam miec teraz sprawe w

    jak wielu innych.

    > Teraz pytania?
    > czy mieliscie takie przypadki i jak sie skonczyly?

    Zwykle wyrokiem skazującym

    > czy bede musial jechac do sadu..?

    W zasadzie to niekonieczne, ale sąd może zażyczyć sobie ciebie widzieć
    osobiście, a wtedy albo przyjedziesz, albo cię przywiozą.

    czy bedzie tam policja..? /na przesluchaniu przyznalem sie do winy! /

    Zależy. Może być oskarzyciel z policji, moga być swiadkowie. nie widząc
    wniosku o ukaranie trudno się wypowiadać.

    > ile moge dostać kary?

    Grzywna do 5000 złotych, w praktyce znacznie mniej, jeśli nie było nic
    więcej niż jazda pod wpływem to pewnie będzie parę stówek ale nigdy nic
    nie wiadomo

    > jaką z reguly dają kare?

    jak wyżej. A reguły nie ma.

    > co gadac w sadzie zeby sie wyratowac ewentualnie nie pogrążyć?

    Przyznać się i mówić szczerze

    > czy bede juz osoba karaną?

    Oczywiście. Ale przy skazaniach za wykroczenia w rejestrze skazanych
    umieszcza się tylko tych, których skazano na areszt.

    > czy maja mi prawo zabrac prawo jazdy?

    Nie tylko prawo, ale i obowiązek. Ale w ramach nadzwyczajnego
    złagodzenia kary można od tego odstąpić.

    > i czy jak mi dadzą zakaz prowadzenia pojazdów to bede mógł jeździc rowerem
    > po niemczech? /na stale mieszkam w niemczech/ i czy ten zakaz obowiazuje
    > tylko na terenie polski..

    Zakaz obowiązuje wszędzie, ale w praktyce jest nie do wyegzekwowania
    poza granicami RP. Z drugiej strony dziwię się, że nie osądzono cię od
    razu w trybie przyspieszonym, skoro stale mieszkasz poza granicami RP.

    i czy nic mi nie zrobia jak bede jezdzil po
    > niemczech rowerem? /jesli juz mi zabiora prawo jazdy/

    Musze przyznać, ze to ciekawe pytanie, i nie znam na nie odpowiedzi.

    --
    Falkenstein
    Recht und Ehre

  • 3. Data: 2005-10-29 10:11:45
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    michał wrote:
    > Mam nastepujacy przypadek..
    > Zostałem złapany przez policje na kierowaniu rowerem po "użyciu alkoholu",
    > mialem okolo 0,30 promila w powietrzu /juz po przeliczeniu/.

    Ooooooooops

> [...]
    > byly we mnie "pozostalosci" po imprezie ktora byla dzien wczesniej..
    > W sumie każdemu z nas mogloby sie zdarzyć:) .. Mam miec teraz sprawe w

    Mi nie. Ja nie lubię alkoholu :D

    Gorzej, jak zaczną badać zawartość teiny we krwi ;) Wtedy pewnie
    przekroczę normę (uwielbiam herbatę).

    > Teraz pytania?
    > czy mieliscie takie przypadki i jak sie skonczyly?

    Nie. Na szczęście jestem abstynentem ;)

    > czy bede musial jechac do sadu..? czy bedzie tam policja..? /na
    > przesluchaniu przyznalem sie do winy! /

    Wyrok może zapaść i bez obecności sprawcy. Niemniej jednak zalecam
    pojawienie się - robi to dobre wrażenie na sądzie i można ewentualnie
    ponegocjować (opisać okoliczności - że np. byłeś przekonany, że po
    przespanej nocy następnego dnia po libacji poziom alkoholu powinien
    dążyć do zera; zasugerować dobrowolne poddanie się jakiejś mniej
    dokuczliwej karze oraz zakup - na przyszłość - własnego alkomatu).

    > ile moge dostać kary?

    Art. 178a KK, paragraf 2 (kierowanie 'pod wpływem' pojazdami innymi niż
    mechaniczne): grzywna, ograniczenie wolności lub pozbawienie wolności do
    roku.

    Plus oczywiście zakaz kierowania pojazdami.

    > jaką z reguly dają kare?

    Nie ma reguły. A maksymalne zagrożenie ustawowe masz powyżej.

    > co gadac w sadzie zeby sie wyratowac ewentualnie nie pogrążyć?

    Szczery żal, błaganie o warunkowe umorzenie, zobowiązanie nabycia
    alkomatu (żeby na przyszłość sprawdzać, jaki jest poziom, bo teraz
    myślałeś, że powinni już był wywietrzeć)...

    > czy bede juz osoba karaną?

    Jak zostaniesz skazany - owszem.

    > czy maja mi prawo zabrac prawo jazdy?

    Sąd wydaje sądowy zakaz kierowania pojazdami. Jak będzie wyjatkowo
    wredny - z rowerem włącznie.

> [...]
    > tylko na terenie polski.. i czy nic mi nie zrobia jak bede jezdzil po
    > niemczech rowerem? /jesli juz mi zabiora prawo jazdy/

    Jak będzie zakaz na pojazdy mechaniczne - rowerem możesz. Jak na
    wszystkie - nie możesz nawet hulajnogą.

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 4. Data: 2005-10-29 10:18:22
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Szczery żal, błaganie o warunkowe umorzenie, zobowiązanie nabycia
    > alkomatu (żeby na przyszłość sprawdzać, jaki jest poziom, bo teraz
    > myślałeś, że powinni już był wywietrzeć)...

    O, tak dodatkowo: kumpel mi opowiadał, jak wracał z sylwestra - z dwoma
    znajomymi. On pił niedużo, bo miał następnego dnia prowadzić. Znajomi
    pili więcej. Jeden z nich dużo więcej ;)

    Następnego dnia wracają.

    Patrol zatrzymał, dał dmuchać kierowcy (temu, co pił mało): wyszły
    jakieś śladowe ilości, które mogą wystąpić nawet po wypicu syropu czy
    zjedzeniu dużej ilości niektórych owoców.

    Dwal pasażerowie z ciekawości poprosili o możliwość testowego dmuchnięcia.

    Ten, co pił średnio - dowstał wynik tak na granicy (gdyby siedział za
    keirownicą, zabraliby gona badanie krwi). A ten, który pił najwięcej: 0.0.

    Tak więc jak pojedziesz po tej linii (zwłaszcza jeśli szczerze myślałeś,
    że powinieneś mieć już blisko zera) a sędzia dobrotliwy, to może się
    ulituje...

  • 5. Data: 2005-10-29 10:21:42
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Otto von Falkenstein wrote:

    > Oczywiście. Ale przy skazaniach za wykroczenia w rejestrze skazanych
    > umieszcza się tylko tych, których skazano na areszt.

    Problem w tym, że to już przestępstwo. Chociaż to, że sprawa trafiła
    'tylko' do grodzkiego, to chyba w tym przypadku dobry objaw? ;)

  • 6. Data: 2005-10-29 10:26:10
    Od: Jacek Karczmarczyk <j...@b...pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):
    > Problem w tym, że to już przestępstwo.

    od kiedy 0,3%% ("po przeliczeniu") to przestępstwo?

    --
    Jacek Karczmarczyk
    "Podoba mi sie to, co panowie mowia, ze sie podoba..." / Rejs

    [ tymczasowo http://karczmarczyk.akacje.pl ]

  • 7. Data: 2005-10-29 10:35:16
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jacek Karczmarczyk wrote:

    > od kiedy 0,3%% ("po przeliczeniu") to przestępstwo?

    A, pardą... Zrozumiałem, że skoro w wydychanym powietrzu, to
    miligramach. A tam jest limit od 0.25

    Przepraszam, moja pomyłka :)

    W takim razie Art. 87 KW par.2, czyli areszt do 14 dni lub grzywna.

    Reszta uwag (dotyczących postępowania) zachowuje ważność :)

  • 8. Data: 2005-10-29 13:28:34
    Od: Marcin Szawurski <x...@x...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Jak będzie zakaz na pojazdy mechaniczne - rowerem możesz. Jak na
    > wszystkie - nie możesz nawet hulajnogą.

    Tak się przez chwilę zastanawiałem, czy hulajnoga jest pojazdem, ale
    okazuje się, że nawet jest rowerem:

    31) pojazd - środek transportu przeznaczony do poruszania się po drodze
    oraz maszyne lub urządzenie do tego przystosowane;

    47) rower - pojazd jednośladowy lub wielośladowy poruszany siłą mięśni
    osoby jadącej tym pojazdem;

    ja nie widzę powodu, żeby w świetle przytoczonej definicji nie uważać za
    pojazd (jak to kiedyś wyłożył R.T.) również rolek - w końcu jest to
    urządzenie przystosowane do poruszania się po drodze?

  • 9. Data: 2005-10-29 13:47:28
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Marcin Szawurski wrote:

    > ja nie widzę powodu, żeby w świetle przytoczonej definicji nie uważać za
    > pojazd (jak to kiedyś wyłożył R.T.) również rolek - w końcu jest to
    > urządzenie przystosowane do poruszania się po drodze?

    Z tym bym już polemizował :)

    Zarówno z interpretacją jaki i z twierdzeniem, że rolki są przystosowane
    do poruszania się po drodze ;) Nie wspominając już o ich byciu
    urządzeniem - prędzej obuwiem ;)

  • 10. Data: 2005-10-29 18:57:02
    Od: "Maciej K." <a...@m...pl>

    Z tego co wiem bede odpowiadal za 87 & 2 k.w. tak mi napisali w pismie z
    sądu,
    na kwitku z postanowieniem sądowym o zatrzymaniu prawo jazdy...
    Swoja drogą bede prosił chyba o warunkowe umorzenie sprawy i powiem ze
    jestem gotowy przeznaczyć jakąs kwote pieniedzy na jakis szpital...
    Co Wy na to??? Znajomy mi mowił ze podobno takie rzeczy przechodzą...
    Ewentualnie gadać że piłem dużo godzin wczesniej i że czułem się trzeźwo i
    byłem nieświadomy tego iż mogę coś mieć "na wydechu"...Ewentualnie gadać na
    koniec że prawo jazdy są mi potrzebne bo utrzymuję sie z tego że pracuje
    jako kierowca???
    Co Wy na to???

    Użytkownik "Jacek Karczmarczyk" <j...@b...pl> napisał w
    wiadomości news:djvim1$3s5$1@node1.news.atman.pl...